Secțiune susținută de

CV sau fanpage

Portal HR \ Actual \ CV sau fanpage

Domeniul resurselor umane se diversifică tot mai mult graţie revendicărilor pe care le face în mediile sociale virtuale. Recrutare pe sau prin social media şi „brand de angajator” sunt doar câteva din noile preocupări ale specialiştilor. Recent am descoperit conturi de twitter şi pagini de Facebook transformate în CV-uri. Pentru că despre cele de pe Twitter am scris aici, în cele ce urmează voi prezenta câteva aspecte ale transformării unui fanpage într-un mod de a aplica la un job.

Studiul e făcut pe fanpage-ul: “Hire Dave for Beavs Internet Marketing Manager

Numele fanpage-ului este atent ales. Conţine termeni care apar în topul căutărilor atât pentru potenţiali angajatori cât şi pentru brandul în cauză, Beaver Creek. Mai mult, Facebook oferă automat “related content” pentru ceea ce postezi. În cazul în care Beaver Creek ar fi postat un anunţ de job, automat în dreapta sus ar fi apărut ca sugestie fanpage-ul de mai sus.

Rubrica “info” arată ca un CV construit în jurul competenţelor şi abilităţilor strict legate de jobul în cauză (Internet marketing manager). Candidatul are experienţă în: campanii de advertising în social media, marketing viral, website managemet şi CMS, programare şi webdesign, email marketing, bugetare, planificare, Google analytics, turism (sursa: AICI).

Ca şi în cazul unei scrisori de intenţie, profilul virtual este expediat nominal către cel/cei în măsură să ofere un răspuns oficial. David Dempsey postează mesajul video pe pagina de Facebook a angajatorului şi cere ajutorul reţelei de prieteni pentru a fi prezentat unor persoane din conducerea companiei Beaver Creek, persoane pe care el le enumeră (e o încercare similară celei de a obţine o prezentare printr-o cunoştinţă comună, pe LinkedIn). Sursa: statusul al treilea de pe această pagină.

Materialul video prezentat este parte din fanpage. Informaţiile sunt axate pe needs-skills (identificarea unor nevoi şi propunerea unor soluţii). În acelaşi timp, candidatul face dovada că s-a documentat în legătură cu mediul organizaţional al angajatorului dorit. Un punct slab: nu cred că e ok să oferi soluţii sau să vii cu propuneri, mai ales în prima etapă a unei candidaturi. Cel mai bine e să laşi că abilităţile şi competenţele tale să îl facă pe angajator să se gândească la beneficiile pe care le-ar obţine dacă le-ai instrumenta în interesul lui.

Idei cheie:

– alege un nume reprezentativ. Atenţie la detalii.

– foloseşte un fanpage CV pentru joburile de nişă (din zona social media). Nu uita nici paşii aplicării clasice.

– completează rubrica “info” punctând însuşirile, abilităţile şi competenţele tale raportate la jobul dorit. Foloseşte termeni cheie pentru a fi găsit atât de motorul de căutare Facebook cât şi de “radarele” aplicaţiilor HR (aplicaţii de recrutare care te pot plasa convenabil în “talent pool”, “skills search” etc.).

– socializează profesional.

Data articol: august 23, 2011

Sunt Cristi Ariton, licenţiat în sociologie, pasionat de HR, social media şi …pantofi. Recunosc sociologiei influenţa asupra manierei de a analiza şi scrie, iar ca om în ansamblu sunt reformat constant de simplitatea creştinismului. Inspiraţia şi curajul de a scrie îmi vin de la oameni, cărţi şi situaţii cotidiene.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam