Hot Now

5 pași care te ajută să-ți găsești un job nou

11 10 2013, Career Advisor , Comenteaza, 7.512 afisari

În discuțiile de consiliere în carieră primim de multe ori întrebări referitoare la cele mai bune metode de a face o schimbare profesională și asta pentru că nesiguranța actualului loc de muncă, nevoia de o schimbare în carieră sau dorința de a obține un salariu mai mare, lipsa provocărilor și prezența rutinei zilnice ne determină adesea să căutam un loc de muncă mai potrivit pentru noi.

Probabil că este evident pentru toată lumea că nu există rețete pentru găsirea unui job ideal în cel mai scurt timp, însă articolul pe care vi-l recomandăm azi, The Shortest Route To A New Job, de pe Forbes ne-a atras atenția pentru că propune o strategie clară care trebuie pregătită din timp atunci când facem tranziția către un alt job.

Decizia de schimbare a locului de muncă nu trebuie luată pripit, de aceea vă propunem mai întâi să elaborați un plan de acțiune în cinci pași:

1.     Faceți o listă cu organizațiile în care doriți să lucrați. Este, probabil, pasul cel mai ușor de urmat. Cu toții avem companii pe care le admirăm sau la care visăm să ajungem. Notați numele organizațiilor în ordinea preferințelor. Cele din top sunt companiile la care ați dori cel mai mult să lucrați. Când alegeți aceste companii, trebuie să țineți cont de experiența pe care o aveți și de modul în care vă potriviți specificului și valorilor companiei (măcar având în vedere informații publice sau cele pe care le-ați putut obține).

2.     Aflați cine conduce departamentul în care doriți să vă angajați și trimiteți-i o scrisoare de intenție. Documentați-vă asupra persoanelor care conduc departamentele în cadrul cărora doriți să lucrați. După ce le-ați indentificat, compuneți câte o scrisoare informală și adaptați-o în funcție de specificul companiei și al poziției pe care teoretic o vizați. Nu uitași că scopul vostru este să vă diferențiați de ceilalți candidați.

3.     Puneți accentul pe realizările profesionale și punctele voastre tari. Încercați să vă ordonați ideile și să menționați încă din primele rânduri care sunt competențele voastre cheie. Puneți pe hârtie exemple concrete de rezultate obținute în cariera voastră pentru a vă pregăti pentru un potențial interviu în care va trebui să argumentați ceea ce ați notat în CV.

4.     Asigurați-vă că destinatarii au primit scrisoarea. Cum? Contactați asistentul persoanei căreia i-ați trimis documentul; în acest fel aveți șanse mai mari să aflați dacă scrisoarea de intenție a ajuns sau dacă a fost citită. Dacă nu primiți niciun răspuns, nu renunțați până nu obțineți un contact direct.

5.     Apelați la rețeaua de prieteni și cunoștințe. Cel mai probabil, în cercul vostru de cunoștințe sunt și persoane care lucrează în companiile în care doriți să începeți noua carieră. Nu uitați că cea mai valoroasă rețea de contacte este cea care conține persoane din domenii și companii cât mai variate.

Nu este, așadar, suficient să trimiteți un simplu CV sau o scrisoare de intenție. Încercați să apelați la metode eficiente pentru a obține mai repede jobul pe care îl doriți. Extinderea cercului profesional de networking atât online, cât și offline sau utilizarea brandului personal pentru o imagine (a se citi „reputație”) mai bună pe piața muncii sunt metodele care vă vor crește șansele de reușită.

Descoperiți și restul pașilor care vă pot conduce către un job nou în articolul The Shortest Route To A New Job.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Pe 3 și 4 Noiembrie, peste 5000 de programatori, pasionați de tehnologie, profesioniști IT, manageri și nume importante din mediul IT românesc vor lua parte la unul dintre cele mai așteptate evenimente IT&C din România. DevCon Live 2021 pregătește cea de-a doua ediție virtuală cu o agendă tehnică ce însumează 9 conferințe, peste 50 de […]

Detalii

Potrivit Accace România, una dintre principalele companii de consultanță de afaceri și externalizare servicii din Europa Centrală și de Est, în topul industriilor care au încheiat cele mai multe contracte de telemuncă în ultimul an și jumătate s-au aflat industria de IT, firmele de consultanță și cele din domeniul bancar. Compania estimează că în contextul […]

Detalii

Angajații români care au fost nevoiți să lucreze mai mult de acasă în ultimele 18 luni din cauza pandemiei de COVID-19 doresc să revină la birou, în condițiile în care mai mult de jumătate dintre aceștia asociază revenirea la birou cu „întoarcerea la normalitate” și resimt lipsa socializării cu colegii, potrivit studiului ”Back to the […]

Detalii

Părinții care trebuie să supravegheze copiii în cazul în care cursurile sunt suspendate pot beneficia de zile libere plătite. Recent, prin Ordonanța 110/2021, Guvernul a reglementat că pentru anul școlar în curs se acordă același tip de sprijin pentru părinți cu cel care a fost în vigoare anul trecut, în contextul pandemiei. Însă pe durata […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter