Angajatul cu cele mai multe „like”-uri
Companiile care isi pun problema dezvoltarii si implementarii unui program de apreciere interna au cu siguranta in vedere si ceea ce specialistii numesc „peer recognition” (aprecierea din partea unui egal). In practica, acest lucru se realizeaza prin diverse metode (aici intervine si creativitatea fiecaruia): oferire de cadouri, mici semne de recunoastere a unui efort, de apreciere a unui ajutor oferit etc.
Articolul scris de Ian Clive pentru HR Toolbox si pe care vi-l recomandam azi muta acest subiect in universul cu care suntem deja familiarizati: cel al practicilor din retelele sociale. Astfel, autorul intreaba in ce masura un sistem de aprecieri interne bazat pe „like”-uri similare cu butoanele/optiunile pe care le folosim in mediul online pentru a afirma ca ceva ne place ar putea functiona si ca sistem de „peer recognition” intr-o organizatie.
Anonim sau deschis/vizibil, unui astfel de sistem i-ar lipsi in mod evident posibilitatea de cuantificare (sau documentare, asa cum spune autorul) a motivelor concrete pentru care un anumit angajat primeste unul sau mai multe „like”-uri. Ar putea insa avea un impact mai mare decat metodele traditionale, macar si numai pentru ca face apel la o metoda relaxata de apreciere a celui de „langa tine”. Iar teoretic angajatul cu cele mai multe „like”-uri ar putea sa fie unul dintre cei pe care ni-i dorim cat mai mult timp in organizatie.
Tu ce crezi? Ar putea functiona un astfel de sistem? Care crezi ca ar fi consecintele la nivel de atmosfera, productivitate, cultura organizationala?
Citeste tot articolul Would the Social Media „Like” System be Effective in the Workplace? si spune-ti si tu parerea despre utilitatea unui sistem de apreciere interna bazat pe „like”-uri.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam