Secțiune susținută de

Cum poți folosi profilul companiei în social media pentru recrutare

Portal HR \ Actual \ Cum poți folosi profilul companiei în social media pentru recrutare

Dezvoltarea rapidă a rețelelor sociale dă mult de gândit companiilor, mai ales acelora care se adresează, într-un scop sau altul, utilizatorilor social media. Fie că vorbim despre companii care au clienți oameni pasionați de rețelele sociale sau care caută angajați ce fac parte din această categorie, prezența companilor în social media este din ce în ce mai importantă.

Pentru că ne aflăm pe Portal HR, ne vom opri asupra modului în care își poate gestiona profilul de social media o companie care dorește să facă recrutare prin aceste rețele. Cum poți fi dezirabil pentru a atrage prin social media oameni care ți-ai dori să lucreze în compania ta? Cum poți să ajungi la cât mai mulți candidați prin intermediul prezenței companiei pe rețelele sociale?

În cadrul primei conferințe locale despre recrutarea în social media organizate de BestJobs pe 29 noiembrie 2011 (Social Media Recruitment 2011), Gabriela Dan (Talent Acquisition Manager, Adobe Romania) a vorbit despre gestionarea profilului de companie pentru a atrage cât mai mulți potențiali candidați.

Pentru că cea mai utilizată platformă este Facebook (și tot aici se găsește și cel mai mare număr de potențiali candidați), s-a discutat de optimizarea comunicării pin intermediul acesteia. Nu presupune costuri, poate atinge un număr foarte mare de persoane și este un mediu în care te poți mișca liber.

Dar, ca să și atragi un număr cât mai mare de persoane, prima condiție este că creezi pagina companiei și, apoi, aceasta să fie foarte bine pusă la punct. Informațiile postate pe această pagină trebuie să fie la zi și relevante pentru potențialii candidați. Gabriela Dan a dat drept exemplu pagina Adobe Romania, care a ajuns la peste 8700 de fani.

Angajații pot fi cooptați pentru a îmbunătăți pagina companiei: poveștile lor de succes, eventual blogurile personale, părerile lor despre companie pot atrage potențiali candidați.

Dacă vrei să folosești profilul de Facebook al companiei ca instrument de recrutare, poți posta un anunț de angajare, care să fie foarte concis, cu detalii clare pentru toți fanii companiei care nu sunt 100% persoane avizate. Ține seama de faptul că, totuși, grupul fanilor este unul numeros, dar eterogen.

Pentru mai mult succes folosește Facebook Ads – anunțurile sponsorizate, care se adresează unei comunități omogene și care pot ajuta compania să-și atingă scopul, în recrutare, într-un timp mai scurt.

Intuind nevoia de a personaliza cât mai mult serviciile sale, Facebook lucrează permanent la noi aplcații. Work4 Labs este un proiect în dezvoltare, care ajută angajatorii să posteze anunțuri de angajare pe Facebook, care să țintească profilele potrivite pe rețeaua de socializare.

Pentru mai mult exemple despre utilizarea Facebook în recrutare, citește și studiile de caz despre Home Depot sau UPS.

Data articol: decembrie 22, 2011

Jurnalist de profesie, am urmat Jurnalism și Științele Comunicării din pasiune pentru presa scrisă. Între 1999 și 2011 am lucrat în trusturile Edipresse și Ringier, în redacțiile mai multor reviste, însă mediul online a câștigat, zic eu, pariul cu presa scrisă, așa că m-am hotărât să devin freelancer. Scriu, în continuare, din pasiune, chiar dacă suportul este altul, iar această schimbare îmi lasă timp pentru ceea ce prețuiesc cel mai mult: să fiu alături de familie.

Vezi profilul Linkedin

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam