Secțiune susținută de

Folosirea telefonului personal în timpul programului de lucru

Portal HR \ HR Pedia \ Folosirea telefonului personal în timpul programului de lucru

Folosirea telefonului personal în timpul orelor de lucru poate fi interzisă de angajator, prin intermediul regulamentului intern, însă o asemenea decizie ar putea fi considerată excesivă, în condițiile în care se poate discuta despre o atingere a dreptului la viață privată. Deoarece subiectul a fost dezbătut de mai multe ori pe Forumul AvocatNet.ro, redacția noastră a cerut câteva lămuriri de la specialiști.

Actualmente, legislația nu conține nicio prevedere care să facă referire la posibilitatea angajatorului de a interzice salariaților folosirea telefonului personal în timpul programului de lucru. Acest fapt a fost confirmat, la cererea redacției noastre, de un avocat.

„Nu există o prevedere legală care să reglementeze în mod expres posibilitatea angajatorului de a restricționa salariaților dreptul de a folosi telefonul personal în timpul programului de lucru. În principiu, în considerarea dreptului angajatorului de a-și conduce activitatea eficient și de a se proteja de daunele pe care le-ar putea produce angajații, angajatorul ar putea să stabilească anumite reguli de utilizare a telefonului personal în timpul programului de lucru, a precizat Bogdan Riti (foto dreapta), partener la Mușat & Asociații.

Cel puțin teoretic, o asemenea interdicție ar putea fi introdusă, la nivel de angajator, în regulamentul intern al firmei. Totodată, interdicția ar putea fi extinsă asupra mesageriei electronice sau asupra conturilor de pe rețelele sociale.

„Angajatorul poate interzice utilizarea telefonului personal în timpul orelor de program, cu condiția ca această interdicție să fie prevăzută în regulamentul intern, iar regulamentul să fi fost adus la cunoștința salariatului. În mod similar, se poate restricționa sau interzice accesul la mesageria electronică personală, la rețelele de socializare sau la utilizarea internetului în interes personal. Menționăm și că, dacă angajatorul dorește să verifice respectarea unor astfel de politici de către salariat, se impune respectarea de către acesta a prevederilor aplicabile în materia protecției datelor cu caracter personal ale angajaților. Astfel, orice supraveghere cu mijloace tehnice sau monitorizare a activității pe internet a salariaților poate fi efectuată numai dacă este legitimă, proporțională cu scopul urmărit și dacă este adusă la cunoștința angajaților, care își dau consimțământul la prelucrarea datelor”, a explicat Mihaela Gherghe, avocată la Rizoiu & Poenaru.

Citește tot articolul pe Avocatnet: Angajatorul poate interzice folosirea telefonului personal în timpul programului de lucru?

Data articol: martie 20, 2017

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam