Informații importante înainte de a accepta un job
Având în vedere dificultatea cu care se găsesc joburi în piață, impulsul de a accepta prea ușor prima ofertă care ne iese în cale este cât se poate de firesc. Dar, odată ce l-am conștientizat, e bine să ne rezervăm puțin timp înainte de a lua o decizie care ne poate afecta semnificativ atât viața profesională cât și pe cea personală.
Un job nou este mult mai mult decât un birou nou, colegi noi și feluri diferite de mâncare pentru pauza de masă. O alegere greșită ne poate duce în timp scurt la crize profesionale și blocaje a căror depășire necesită mult mai mult decât… un alt job.
Iată, așadar, câteva aspecte pe care trebuie să le avem în vedere înainte de a accepta o ofertă:
1. Am primit o fișă de post actualizată? Am discutat pe marginea ei cu managerul căruia urmează să îi raportăm și care ne va măsura performanța?
2. Am primit o ofertă personalizată? Știm exact care este pachetul de compensații și beneficii, care este traseul posibil de carieră în organizație pentru o persoană care ocupă poziția respectivă?
3. Știm de ce este poziția vacantă? Știm de ce a plecat persoana care a ocupat poziția înaintea noastră?
4. Știm care urmează să fie colegii cu care vom interacționa cel mai mult/ a căror performanță ne afectează cel mai mult munca pe care urmează să o facem?
5. Am discutat cu potențiali/viitori colegi despre modul de lucru din organizație, despre modul în care se iau deciziile, despre momente dificile/crize și cum au fost ele depășite?
Pentru și mai multe idei despre informații critice necesare pentru a lua o decizie inspirată în ceea ce privește o ofertă de job, citiți tot articolul de pe The Muse, 12 Critical Things to Consider Before You Take the Job, sau urmăriți infograficul de mai jos:
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam