Hot Now

Cum evaluăm utilitatea rețelelor sociale pentru HR

04 02 2013, Portal HR , Comenteaza, 3.489 afisari

O dilemă mai mult decât utilă, dacă avem în vedere numărul mare al instrumentelor disponibile şi dificultatea cu care sunt găsite adevăratele talente. Nu mai este o noutate pentru nimeni faptul că multe organizaţii au început să integreze canalele social media în procesul de recrutare şi de atragere de noi candidaţi. Studiile pe această temă confirmă această practică care se va menţine şi pe parcursul anului 2013.

Regulile recrutării s-au schimbat de ceva vreme iar rolul persoanelor responsabile cu recrutarea este și de a înţelege şi utiliza rețelele sociale într-un mod cât mai eficient. Ceea ce trebuie reținut, înainte de orice efort de măsurare a impactului acestor practici noi, este faptul că utilizarea dimensiunii sociale în recrutare necesită timp pentru a putea vorbi despre o returnare a investiției prin rezultate vizibile.

Cum pot stabili cei care urmăresc atragerea de  talente noi în organizaţii care instrument sau strategie este cea mai eficientă? Cum se poate măsura efectiv calitatea şi cantitatea candidaţilor găsiţi? La această întrebare a încercat să răspundă Kara Yarnot, director al Centrului de expertiză al talentelor din cadrul companiei SAIC pe parcursul unui webcast organizat de către HCI.

Dacă avem în vedere definiţia rețelelor sociale ca instrument de marketing util pentru o interacţionare cât mai uşoară cu viitorii candidaţi, integrarea acestora cu atenţie în strategia de recrutare este esențială.

În ceea ce privește cea mai bună modalitate de măsurare a utilitații rețelelor sociale, s-a discutat despre cinci paşi de urmat:

1. Alegerea canalelor social media pe baza unor obiective strategice bine stabilite. Selectarea unui plan strategic de recrutare cu ajutorul răspunsurilor la întrebările: cine? ce? unde? sau când? pentru a decide de ce instrumente social media are compania nevoie.

2. Definirea obiectivele dorite pentru social media: brandul de angajator, implicare (engagement), calitate şi viteză. Validarea instrumentelor având în vedere aceste obiective constituie un suport real pentru atingerea lor.

3. Setarea metodele de măsurare pe baza obiectivelor propuse pentru a şti exact ce se urmăreşte

4. Stabilirea resurselor necesare şi utile în acest proces (de timp, umane etc.)

5. Evaluarea şi ajustarea instrumentelor social media prin strângerea datelor găsite, compararea rezultatelor cu obiectivele, evaluarea şi măsurarea lor în funcţie de nevoile reale.

Urmarea paşilor pentru o evaluare efectivă a utilității rețelelor sociale este necesară pentru a putea diagnostica care instrument dă rezultate şi care nu. Mai multe informaţii despre webcast-ul “Cum evaluăm instrumentele social media?” pot fi aflate descărcând prezentarea aici .

Adauga comentariu

Cele mai noi

Revista Biz a lansat ediția a 13-a a clasamentului celor mai active branduri în social media din România aduce în prim-plan 50 de branduri care fac performanță în digital. Top Social Brands 2021 este o analiză unică a peisajului social media din România, care scoate în evidență noile tendințe în domeniu, inovațiile realizate de brandurile […]

Detalii

În România, KPMG a lansat cea de-a 6-a ediție a „Ghidului privind detașarea internațională a lucrătorilor”, care include informații detaliate despre modificările aduse de noua Directivă privind detașările internaționale în fiecare stat membru. Chiar dacă anul 2020 a schimbat radical mobilitatea internațională așa cum o știam, a adus și noi obligații în ceea ce privește […]

Detalii

Săptămâna aceasta, pe 9-11 iunie, are loc DevTalks Reimagined, cel mai amplu eveniment de tehnologie din România. Păstrând formatul de expo-conferință, evenimentul va reuni developeri, ingineri, manageri, freelanceri și pasionați de tehnologie pentru a lua parte la o experiență complexă desfășurată pe parcursul celor 3 zile: o agendă cu 15 scene tehnice, susținută de peste […]

Detalii

Mai mult de trei sferturi dintre companii intenționează să-și perfecționeze / recalifice până la 25% din forța de muncă în următorii trei ani. Până la 5,7 milioane de noi locuri de muncă ar putea fi create în toată Europa până în 2030 ca urmare a investițiilor accelerate în domeniul digital și al sustenabilității, însă liderii […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter