Hot Now

Generaţia Y şi relaţia lor profesională cu Facebook

03 07 2013, Portal HR , Comenteaza, 4.050 afisari

O mare parte din piaţa muncii din România este reprezentată la momentul actual de generaţia Y, acei tineri născuţi în anii ’80, idealiști, ambițioși, vizionari și familiarizați cu tehnologia de ultimă oră. De fapt, principalele canale de comunicare folosite de către aceștia sunt rețelele de socializare precum Facebook sau Twitter, dar și aplicații de mesagerie instant.

Este o generație prezentă în multe companii românești, o resursă vitală pentru fiecare celulă organizațională în parte, resursă care-și pune inevitabil amprenta asupra mediului de business. Familiarizați foarte mult cu mediul online, tinerii din generația Y numiți și Milenarii au o viziune diferită asupra mediului de lucru și, cu siguranță, vor avea un cuvânt de spus despre evoluția lucrurilor.

facebooksocialrecruitin

Click pentru a mări imaginea

Infograficul de pe UndercoverRecruiter pe care vi-l recomandăm astăzi aduce în discuție un studiu realizat de Millenial Branding, o firmă de consultanță și cercetare a Generației Y, pentru a identifica modul în care tinerii folosesc rețeaua de socializare Faceook pentru zona profesională.

Iată câteva rezultate interesante ale acestui studiu:

– tinerii au în medie 16 persoane din mediul profesional în lista de prieteni pe Facebook cu care interacționează și după orele de program de lucru. Totuși proporția este mică comparativ cu numărul lor total de prieteni;

– în ceea ce privește aspectele profesionale din profilul de Facebook, 80% dintre tinerii generației Y au completat câmpurile despre educație;

– unul dintre primele 5 nume ale funcțiilor avute/ocupație trecute în profil include cuvântul “propriul şef” sau freelancer, o consecință a unei mentalități specifice și/sau a situației economice actuale;

Deşi pare puţin surprinzător faptul că tinerii între 18 şi 29 de ani folosesc reţeaua de socializare Facebook atât pentru mediul personal cât şi pentru cel profesional, informaţia poate fi de folos recruiterilor şi persoanelor din departamentele de HR pentru a valida platforma Facebook drept o resursă bună de a găsi talente.

Pentru mai multe informaţii, vă invităm să parcurgeţi articolul numit How Generation Y Use Facebook for Professsional Networking.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Ca urmare a răspândirii epidemiei COVID19 și a instituirii stării de urgență ce limitează circulația persoanelor, redacția Revistei CARIERE a hotărât să pună gratuit la dispoziția cititorilor săi ediția digitală a publicației, începând cu Martie 2020. Este o formă de respect și de grijă față de integritatea oamenilor și față de nevoia lor de a […]

Detalii

Echipa Biz a lansat astăzi BizRomânia, un proiect special care include site-ul BizRomania.ro și ediția specială a revistei, Biz România. Realizat în timp record, proiectul este dedicat comunității de business și oferă recomandări și soluții de la cei mai puternici experți și analiști pentru traversarea cu bine a crizei coronavirusului. „Acum este nevoie mai mult […]

Detalii

Inițiativa „Reacție pentru educație”, susținută de Ministerul Educației și Cercetării și inițiată de Narada, cu sprijinul Cora România, lansează o platformă digitală care ușurează accesul la educația la distanță pentru cel puțin 30.000 de profesori și elevii lor. Reacție pentru educație este un plan de intervenție, structurat pe două dintre cele mai plauzibile scenarii posibile […]

Detalii

Autor: Claudia Sofianu, Partener, Liderul Diviziei de Impozit pe venit și contribuții sociale, EY România Efectele pandemiei COVID-19 asupra relației dintre angajați și angajatori sunt încă incomplet cunoscute și greu de anticipat în acest moment, dar printre ele ar putea fi: reducerea mobilității oamenilor, folosirea accentuată a mijloacelor de comunicare la distanță și a tehnologiei […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter