S-ar putea că deși folosești LinkedIn-ul să îl mai consideri încă doar o altă modalitate de a comunica informațiile din experiența ta, un fel de CV online care în plus te ajută și să ai o imagine de profesionist conectat. În realitate, lucrurile nu stau chiar așa. Profilul de LinkedIn e mult mai mult decât un CV (sau ar trebui să fie) și simplul fapt că ți-ai făcut un cont și ai introdus niște informații nu îți asigură beneficiile despre care vorbesc specialiștii în domeniu.
În urmă cu ceva vreme vorbeam despre modalități inspirate de a completa secțiunea de headline (titulatura poziționată imediat sub numele tău). Azi îți propunem să acordăm mai multă atenție zonei de „rezumat” (summary). Împreună cu titulatura, acesta este probabil zona care îți asigură cel mai mare impact atunci când vine vorba de imaginea și reputația ta de profesionist și asta pentru ca deși e ideal ca un potențial angajator să parcurgă tot profilul, este mult mai probabil că va face acest lucru dacă rezumatul îi va atrage atenția.
Iată și câteva sugestii despre formularea acestui rezumat:
1. Uită de citate plicticoase sau de cuvinte comune care deja și-au pierdut valoarea prin supra-utilizare. Caută să exprimi ceea ce te diferențiază, ceea ce te face să fii ceea ce ești (prin ceea ce ai făcut, dar nu numai). Gândește-te la o abilitate/un talent/o experiență deosebita sau măcar interesantă pentru genul de job pe care îl vizezi și caută o exprimare cât mai profesionistă.
2. Specialiști în branding spun că aceasta e zona în care mesajul trebuie să fie cât mai interesant posibil. Poți încerca sa fii amuzant(ă), dar doar dacă umorul e de bună calitate și justificat. Cum spuneam: evită locurile comune!
3. Încearcă să folosești cuvinte care atrag atenția (evident, în sens pozitiv). De exemplu: inspirație, vitalitate, inovație, acuratețe etc.
4. Descoperă care sunt cuvintele cheie cel mai des asociate cu joburile care te interesează, cu alte cuvinte, încearcă să faci un fel de SEO pentru profilul tău.
5. Scrie despre tine la persoana întâi.
Află mai multe despre cum se scrie un rezumat de impact citind tot articolul 5 Tips How to Write a Compelling Summary for Your LinkedIn Profile.
39,4% dintre participanții la cel mai recent sondaj eJobs declară că nu sunt mulțumiți de salariul lor, în timp ce 49,8% spun că este ok, dar s-ar putea și mai bine. Doar 10,7% nu au niciun motiv de nemulțumire din acest punct de vedere. Cu toate acestea, o eventuală renegociere salarială pare a fi o […]
DetaliiŞapte companii de renume din România au intrat în finala competiţiei Top WellBeing Employer, ce premiază implicarea acestora pentru a oferi o stare de bine a angajaților și a comunității în care activează. Arctic SA, BCR, KPMG, Majorel Romania, mindit.io, Phillip Morris Romania și Provident Financial Romania au trecut de semifinala primei ediții a acestei […]
DetaliiRaluca Burghelea este noul Country Managing Director al Accenture România. Raluca și-a început cariera la Accenture în anul 2007, iar în prezent este Managing Director al Accenture Operations în România, rol pe care îl va păstra. În calitate de Operations Lead, ea a jucat un rol esențial în dezvoltarea activității locale din România în 6 […]
DetaliiPe 30 septembrie și 1 octombrie, la Sala Palatului din București, va avea loc IUF – The International University Fair, cel mai important eveniment educațional din Sud-Estul Europei. Reprezentanții universităților din 12 țări vor prezenta elevilor de liceu și studenților programele de licență, masterat și facilitățile la care pot avea acces (burse, surse de finanţare, […]
Detalii
Buna ziua,
Sunt interesata de cateva exemple in limba romana sau engleza este limba de baza?
Nu este ironie dar in curand nu o sa mai vorbim corect gramatical limba tarii in care ne-am nascut si unii dintre noi traiesc.
O zi placuta, va doresc
Va multumesc frumos!
Multumim pentru comentariu. In general, cand este vorba de LinkedIn, limba de baza este, intr-adevăr, engleza.