Hai sa invatam la o cafea
Daca va este cunoscut conceptul „organizatia care invata” („the learning organisation”), atunci o sa va fie usor sa va familiarizati si cu ideea de „cultura de cafenea„.
Este vorba de o abordare noua a procesului de invatare din organizatii care integreaza efectiv invatarea in viata de zi cu zi a acestora. De ce invatarea? Printre altele, pentru ca este esentiala atat pentru motivatia si satisfactia oamenilor, cat si pentru capacitatea organizatiilor de a face fata provocarilor din piata.
La modul concret, implementarea unei culturi de „cafenea” presupune amenajarea unor spatii in care angajatii sa se poata relaxa, unde sa poata relationa cu ceilalti fara constrangerile responsabilitatilor din job si, prin aceasta relationare, sa poata invata lucruri noi, afla despre idei inovatoare, descoperi abordari diferite. Accentul in acest gen de spatii este pe dialogul informal, pe schimbul liber de idei si impresii care faciliteaza invatarea si consolideaza creativitatea in organizatii.
Documentul Learning to Connect: Building the Cafe Culture Movement ne-a atras atentia asupra catorva din beneficiile unei astfel de culturi (vazute in organizatii care au implementat deja aceasta abordare, Google fiind probabil cel mai cunoscut exemplu in acest sens).
Angajatorii care pun la punct o cultura organizationala in care procesul de invatare este o parte fireasca a zilei de munca stimuleaza o sensibilitate crescuta in fata mediului (de unde o putere de adaptare mai mare) si favorizeaza aparitia unui sentiment de comuniune care duce la:
– reducerea turnover-ului de personal,
– micsorarea nivelului de stres,
– reducerea absenteismului,
– imbunatatirea brandului de angajator si pozitionarea ca „angajator preferat”,
– cresterea satisfactiei clientilor,
– dezvoltarea talentelor in interior,
– favorizarea promovarile interne (deci costuri reduse pentru recrutare),
– imbunatatirea reactiei la schimbare si incertitudine economice.
In afara de Google, printre organizatiile care au implementat o „cultura de cafenea” se numara si: McDonald’s, Microsoft, Sodexo.
Aflati mai multe despre cultura de cafenea si avantajele ei in acest raport.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam