O discuție recentă de pe HR Toolbox ne-a adus aminte de o altă încercare prin care trebuie să treacă managementul resurselor umane în această perioadă. Pe scurt, este vorba de modalitățile de motivare a angajaților în prag de vacanță/sărbători, mai ales în condiții de buget de compensații și beneficii redus sau inexistent.
Despre mijloacele de motivare non-financiară am mai vorbit pe PortalHR și probabil că și în această situație ele sunt de luate în calcul, dar temele de gândire pe care vi le recomandăm azi ating și alte aspecte, poate mai puțin vizibile și care, credem noi, merită mai multă atenție:
1. Cum se mențin managerii motivați în această perioadă? (mai ales că de cele mai multe ori grija se îndreaptă către restul angajaților care, evident, trebuie motivați de un… manager).
2. Oare renunțarea la ședințele oficiale și înlocuirea lor cu discuții informale poate să susțină efortul de motivare și un nivel constant de angajament (în prag de sărbători și nu numai)?.
La aceste două întrebări, am mai adăuga și noi câteva dileme:
1. Oare practica evaluării performanțelor la sfârșit de an calendaristic este eficientă?
2. Cum afectează „spiritul sărbătorilor” dinamica și productivitatea muncii?
În căutarea răspunsurilor am găsit și câteva recomandări pentru menținerea unui nivel ridicat de angajament în această perioadă:
– sărbătorirea succeselor;
-setarea unor obiective provocatoare pentru perioada care urmează;
– crearea unei atmosfere pozitive (și mai ales în această lună acest lucru este poate mai la îndemână decât oricând).
Citește discuția de pe HR Toolbox sau tot articolul cu recomandări și spune-ne și tu ce se întâmplă în această perioadă în compania ta și care ajută la menținerea motivației și angajamentului.
Anul 2023 a fost unul dificil pentru sectorul IT, atât la nivel global, dar mai ales în România. Pe de o parte, concedieri semnificative în prima parte a anului au lăsat foarte mulți candidați în căutare de job într-o piață cu pretenții tot mai ridicate, iar pe de altă parte, impozitarea veniturilor de peste 10.000 […]
DetaliiCustomer Experience Romania organizează CX Conference Bucharest 2023, un eveniment conceput pentru a sustine transformarea domeniul experienței clienților în România. Conferința va avea loc pe data de 25 octombrie la Nord Events Centre și se adresează liderilor din domeniul CX, marketing, resurse umane, customer care, customer service, vânzări, operațiuni și antreprenorilor romani. CX Conference Bucharest […]
Detalii91,2% dintre angajatorii care au participat la cel mai recent sondaj derulat de eJobs România au declarat că au în plan să facă angajări până la finalul anului. 5,4% spun că au blocat toate angajările, în timp ce 3,4% nu știu exact care va fi cursul evenimentelor până la final de an. Dintre cei care […]
DetaliiIndependenți, pragmatici, la curent cu noile tehnologii, tinerii din generația Z sunt deciși să își trăiască viața și să își construiască parcursul educațional și profesional conform propriului set de valori. Anual, la IUF- The International University Fair participă peste 20.000 de elevi și studenți. Datele ultimelor ediții ne arată că tinerii din România sunt din […]
Detalii