Secțiune susținută de

Cum îți organizezi experiența variată în CV

Portal HR \ Opinia consultantului \ Cum îți organizezi experiența variată în CV

Pentru cei care au un traseu profesional clar, lucrurile sunt destul de simple. Este suficient să prezinte joburile pe care le-au avut în ordine invers cronologică, scoțând în evidență realizările și evitând să enumere responsabilitățile în mod exhaustiv.

Dar pentru cei care au încercat diverse tipuri de domenii și joburi pentru a descoperi care li se potrivește, lucrurile sunt considerabil mai complicate dacă ne gândim că un recrutor își face o primă impresie despre un potențial candidat și în funcție de coferența și claritatea CV-ului.

Așadar, dacă nu știți cum să vă prezentați experiența foarte variată într-un CV care să nu fie pus imediat în teancul celor respinși, aveți în vedere următoarele aspecte când îl redactați:

  1. Analizați fiecare job (sau acțiune de voluntariat în parte) pentru a descoperi care au fost motivele pentru care l-ați acceptat. Există, cu siguranță, un tipar motivațional care v-a purtat în anumite direcții și care vă poate ajuta să încadrați joburile anterioare în categorii (în funcție de durata, domeniu, tip de experiență dobândită etc).
  2. Încercați să scoateți în evidență într-un mod creativ experiențele care chiar v-au marcat și care reprezintă baza pentru ceea ce vreți să faceți mai departe. Nu le „aruncați” într-o categorie de „experiență suplimentară” unde sunt șanse mari să nu fie observate.
  3. Apelați la sfatul unui specialist (recrutor, consultant etc.) pentru o revizuire a CV-ului și un feedback constructiv.
  4. Profitați de experiența fiecărui interviu prin care treceți pentru a revizui CV-ul în funcție de aspectele care s-au dovedit a fi relevante și pentru un angajator.
  5. Adaptați CV-ul în funcție de jobul la care aplicați, evidențiind joburile în care ați avut responsabilități similare cu cele ale postului vacant și realizări despre care puteți vorbi în detaliu.

Pentru o înțelegere mai clară a modului în care puteți organiza în CV experiențe de muncă variate, urmăriți și prezentarea de pe Slideshare: Organizing Random Work Experience On A Resume.

Data articol: mai 25, 2016

Fondată în 2010, Career Advisor este o companie locală de resurse umane, având 3 linii de business: Servicii de Executive Search, Consultanța de Resurse Umane și E-Recruitment. Am dezvoltat în paralel și primul portal local de resurse umane, PortalHR.ro și divese instrumente utile candidaților, cum ar fi CVAdvisor.

Serviciile pe care le oferim se bazează pe expertiza echipei Career Advisor: 7 consultanți cu experiența între 12 – 20 de ani în resurse umane, în companii locale și multinaționale. Consultanții Career Advisor sunt licențiați în Hogan Assessment, Human Synergistics, Thomas International. Sectoarele pentru care lucram: Bunuri de Larg Consum, Servicii Financiare, Tehnologie & Telecomunicații, Farma, Servicii Medicale, Industrie si Servicii Financiare.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam