Hot Now

Cum ar schimba generația Y abordarea în management

10 03 2011, Portal HR , Un comentariu, 6.402 afisari

Mai demult, Raluca Mohanu scria pe PortalHR despre Generația Y a cărei prezență este din ce în ce mai clar conturata și în organizațiile de pe plan local. Inițiativa ei ni s-a părut cu atât mai interesantă cu cât în vest generația Y s-a bucurat de multă și, am spune noi, binemeritată atenție (un lucru la care paradigma noastră culturală mai are de lucrat).

Nu e prima dată când ne punem problema care este valoarea generației noi și cine are nevoie de ea, motiv pentru care articolul de pe Harvard Business Review pe care vi-l recomandăm azi ne-a oferit câteva clarificari de care credem ca este categoric nevoie și la noi. Vineet Nayar, CEO la HCL Technologies (despre ale cărui idei am mai vorbit și în acest articol despre răsturnarea supremației clientului asupra angajatului), analizează obiceiuri de gândire și abordări diferite ale generației Y („The Millenials”) al cărei efect asupra mediului organizațional actual nu mai poate fi ignorat.

Iată câteva din ideile care ne-au atras atenția și care, credem noi, completează o imagine și susțin o ipoteză: nu doar avem nevoie de generația noua, ignorând-o nu avem decât de pierdut.

1. Au tendința să pună mereu sub semnul întrebării modul în care sunt făcute lucrurile și sunt mult mai puțin dispuși să urmeze instrucțiuni standard.

2. Obișnuiți cu meritocrația universului online, trebuie să facă adesea față unui mediu cu ierarhii rigide.

3. Dacă li s-ar permite să implementeze schimbări în strategia de management a organizației, este foarte probabil că acestea ar fi legate de: democratizarea modului de alegere a liderilor, creșterea gradului de libertate acordat angajaților în ceea ce privește organizarea timpului și muncii lor, dezvoltarea unor modalități constructive de evitare a barierelor în comunicare, renunțarea la schimbări incrementale și susținerea inițiativelor radicale.

Autorul are încredere în Generația Y nu doar în virtutea unor intuiții de manager experimentat, ci pe baza unor proiecte în care i-a văzut funcționând și gândind. Este încântat de indignarea pe care aceștia o manifestă vizavi de inerții și management tradițional și consideră ca avem șanse mari ca generația care le urmează, Generatia F (Facebook) să impună experimentarea ca practică esențiala a managementului de succes.

Citește tot articolul Letting Generation Y Lead a Management Makeover și spune-ne tu cât capital de încredere crezi că ar trebui acordat generației noi și de ce.

Comentarii (1)
  1. […] content. Because this is a blog about marketing and management, the most interesting for me was “Cum ar schimba Generatia Y abordarea in management” outlining three characteristics of Gen […]

Adauga comentariu

Cele mai noi

Asociaţia The Social Incubator lansează platforma vocaţională  www.bunincariera.ro cu scopul de a ajuta tinerii cu vârsta cuprinsă între 16-24 ani să își aleagă cariera potrivită. Bun în Carieră pune la dispoziţia tinerilor teste vocaționale, sesiuni de consiliere şi mentorat online, gratuite, pentru valorificarea potenţialului propriu şi informaţii despre paşii necesari traseului educațional și profesional, în funcție […]

Detalii

Programul FUTURE – Construiește cu pasiune susținut de compania internațională Vertiv este unul dintre inițiativele ce au reușit cu succes să se replieze în timp record și să livreze, gratuit, un program complex de #EducatieAltfel pentru 40 de studenți și 15 profesori din mediul universitar. „Adaptabilitatea a fost prima competență soft pe care am activat-o […]

Detalii

54% dintre companiile unde coachingul este o activitate curentă înregistrează niveluri înalte ale performanței, conform studiului Human Capital Institute (HCI) și International Coach Federation (ICF). Iată de ce, în această perioadă de mari schimbări determinate de pandemia de coronavirus, coachingul poate fi instrumentul capabil să sprijine organizațiile pentru a se menține profitabile. Studiul citat, realizat în ultimii 6 ani, a măsurat […]

Detalii

Revista CARIERE împreună cu EY România organizează vineri 29 mai, între orele 11:30-12:30, evenimentul onlinecu tema „Ce va fi după COVID-19? Macro-realitatea crizei din România” – ultima ediție programată din seria actuală “Bright Talks in DifficultTimes”, urmând să revenim cu un format ușor modificat în următoarea perioadă. Singura constantă a ultimelor două luni este schimbarea, iar în acest context organizațiile trebuie să […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter