Hot Now

Generaţia Y şi relaţia lor profesională cu Facebook

03 07 2013, Portal HR , Comenteaza, 4.142 afisari

O mare parte din piaţa muncii din România este reprezentată la momentul actual de generaţia Y, acei tineri născuţi în anii ’80, idealiști, ambițioși, vizionari și familiarizați cu tehnologia de ultimă oră. De fapt, principalele canale de comunicare folosite de către aceștia sunt rețelele de socializare precum Facebook sau Twitter, dar și aplicații de mesagerie instant.

Este o generație prezentă în multe companii românești, o resursă vitală pentru fiecare celulă organizațională în parte, resursă care-și pune inevitabil amprenta asupra mediului de business. Familiarizați foarte mult cu mediul online, tinerii din generația Y numiți și Milenarii au o viziune diferită asupra mediului de lucru și, cu siguranță, vor avea un cuvânt de spus despre evoluția lucrurilor.

facebooksocialrecruitin

Click pentru a mări imaginea

Infograficul de pe UndercoverRecruiter pe care vi-l recomandăm astăzi aduce în discuție un studiu realizat de Millenial Branding, o firmă de consultanță și cercetare a Generației Y, pentru a identifica modul în care tinerii folosesc rețeaua de socializare Faceook pentru zona profesională.

Iată câteva rezultate interesante ale acestui studiu:

– tinerii au în medie 16 persoane din mediul profesional în lista de prieteni pe Facebook cu care interacționează și după orele de program de lucru. Totuși proporția este mică comparativ cu numărul lor total de prieteni;

– în ceea ce privește aspectele profesionale din profilul de Facebook, 80% dintre tinerii generației Y au completat câmpurile despre educație;

– unul dintre primele 5 nume ale funcțiilor avute/ocupație trecute în profil include cuvântul “propriul şef” sau freelancer, o consecință a unei mentalități specifice și/sau a situației economice actuale;

Deşi pare puţin surprinzător faptul că tinerii între 18 şi 29 de ani folosesc reţeaua de socializare Facebook atât pentru mediul personal cât şi pentru cel profesional, informaţia poate fi de folos recruiterilor şi persoanelor din departamentele de HR pentru a valida platforma Facebook drept o resursă bună de a găsi talente.

Pentru mai multe informaţii, vă invităm să parcurgeţi articolul numit How Generation Y Use Facebook for Professsional Networking.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Pandemia, la fel ca orice mare criză, este testul angajatorilor puternici, iar ultimele luni au forțat afacerile să iasă din zona lor de confort și să se adapteze pe toate planurile noii normalități. Comunicarea transparentă și clară a devenit rapid piatra de temelie a companiilor progresiste, care au înțeles că atât clienții, cât și potențialii […]

Detalii

În ultimele luni, mulți angajați s-au văzut nevoiți să stea acasă – fie pentru că au fost în șomaj tehnic, fie pentru că a trebuit să stea acasă cu copiii mici, din cauza suspendării cursurilor școlare. Perioade în care, concret, nu s-a prestat activitate. I-am întrebat recent pe cei de la Inspecția Muncii (IM) dacă […]

Detalii

Ne-am reînceput activitatea și suntem puși în fața unor reguli noi, comportamente schimbate și gesturi zilnice mici, de care trebuie să fim constienti. Vlad Mixich, medic și expert în politici de sănătate, dr. Adrian Marinescu, medic primar boli infecțioase și ing. Iosif Răducu, consultant SSM-SU, ne explică cum să avem grijă de sănătatea noastră, a colegilor […]

Detalii

Dacă pe piețele imobiliare din vestul Europei întâlnești destul de rar figuri feminine în roluri de conducere, nu același lucru se poate spune și despre România, unde o serie de femei cu o carieră îndelungată sunt la cârma unor afaceri prolifice, cel puțin din ultimii ani. Din estimările BREC, pe piața locală femeile sunt în […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter