Când vine vorba de procesul de recrutare, ne gândim automat la perioada (uneori) prea lungă de căutare şi (ideal) găsire a unui candidat potrivit pentru o poziţie vacantă. De cele mai multe ori, acest proces este diferit de la o organizaţie la alta, fiecare utilizând o combinație proprie de metode de evaluare a candidaţilor eligibili.
Dar care sunt criteriile de evaluare pe care ar trebui să le aibă în vedere un business la început de drum (care nu beneficiază de sisteme și proceduri de recrutare dezvoltate și testate în timp)? Pe ce să insiste și cum să se asigure că profilele de candidați sunt cele potrivite cu provocările unui start-up?
Articolul de pe ERE pe care vi-l recomandăm astăzi se poate dovedi a fi util celor care au pornit de curând o afacere (start-up) şi au nevoie să recruteze candidaţi pentru poziţiile vacante. Ghidul propus face referire la anumiţi factori ce trebuie avuţi în vedere pe pacursul căutării și evaluării pentru ca decizia de angajare să fie cât mai inspirată:
1. Identifică (dacă este posibil) candidaţi cu experienţa unui start-up deoarece aceştia pot înţelege mai bine cum funcţionează un astfel de business. Este nevoie de multă muncă şi responsabilităţi dificile combinate cu nervi tari pentru a face faţă provocărilor de zi cu zi într-un business la început de drum.
2. Caută-i pe aceia care îşi asumă riscuri. Spre deosebire de organizaţiile mari, înfiinţarea unui start-up presupune o doză mai mare de risc şi curaj din partea persoanelor cu spirit antreprenorial. De aceea, este util să cauți candidaţi care au ştiut să-şi asume riscuri pe parcursul carierei profesionale. Cu ajutorul întrebărilor adresate în timpul interviului, poți afla care au fost rezultatele acestor riscuri şi cum le-au gestionat pe acelea care nu s-au dovedit a fi (prea) inspirate.
3. Angajează candidaţii orientaţi către rezultate. În cadrul unui start-up este foarte important ca orice sarcină să fie rezolvată la timp şi corect, motiv pentru care e firesc să preferi acei candidaţi care au un simţ al urgenței foarte dezvoltat şi care fac tot posibilul să găsească o soluţie rapidă pentru problemele întâmpinate.
4. Caută pasiunea ca “ingredient” esențial pentru succes. Deși efortul depus și devotamentul sunt extrem de importante, pasiunea este ingredientul care aduce diferența semnificativă. Este recomandat să te orientezi către acei candidați care manifestă un interes deosebit (și dovedit) pentru domeniul de activitate al start-up-ului.
5. Caută creativitate, deoarece este o abilitate esențială pentru orice start-up. Dacă conduci un astfel de business, creativitatea are un rol important pentru găsirea soluțiilor viabile. Caută candidați care au spirit inovativ și pot veni cu idei originale, creative și utile business-ului tău.
6. Angajează persoane cu un grad mare de implicare în business, pentru că aceștia vor fi cei care vor genera performanță individuală și implicit productivitate pentru start-up. Avem aici în vedere noțiunea de employee engagement care are o semnificație specifică în interiorul fiecărei organizații sau business. Un angajat implicat va aduce permanent idei noi, va fi entuziast și dornic să caute, să se documenteze și să afle informații utile și valoroase pentru start-up.
Dacă doriți să aflați mai multe detalii și despre alți factori de care să țineți cont pe parcursul procesului de recrutare, vă invităm să citiți întreg articolul intitulat Finally, Your Essential Overview of Hiring for Startups.
Anul 2023 a fost unul dificil pentru sectorul IT, atât la nivel global, dar mai ales în România. Pe de o parte, concedieri semnificative în prima parte a anului au lăsat foarte mulți candidați în căutare de job într-o piață cu pretenții tot mai ridicate, iar pe de altă parte, impozitarea veniturilor de peste 10.000 […]
DetaliiCustomer Experience Romania organizează CX Conference Bucharest 2023, un eveniment conceput pentru a sustine transformarea domeniul experienței clienților în România. Conferința va avea loc pe data de 25 octombrie la Nord Events Centre și se adresează liderilor din domeniul CX, marketing, resurse umane, customer care, customer service, vânzări, operațiuni și antreprenorilor romani. CX Conference Bucharest […]
Detalii91,2% dintre angajatorii care au participat la cel mai recent sondaj derulat de eJobs România au declarat că au în plan să facă angajări până la finalul anului. 5,4% spun că au blocat toate angajările, în timp ce 3,4% nu știu exact care va fi cursul evenimentelor până la final de an. Dintre cei care […]
DetaliiIndependenți, pragmatici, la curent cu noile tehnologii, tinerii din generația Z sunt deciși să își trăiască viața și să își construiască parcursul educațional și profesional conform propriului set de valori. Anual, la IUF- The International University Fair participă peste 20.000 de elevi și studenți. Datele ultimelor ediții ne arată că tinerii din România sunt din […]
Detalii