CV-ul anului 2014
Abia când am început să ne obișnuim cu ideea că recrutarea nu mai este ce a fost, că trebuie să ne adaptăm noilor tehnici de networking și evaluare, devine din ce în ce mai evident că nici CV-ul nu mai este ce era. 🙂 Ca să fie mai clar: ne referim la CV-ul tradițional care necesita enumerarea (mai mult sau mai puțin exhaustivă dar măcar relevantă) a studiilor, experienței, abilităților și, eventual, hobby-urilor.
De la acest rezumat tradițional al experienței profesionale la CV-ul video despre care vorbeam și ieri pe PortalHR, lucrurile s-au schimbat foarte mult iar articolul de pe A Better Interview la care ne-am oprit azi ne aduce aminte toate variantele pe care ar trebui să le avem în vedere dar și îmbunătățirile esențiale pe care trebuie să le aducem CV-ului ca să ne asigurăm că ne servește inspirat scopul… acela de a găsi nu orice job, ci Jobul.
Dacă mai era necesar de subliniat, se pare că în 2014 cuvântul de ordine și în ceea ce privește CV-ul este „adaptarea„. Cu alte cuvinte, uită de CV-ul standard pe care îl trimiți „pe bandă” sau cu care aplici la toate anunțurile de joburi care ți se pare interesante. Dacă vrei să atragi atenți (în sens pozitiv, evident) trebuie să ai în vedere adaptarea în funcție de cerințele prioritare, cuvintele cheie utilizate în anunț etc.
Înainte de a continua, credem că este necesară o subliniere. Adaptarea nu înseamnă modificare. Ne referim mai degrabă la o modalitate inspirată de a scoate în evidență competențele/abilitățile și experiențele pe care le solicită angajatorul pentru poziția vacantă. Adaptarea presupune evidențierea acelor aspecte din experiența profesională sau din bagajul de competențe care se potrivesc cu așteptările evaluatorului. Adaptarea presupune evidențierea acestora direct și concis pentru că puțini recrutori își permit să citească CV-uri de tip „roman fluviu”.
Revenind, articolul despre care vorbeam mai devreme menționează că, în afară de adaptare, un candidat trebuie să aibă în vedere și puterea cuvintelor cheie și nu în ultimul rând impactul obiectivului profesional aflat la începutul CV-ului.
La fel de importante sunt variantele CV-ului tradițional: profilul LinkedIn, CV-ul infografic și CV-ul video. Pentru mai multe detalii despre fiecare, citiți tot articolul The Resume of 2014.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam