Cum să nu-ți pierzi talentele
Talentele organizaționale… evident. 🙂 Când e vorba de acei angajați care fac diferența dintre o organizație de succes și una care abia supraviețuiește, zicala „nimeni nu e de neînlocuit” nu e neapărat un gând inspirat. Chiar și presupunând că oricine poate fi înlocuit, costurile acestui proces riscă să fie suficient de mari cât sa îl facă absolut nedezirabil.
Pornind de la ideea că investim resurse semnificative (de timp, financiare etc) pentru a pune la punct procese de recrutare eficiente și tehnici de atragere a talentelor, articolul pe care vi-l recomandăm azi atrage atenția asupra faptului că nu întotdeauna investim la fel de multe resurse pentru punerea la punct a unor strategii coerente de păstrare a talentelor în organizație.
Ne-a plăcut infograficul care detaliază cele 5 motive pentru care profesioniștii părăsesc organizațiile:
1. Șeful e un nesuferit (ca să folosim un eufemism pentru a traduce termenul „jerk” din engleză).
2. Nu simt că au într-adevar puterea/autoritatea de face lucrurile să se întâmple.
3. Nu doresc să se confrunte cu Jocurile politice din organizație.
4. Eforturile nu le sunt recunoscute suficient (atenție! nu e vorba aici doar de recunoașterea materială!)
5. Compania se „scufundă”.
Pe baza acestui top se poate face o auto-evaluare organizațională cât se poate de corecta, concluzia fiind că, pentru a nu risca să iși piardă talentele, companiile trebuie să se asigure că:
1. Au șefii cei mai buni.
2. Le dau posibilitatea angajaților să își ia singuri deciziile în munca pe care o fac.
3. Reduc cât de mult posibil jocul politic din organizație.
4. Recunosc în permanență eforturile.
5. Comunică din timp și transparent situația financiară a companiei.
Citește tot articolul 5 Ways to Retain Your Top Talent de pe blogul lui Michael Hyatt și descoperă care sunt măsurile de implementat pentru ca cele 5 puncte de mai sus să devină normalitate.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam