Hot Now

De ce să stai 10 ani într-un job

29 01 2013, Career Advisor , Comenteaza, 4.163 afisari

„Chiar așa, de ce?” este probabil prima întrebare care vă vine în minte citind acest titlu, fie că tonul este unul sarcastic (căci, nu-i așa, trăim în epoca vitezei și a sta 10 ani într-un job seamănă foarte mult cu rețeta pentru eșec) sau unul doar curios (sperăm că mai degrabă așa).

Articolul de pe HBR pe care vi-l recomandăm azi încearcă să tragă un semnal de alarmă. El se bazează pe analiza informațiilor statistice de peste ocean cu privire la durata medie pe care un profesionist o mai petrece în zilele noastre într-un job. Rezultatul este, în opinia autorilor (și a noastră, de altfel) îngrijorător: mai puțin de 5 ani (4.6 ani, mai exact). În plus, alte studii arată că 40% din angajați intenționează să își schimbe jobul în următoarele 6 luni. Și dacă asta nu era suficient, un alt studiu concluzionează că peste 69% dintre angajați sunt oricum în căutare pasivă de job cu ajutorul rețelelor sociale.

Nu știm care este situația la noi, dar, bazându-ne pe experiența în consultanță și recrutare de până acum, suntem siguri că nici pe plan local rezultatele unor astfel de studii de „engagement” nu ar fi cu mult mai îmbucurătoare. Sigur, e vorba și de criză care schimbă fundamental modul în care se raporteaza angajatorul la piața muncii (și invers), e vorba de o criză de încredere (poate mai mult decât de una financiară), dar acestea sunt doar posibile explicații care nu rezolvă cu nimic problema.

Revenind la articolul de pe HBR de la care am pornit discuția, autorii subliniază faptul că dincolo de efortul companiilor de a-și menține angajații implicați și fideli, există avantaje evidente și pentru profesioniștii care aleg să rămână un timp mai lung pe o anumită poziție/într-o anumită zonă funcțională. Iată-le pe scurt:

1. Creșterea nivelului de senioritate

2. Oportunități de a ocupa poziții de conducere

3. Stabilitate (cu efect direct în plan personal și profesional)

4. Pachete specifice de beneficii

5. Beneficii mai mari

6. Perfecționare continuă

7. Siguranță oferită angajatorului

8. Flexibilitate

9. Perseverență

10. Un cuvănt de spus pentru viitorul organizației

Evident, un parcurs profesional cu schimbări frecvente (și, din păcate, am văzut adesea profile cu mai puțin de 1 – 2 ani petrecuți într-un job/o companie, un model repetat cu consecvență negativă) afectează performanța, senioritatea, echilibrul și, de ce nu, imaginea/brandul profesionistului. Oricât de mult am vrea să dăm vina pe condițiile pieței în care muncim, dincolo de orice mai intervine și hotărârea de a persevera, de a crește împreună cu organizația și de a nu „abandona corabia” când se anunță nori de furtună la orizont.

Pentru o explicație extinsă a motivelor pentru care 10 ani într-un job se pot dovedi benefici pentru un profesionist, citiți tot articolul 10 Reasons to Stay in a Job for 10 Years.

Adauga comentariu

Cele mai noi

De puțină vreme, angajatorii pot beneficia de un ajutor unic de 2.500 de lei pentru fiecare telesalariat, pentru a le cumpăra acestora echipamentele de care au nevoie pentru a lucra de la distanță. În acest context, Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) a lansat un ghid cu pașii ce trebuie urmați pentru depunerea […]

Detalii

Studiul indică modificări semnificative ale riscurilor și priorităților. Talentul este perceput ca fiind unul dintre cele mai mari riscuri de către liderii unora dintre cele mai mari companii din lume. Majoritatea liderilor se concentrează pe asimilarea avantajelor de mediu obținute în perioada de carantină. Doar o treime dintre liderii intervievați privesc cu optimism perspectivele de […]

Detalii

Dacă până acum, în lunile de vară, piața muncii traversa o perioadă de stagnare în ceea ce privește locurile de muncă disponibile și interesul candidaților pentru acestea, putem spune că în vara anului 2020 lucrurile au stat cu totul altfel. Lunile iunie-august au fost marcate de o cerere mare din partea candidaților, care au fost […]

Detalii

Pe 1 octombrie 2020 Erudio dă start celui mai nou program al său de leadership, Etikon – Încredere și Cooperare. Etikon se adresează liderilor, antreprenorilor, managerilor, echipelor de conducere și echipelor care lucrează în proiecte comune. Premisa de la care s-a pornit este că, în perioada pe care o traversăm, liderii sunt cei care au […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter