Multe din strategiile elaborate de HR se bazeaza in ultima instanta pe organigrama: de la stabilirea nevoilor de personal, la procesele de recrutare, deciziile de restructurare sau planurile de succesiune. Ceea ce vede HR-ul este, insa, limitat la o structura de raportare care rateaza iremediabil esenta problemei: cum se deruleaza munca? cine la cine apeleaza pentru anumite probleme? cum se ajunge la un rezultat?
Aceasta este ideea de baza de la care porneste articolul de pe IHRIM Publications pe care vi-l recomandam azi. Autorul este consultant in management si a vazut pe viu consecintele neplacute si pe alocuri dezastruoase ale deciziile luate pe baza schemelor organizationale. O companie decide sa se restructureze, sa renunte la anumite joburi in virtutea unor criterii de redundanta sau suprapunere de responsabilitati si descopera, in aproximativ 6 luni de zile, ca lucrurile merg mai rau si nu mai bine, in pofida calculelor care pareau sa sustina logic decizia.
Din pacate, tocmai logica unor astfel de actiuni este contaminata din start. In secolul 21 organizatiile nu mai pot functiona doar in virtutea proceselor elementare pe care le presupune o schema organizationala. Natura muncii si a colaborarii este in continua schimbare iar organigrama traditionala rateaza de fapt esenta: cine si cum produce rezultatele de care avem nevoie.
Ce ne-a atras atentia in articol, dincolo de vestea ingrijoratoare a limitelor unui instrument adesea folosit ca suport in decizii critice, este concluzia autorului ca, de fapt, munca se deruleaza de multe ori complet diferit decat o descrie schema organizationala si ca managementul nu are de cele mai multe ori o intelegere corecta a acestor realitati.
Citeste tot articolul Seeing the Invisible: The Hidden Processes in our Companies pentru a intelege cum pot departamentele de HR sa remedieze aceasta problema inlocuind organigrama cu o analiza a retelelor organizationale care scoate la iveala exact ceea ce se intampla in spatiile albe pe care schemele clasice nu le acopera.
Anul 2023 a fost unul dificil pentru sectorul IT, atât la nivel global, dar mai ales în România. Pe de o parte, concedieri semnificative în prima parte a anului au lăsat foarte mulți candidați în căutare de job într-o piață cu pretenții tot mai ridicate, iar pe de altă parte, impozitarea veniturilor de peste 10.000 […]
DetaliiCustomer Experience Romania organizează CX Conference Bucharest 2023, un eveniment conceput pentru a sustine transformarea domeniul experienței clienților în România. Conferința va avea loc pe data de 25 octombrie la Nord Events Centre și se adresează liderilor din domeniul CX, marketing, resurse umane, customer care, customer service, vânzări, operațiuni și antreprenorilor romani. CX Conference Bucharest […]
Detalii91,2% dintre angajatorii care au participat la cel mai recent sondaj derulat de eJobs România au declarat că au în plan să facă angajări până la finalul anului. 5,4% spun că au blocat toate angajările, în timp ce 3,4% nu știu exact care va fi cursul evenimentelor până la final de an. Dintre cei care […]
DetaliiIndependenți, pragmatici, la curent cu noile tehnologii, tinerii din generația Z sunt deciși să își trăiască viața și să își construiască parcursul educațional și profesional conform propriului set de valori. Anual, la IUF- The International University Fair participă peste 20.000 de elevi și studenți. Datele ultimelor ediții ne arată că tinerii din România sunt din […]
Detalii
[…] This post was mentioned on Twitter by Stefan Murgeanu and Mihaela Georgescu, Anca Duma. Anca Duma said: RT @stmurgeanu: De la schema organizationala la fluxul real al muncii http://portalhr.ro/?p=950 […]