Secțiune susținută de

CV-ul care iese în evidenţă

Portal HR \ Opinia consultantului \ CV-ul care iese în evidenţă

Atunci când cauţi un job de ceva vreme şi găseşti, într-un final, anunţul mult aşteptat s-ar putea să fii tentat să aplici cât mai repede, fără să acorzi atenţia necesară CV-ului tau. Opreşte-te puţin şi aminteşte-ţi că mai sunt cel puţin alte câteva zeci de persoane care îşi doresc acelaşi post. Ce ai putea face ca CV-ul tău să iasă în evidenţă?

În cele ce urmează, îţi propun câteva lucruri de bază de care să ţii cont atunci când te gândeşti la structură.

  • Informaţiile personale ar trebui să conţină numele, vârsta şi detaliile de contact. Dacă ai o pagină personală sau un blog, poţi include adresa către el aici. Starea civilă, numarul de copii şi adresa completă nu sunt necesare.
  • Oferă detalii pentru job-urile anterioare şi fă referire la realizările tale, mai degraba decât la responsabilităţi. Spune-le ce ai reuşit să faci efectiv, nu ce ar fi trebuit să faci.
  • Ordinea în care notezi aceste experienţe ar fi bine să fie una invers cronologică, astfel încât informaţia recentă şi relevantă să fie uşor de găsit.
  • La capitolul educaţie, în funcţie de câtă experienţă ai, te poţi limita şi la studiile superioare. De exemplu, după mai bine de 10 de ani de muncă, liceul terminat nu mai prezintă neapărat importanţă.
  • Scrie doar competenţele care au legatură cu job-ul pentru care aplici. Să înşiri multiple rânduri de competenţe şi cursuri la care ai participat înseamnă să umpli documentul cu informaţii ce nu sunt relevante pentru cel care recrutează.
  • Scrie doar informaţiile relevante. Şansele ca un CV „roman” să fie citit în întregime sunt mici. Când are câteva sute de CV-uri în faţă recruiter-ul le va aprecia pe cele succinte, care, pe cât posibil nu depăşesc 2 pagini, decât dacă ai foarte mulţi ani de experienţă în spate.

Sunt însă şi câteva aspecte legate de design-ul CV-ului care ar putea să îl facă să iasă în evidenţă:

  • Poza nu e obligatorie, dar îi poate ajuta pe cei care recrutează să te ţină minte. Creierul uman procesează şi reţine informaţia mai bine în imagini.
  • Aranjează informaţia pe categorii şi lasă spaţiu între ele ca să fie uşor de citit.
  • Evită să foloseşti acelaşi CV pentru toate posturile pentru care aplici. Pentru fiecare job există cerinţe (cunoştinţe/abilităţi) diferite. Personalizează CV-ul asigurându-te că scoţi în evidenţă acele informaţii care răspund nevoii recruiter-ului.
  • Foloseşte un design atractiv. Fii original şi îndrăzneşte să te abaţi de la formatul Europass. De exemplu, dacă aplici pentru un job care implică organizare şi atenţie la detalii asigură-te că transmiţi asta prin aspectul CV-ului şi că nu ai greşeli de ortografie. Dacă aplici pentru un job în marketing sau advertising design-ul CV-ului tău ar putea fi unul creativ, de genul infografic.

Am lăsat la spre final o regulă de bază: aceea de a spune adevarul. De exemplu, pentru un loc de muncă care implică şofat, să scrii că ai deja carnetul când tu doar ce te-ai înscris la şcoala de şoferi nu e în regulă.

În încheiere, te invit să îţi schimbi puţin perspectiva şi să te gândeşti la CV ca la un document care vorbește despre tine, dar pentru angajator. E biletul tău de intrare la un interviu, aşa că merită să îţi iei puţin timp şi să te întrebi ce caută recrutorul, ce i-ar plăcea să vadă în CV. Ajută-l să te remarce. 😉

Data articol: noiembrie 11, 2014

Sunt mama a doi copii - un băiețel și o fetiță - care mă ajută să redescopăr micile plăceri ale vieții în fiecare zi. Am ales să lucrez în training pentru că îmi place să îi ajut pe cei care își doresc să se dezvolte și să își îmbunătățească abilitățile și cred cu tărie că atunci când știi clar de ce vrei să faci un lucru găsești motivația necesară să îl obții.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam