Hot Now

Asta e

10 10 2012, Ana Glavce , Comenteaza, 4.004 afisari

Des, foarte des aud oamenii punând peste discuții neplăcute “capacul” lui “Suntem oameni diferțti, avem percepții diferite, asta e”.  Ca să fiu în totalitate sinceră, m-am surprins și pe mine făcând exact același lucru. Să fim înțeleși: departe de mine să condamn diversitatea de opinii/ percepții. Ceea ce mie îmi atrage atenția în mod neplăcut este ultima parte: “asta e”.

“Asta e” blochează orice posibilă tentativa de a aduce cele doua seturi de percepții în acord. A le aduce în acord nu înseamnă a nega o percepție în “favoarea” celeilalte, nu înseamnă a decide cine “are dreptate” și cine “greșește” – înseamnă pur și simplu să existe bunavoința înțelegerii reciproce și găsirea unei căi prin care cele două opinii sau seturi de percepții pot fi explicate, acceptate și eventual corectate – în cazul în care din confruntarea cu realitatea posesorul percepției constată că poate face asta.

“Asta e” blochează parteneriate, ucide colaborarea. “Asta e” duce la conflict. “Asta e” închide comunicarea.

“Asta e” e un alt fel de a-i spune celuilalt că nu are decât două variante: să se resemneze sau să dispară. Cu alte cuvinte, nimic din ce ar putea spune sau face nu ar putea schimba fatidicul “asta e”.

Suntem oameni diferiți, avem percepții diferite. Desigur. Dacă însă vrem să lucrăm împreună, va trebui să admitem că un simplu “asta e” nu e o opțiune. Indiferent cât de șefi suntem, cât de puternici și siguri pe noi; indiferent cât de ocupați sau cât de grăbiți să ne atingem scopurile – în cazul în care nu vrem să rămânem singuri, trebuie să învățăm să explicăm și să-l ascultăm pe celălalt. Poate că într-adevăr uneori chiar “asta e” și nimic nu poate fi negociat, însă un pic de timp alocat oferirii unor explicații si ascultarii unei alte opinii, chiar dacă nu schimbă prea mult starea de fapt, poate construi relația.

Adauga comentariu

Cele mai noi

O nouă categorie de companii denumite „Leapfrogger” au comprimat transformarea digitală înregistrând o creștere de patru ori a veniturilor Veniturile companiilor cu cea mai mare deschidere către tehnologii precum inteligența artificială, cloud, Internetul lucrurilor (IoT) cresc la o rată de cinci ori mai mare în comparație cu organizațiile mai conservatoare din punct de vedere al […]

Detalii

JYSK, retailerul scandinav de mobilier și produse pentru casă, a atins 3000 de magazine în lume și se îndreaptă către următorul obiectiv de 5000 de magazine. Compania va avea nevoie, astfel, să atragă un număr mare de Directori de Magazin. Pe viitorii colegi, JYSK își propune să îi atragă printr-o campanie de Employer Branding bazată […]

Detalii

95% dintre companiile industriei vor aborda post-pandemie munca în sistem hibrid 56% dintre companii vor modifica birourile actuale și le vor transforma în spații dedicate întâlnirilor și socializării 77% dintre companii au crescut salariile în ultimul an Vaccinarea va impulsiona dezvoltarea industriei, însă 83% dintre companii nu vor condiționa întoarcerea de birou de vaccinare Asociația […]

Detalii

Articol de: Mircea Bozga, Partener Risk Assurance, PwC România și Alin Dăgădiță, Liderul echipei de Digital Identity, PwC România Companiile au accelerat digitalizarea cu o viteză surprinzătoare în ultimul an, devansând cu doi sau trei ani planurile pe care le aveau pentru următorii cinci ani, după cum spun peste 40% dintre executivii intervievați în sondajul […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter