Hot Now

Cum evaluăm utilitatea rețelelor sociale pentru HR

04 02 2013, Portal HR , Comenteaza, 3.221 afisari

O dilemă mai mult decât utilă, dacă avem în vedere numărul mare al instrumentelor disponibile şi dificultatea cu care sunt găsite adevăratele talente. Nu mai este o noutate pentru nimeni faptul că multe organizaţii au început să integreze canalele social media în procesul de recrutare şi de atragere de noi candidaţi. Studiile pe această temă confirmă această practică care se va menţine şi pe parcursul anului 2013.

Regulile recrutării s-au schimbat de ceva vreme iar rolul persoanelor responsabile cu recrutarea este și de a înţelege şi utiliza rețelele sociale într-un mod cât mai eficient. Ceea ce trebuie reținut, înainte de orice efort de măsurare a impactului acestor practici noi, este faptul că utilizarea dimensiunii sociale în recrutare necesită timp pentru a putea vorbi despre o returnare a investiției prin rezultate vizibile.

Cum pot stabili cei care urmăresc atragerea de  talente noi în organizaţii care instrument sau strategie este cea mai eficientă? Cum se poate măsura efectiv calitatea şi cantitatea candidaţilor găsiţi? La această întrebare a încercat să răspundă Kara Yarnot, director al Centrului de expertiză al talentelor din cadrul companiei SAIC pe parcursul unui webcast organizat de către HCI.

Dacă avem în vedere definiţia rețelelor sociale ca instrument de marketing util pentru o interacţionare cât mai uşoară cu viitorii candidaţi, integrarea acestora cu atenţie în strategia de recrutare este esențială.

În ceea ce privește cea mai bună modalitate de măsurare a utilitații rețelelor sociale, s-a discutat despre cinci paşi de urmat:

1. Alegerea canalelor social media pe baza unor obiective strategice bine stabilite. Selectarea unui plan strategic de recrutare cu ajutorul răspunsurilor la întrebările: cine? ce? unde? sau când? pentru a decide de ce instrumente social media are compania nevoie.

2. Definirea obiectivele dorite pentru social media: brandul de angajator, implicare (engagement), calitate şi viteză. Validarea instrumentelor având în vedere aceste obiective constituie un suport real pentru atingerea lor.

3. Setarea metodele de măsurare pe baza obiectivelor propuse pentru a şti exact ce se urmăreşte

4. Stabilirea resurselor necesare şi utile în acest proces (de timp, umane etc.)

5. Evaluarea şi ajustarea instrumentelor social media prin strângerea datelor găsite, compararea rezultatelor cu obiectivele, evaluarea şi măsurarea lor în funcţie de nevoile reale.

Urmarea paşilor pentru o evaluare efectivă a utilității rețelelor sociale este necesară pentru a putea diagnostica care instrument dă rezultate şi care nu. Mai multe informaţii despre webcast-ul “Cum evaluăm instrumentele social media?” pot fi aflate descărcând prezentarea aici .

Adauga comentariu

Cele mai noi

În perioada 2-6 martie, Sindicatul Studenților din Facultatea de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică (SiSC) pregătește cea de-a IX-a ediție a proiectului Spring IT. SiSC este cea mai veche organizație studențească din Academia de Studii Economice din București, care a realizat peste 200 de proiecte, desfășurate cu succes, în decursul a 23 de ani de […]

Detalii

Catalyst Solutions anunță organizarea celui mai mare târg de joburi din România, Angajatori de TOP dedicat tuturor candidaților, indiferent de nivelul de experiență. Eveniment de carieră consacrat în București și Timișoara, Angajatori de TOP se extinde în Constanța, Ploiești, Pitești, Craiova și oferă oportunități de carieră pentru candidații cu studii superioare și medii care sunt […]

Detalii

–   Prima platformă de wellbeing ce reunește peste 100 de programe dedicate sănătății fizice și psiho-emoționale a angajaților și familiilor acestora; –   Segmentarea în premieră a programelor pe cele două categorii de generații care constituie mai mult de 75% din forța de muncă: Generația X și Millennials; –   Programele sunt accesibile în 40% în formatul atelierelor experiențiale și […]

Detalii

Este un drept al angajatorilor să le stabilească angajaților lor obiective de performanță profesională, dar este o obligație a acestora față de angajați, începând de la momentul angajării, să le arate care sunt criteriile de evaluare profesională și care e procedura. Printre elementele obligatorii ale regulamentului intern regăsim, de altfel, criteriile și procedura de evaluare […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter