Descoperă cum poți crește fidelitatea angajaților
Concluziile unei cercetări derulate recent de cei de la London Business School au șanse mari să schimbe modul în care ne raportăm la reguli, procese organizaționale și sancțiuni pentru nerespectarea lor.
Astfel, dacă suntem de acord că avem din ce în ce mai mult nevoie de un nivel ridicat de fidelitate din partea angajaților și dacă acest deziderat ajunge să facă parte integrantă din strategia de resurse umane, trebuie să luăm în calcul faptul că, mai ales atunci când ne raportăm la noii veniți în organizație, este mai avantajos să îi ajutăm să își manifeste individualitatea și modul unic/diferit de a face lucrurile decât să îi obligăm să respecte (adesea fără logică) anumite reguli prestabilite (și adesea neactualizate având în vedere schimbările din paradigma muncii și nu numai).
Ceea ce sugerează concluziile studiului cu care am început acest articol este că nivelul de fidelitate al unui angajat crește direct proporțional din momentul angajării dacă acesta este lăsat să facă lucrurile în modul său particular și nu este… îngrădit. În opinia noastră acest lucru atrage de la sine cel puțin 2 provocări:
1. Dacă cei proaspăt angajați au frâu liber să își manifeste originalitatea/unicitatea, care sunt șansele ca și cei aflați de mai mult timp în organizație să pretindă mai devreme sau mai târziu acest lucru?
2. Dacă manifestarea unicității/originalității devine trăsătură de cultură organizațională recunoscută și răsplătită, cum ne asigurăm, totuși, că se respectă anumite standarde și că lucrurile merg spre deznodământul dorit (atingerea obiectivelor organizaționale)?
Sigur, întrebările pot continua, am lansat doar două teme de găndire.
Așteptăm ideile/comentariile voastre pe această temă. Iar dacă vă interesează subiectul, vă invităm să parcurgeți tot raportul despre rezultatele studiului Breaking Them in or Eliciting Their Best? Reframing Socialization around Newcomers’ Authentic Self-expression.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam