Inainte de interviu e firesc sa ne punem problema cum putem face fata mai bine intrebarilor care ne vor fi puse si cum sa ne asiguram ca impresia pe care o lasam este una buna si cu impact pozitiv asupra procesului de selectie a aplicatiilor.
Ar fi extraordinar daca am putea pentru o clipa sa citim gandurile evaluatorului si sa intelegem la ce se asteapta si cum ar trebui sa ne prezentam experientele ca sa ne asiguram ca suntem selectati in etapa urmatoare a procesului de recrutare.
In filmuletul pe care il puteti urmari mai jos aveti ocazia sa faceti exact acest lucru: sa intelegeti la ce se asteapta cel care pune intrebarile si cum trebuie sa va structurati raspunsurile ca sa faceti fata cu succes interviului.
Intrebarea STAR este una dintre cele mai eficiente metode utilizate de evaluatori pentru stangerea de informatii relevante in timpul interviului. Ceea ce este esential de retinut din punctul de vedere al candidatului este ca:
– raspunsul asteptat de evaluator este unul care respecta structura intrebarii: descrieti o situatie in care a trebuit sa duceti la bun sfarsit o activitate, povestiti ce initiative ati avut/ ce actiuni ati intreprins si neaparat ce rezultate ati avut;
– oferiti informatii cat mai concrete si evitati folosirea excesiva a pluralului. Intervievatorul este interesat de ce a facut candidatul pe care il are in fata si nu de o intreaga echipa implicata in proiectul respectiv.
– importanta nu este atat pozitia de pe care ati actionat (nu numai din pozitii de coordonare se pot „misca” lucrurile), mai interesant pentru evaluator este ceea ce ati facut efectiv pentru a rezolva o problema/ gasi o solutie/ atinge un obiectiv dorit.
Iata, deci, la ce se asteapta un evaluator:
Anul 2023 a fost unul dificil pentru sectorul IT, atât la nivel global, dar mai ales în România. Pe de o parte, concedieri semnificative în prima parte a anului au lăsat foarte mulți candidați în căutare de job într-o piață cu pretenții tot mai ridicate, iar pe de altă parte, impozitarea veniturilor de peste 10.000 […]
DetaliiCustomer Experience Romania organizează CX Conference Bucharest 2023, un eveniment conceput pentru a sustine transformarea domeniul experienței clienților în România. Conferința va avea loc pe data de 25 octombrie la Nord Events Centre și se adresează liderilor din domeniul CX, marketing, resurse umane, customer care, customer service, vânzări, operațiuni și antreprenorilor romani. CX Conference Bucharest […]
Detalii91,2% dintre angajatorii care au participat la cel mai recent sondaj derulat de eJobs România au declarat că au în plan să facă angajări până la finalul anului. 5,4% spun că au blocat toate angajările, în timp ce 3,4% nu știu exact care va fi cursul evenimentelor până la final de an. Dintre cei care […]
DetaliiIndependenți, pragmatici, la curent cu noile tehnologii, tinerii din generația Z sunt deciși să își trăiască viața și să își construiască parcursul educațional și profesional conform propriului set de valori. Anual, la IUF- The International University Fair participă peste 20.000 de elevi și studenți. Datele ultimelor ediții ne arată că tinerii din România sunt din […]
Detalii