Hot Now

Cum poți folosi profilul companiei în social media pentru recrutare

22 12 2011, Cristiana Constantinescu , Comenteaza, 3.833 afisari

Dezvoltarea rapidă a rețelelor sociale dă mult de gândit companiilor, mai ales acelora care se adresează, într-un scop sau altul, utilizatorilor social media. Fie că vorbim despre companii care au clienți oameni pasionați de rețelele sociale sau care caută angajați ce fac parte din această categorie, prezența companilor în social media este din ce în ce mai importantă.

Pentru că ne aflăm pe Portal HR, ne vom opri asupra modului în care își poate gestiona profilul de social media o companie care dorește să facă recrutare prin aceste rețele. Cum poți fi dezirabil pentru a atrage prin social media oameni care ți-ai dori să lucreze în compania ta? Cum poți să ajungi la cât mai mulți candidați prin intermediul prezenței companiei pe rețelele sociale?

În cadrul primei conferințe locale despre recrutarea în social media organizate de BestJobs pe 29 noiembrie 2011 (Social Media Recruitment 2011), Gabriela Dan (Talent Acquisition Manager, Adobe Romania) a vorbit despre gestionarea profilului de companie pentru a atrage cât mai mulți potențiali candidați.

Pentru că cea mai utilizată platformă este Facebook (și tot aici se găsește și cel mai mare număr de potențiali candidați), s-a discutat de optimizarea comunicării pin intermediul acesteia. Nu presupune costuri, poate atinge un număr foarte mare de persoane și este un mediu în care te poți mișca liber.

Dar, ca să și atragi un număr cât mai mare de persoane, prima condiție este că creezi pagina companiei și, apoi, aceasta să fie foarte bine pusă la punct. Informațiile postate pe această pagină trebuie să fie la zi și relevante pentru potențialii candidați. Gabriela Dan a dat drept exemplu pagina Adobe Romania, care a ajuns la peste 8700 de fani.

Angajații pot fi cooptați pentru a îmbunătăți pagina companiei: poveștile lor de succes, eventual blogurile personale, părerile lor despre companie pot atrage potențiali candidați.

Dacă vrei să folosești profilul de Facebook al companiei ca instrument de recrutare, poți posta un anunț de angajare, care să fie foarte concis, cu detalii clare pentru toți fanii companiei care nu sunt 100% persoane avizate. Ține seama de faptul că, totuși, grupul fanilor este unul numeros, dar eterogen.

Pentru mai mult succes folosește Facebook Ads – anunțurile sponsorizate, care se adresează unei comunități omogene și care pot ajuta compania să-și atingă scopul, în recrutare, într-un timp mai scurt.

Intuind nevoia de a personaliza cât mai mult serviciile sale, Facebook lucrează permanent la noi aplcații. Work4 Labs este un proiect în dezvoltare, care ajută angajatorii să posteze anunțuri de angajare pe Facebook, care să țintească profilele potrivite pe rețeaua de socializare.

Pentru mai mult exemple despre utilizarea Facebook în recrutare, citește și studiile de caz despre Home Depot sau UPS.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Asociaţia The Social Incubator lansează platforma vocaţională  www.bunincariera.ro cu scopul de a ajuta tinerii cu vârsta cuprinsă între 16-24 ani să își aleagă cariera potrivită. Bun în Carieră pune la dispoziţia tinerilor teste vocaționale, sesiuni de consiliere şi mentorat online, gratuite, pentru valorificarea potenţialului propriu şi informaţii despre paşii necesari traseului educațional și profesional, în funcție […]

Detalii

Programul FUTURE – Construiește cu pasiune susținut de compania internațională Vertiv este unul dintre inițiativele ce au reușit cu succes să se replieze în timp record și să livreze, gratuit, un program complex de #EducatieAltfel pentru 40 de studenți și 15 profesori din mediul universitar. „Adaptabilitatea a fost prima competență soft pe care am activat-o […]

Detalii

54% dintre companiile unde coachingul este o activitate curentă înregistrează niveluri înalte ale performanței, conform studiului Human Capital Institute (HCI) și International Coach Federation (ICF). Iată de ce, în această perioadă de mari schimbări determinate de pandemia de coronavirus, coachingul poate fi instrumentul capabil să sprijine organizațiile pentru a se menține profitabile. Studiul citat, realizat în ultimii 6 ani, a măsurat […]

Detalii

Revista CARIERE împreună cu EY România organizează vineri 29 mai, între orele 11:30-12:30, evenimentul onlinecu tema „Ce va fi după COVID-19? Macro-realitatea crizei din România” – ultima ediție programată din seria actuală “Bright Talks in DifficultTimes”, urmând să revenim cu un format ușor modificat în următoarea perioadă. Singura constantă a ultimelor două luni este schimbarea, iar în acest context organizațiile trebuie să […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter