Secțiune susținută de

De ce este important optimismul atunci când cauţi un job

Portal HR \ Opinia consultantului \ De ce este important optimismul atunci când cauţi un job

Chiar și cei care nu au trecut prin experiența adesea traumatizantă de a căuta un job o perioadă lungă de timp pot cu siguranță să înțeleagă cât de dificil este să îți păstrezi entuziasmul și determinarea pe tot parcursul acestui proces. În condițiile actuale ale pieței muncii și ale contextului economic, menținerea unui nivel sănătos de optimism în procesul de căutare de job poate să pară de foarte multe ori o misiune imposibilă.

Frustrarea care apare la primirea unui feedback negativ, fie că ne referim la o persoană aflată în căutarea primului job sau la un profesionist cu câţiva ani de experienţă pe piaţa muncii erodează critic încrederea în sine și, implicit, imaginea proiectată în exterior. Astfel, dacă ne lăsăm pradă ei, avem șanse mari să facem o impresie proastă încă de la primele momente ale interviului, să gestionăm ineficient întreg procesul de căutare și să ne împlinim, din păcate, profețiile cele mai negre.

Articolul de pe Undercover Recruiter pe care vi-l recomandăm astăzi vorbeşte despre avantajele optimistului pe parcursul acestui proces care ne pune la încercare toate resursele de răbdare, profesionalism și nu numai. Articolul insistă pe ce trebuie făcut pentru a gândi pozitiv atunci când suntem în căutarea unui job. Ştim, este mult mai uşor de spus decât de pus în practică, mai ales când în „spate” sunt și presiuni financiare şi perioade mari de stres sau neîncredere în propriile forţe.

Tocmai pentru că optimismul este o stare greu de menținut, iată câteva din sugestiile pentru a privi căutarea unui job dintr-o perspectiva pe cât posibil pozitivă, care să dea rezultatele dorite:

Nu îţi mai face atâtea griji

De cele mai multe ori, persoanele pesimiste îşi vor canaliza atenţia pe probleme nesemnificative când sunt într-un proces de căutări active, ratând elementele esenţiale care îi pot aduce mai aproape de jobul dorit. A-ţi face griji pentru absolut orice nu te va ajuta să treci cu brio de un interviu de angajare, să ai abilitatea să negociezi un salariu sau să primeşti jobul dorit. Se recomandă câteva exerciţii simple şi utile de care să ţii cont pentru a renunța la griji:

– întreabă-te cum ai putea folosi timpul acela în care îţi faci griji făcând altceva mai productiv;

– notează undeva de câte ori te-ai îngrijorat pentru un anumit rezultat şi dacă „teama” s-a materializat sau nu;

– fă o listă cu soluţii şi acţiuni pe care ar trebui să le întrepărinzi în eventualitatea în care motivul de îngrijorare chiar s-ar adeveri.

Învaţă să fii încrezător în propriile tale forţe

Aceasta este probabil factorul cheie care contribuie la succesul unui candidat activ pe piaţa muncii. Și pe cât este de important, pe atât de greu și îndelungat este procesul prin care se ajunge la și se menține această stare.  Evident, este important ca orice persoană aflată în căutare de job să aibă controlul propriilor emoţii şi acţiuni, dar şi să aibă încredere în intuiţia sa. Mai mult decât atât, este bine ca orice profesionist să-şi încerce şansele şi să fie autentic, interpretând un eventual refuz ca pe o lecție.

Priveşte refuzul dintr-o perspectivă diferită

Niciun refuz nu este uşor de acceptat, mai ales dacă îţi doreai foarte mult un anumit job. Cel mai important, însă, este să continui să ai o gândire pozitivă şi să nu te descurajezi, deoarece negativitatea îţi va consuma energia, creativitatea cât şi concentrarea. Învaţă din greşeli, ia iniţiativa şi priveşte înainte cu optimism.

Pentru a afla mai multe sfaturi şi idei practice care să vă ajute să gândiți pozitiv de-a lungul căutărilor, vă invitâm să parcurgeţi tot articolul intitulat Optimistic versus Pessimistic: How to Be More Possitive.

Data articol: septembrie 20, 2013

Fondată în 2010, Career Advisor este o companie locală de resurse umane, având 3 linii de business: Servicii de Executive Search, Consultanța de Resurse Umane și E-Recruitment. Am dezvoltat în paralel și primul portal local de resurse umane, PortalHR.ro și divese instrumente utile candidaților, cum ar fi CVAdvisor.

Serviciile pe care le oferim se bazează pe expertiza echipei Career Advisor: 7 consultanți cu experiența între 12 – 20 de ani în resurse umane, în companii locale și multinaționale. Consultanții Career Advisor sunt licențiați în Hogan Assessment, Human Synergistics, Thomas International. Sectoarele pentru care lucram: Bunuri de Larg Consum, Servicii Financiare, Tehnologie & Telecomunicații, Farma, Servicii Medicale, Industrie si Servicii Financiare.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam