Cel puțin la nivel intuitiv, legătura este cât se poate de evidentă. Dar noi nu despre intuiție am vrea să vorbim azi, ci despre fapte dovedite statistic.
Un studiu derulat de curând și despre care se vorbește pe Forbes.com a evidențiat faptul că organizațiile în care angajaților li se mulțumește adesea pentru efortul depus sunt cu mult mai performante decât cele care nu acordă o importanță atât de mare unui aspect aparent minor.
Și mai exact, în organizațiile în care recunoașterea este norma, nivelele de angajament, productivitatea și orientarea către client sunt cu aproximativ 14% mai bune decât cele în care nu se mizează pe recunoaștere internă.
Cele mai de succes practici folosite de aceste organizații ar putea fi rezumate după cum urmează:
1. Oferă recunoaștere angajaților având în vedere rezultate specifice și atitudini relevante (uită de „angajatul lunii”, e nevoie de alte criterii).
2. Implementează programe de recunoaștere între colegi de la același nivel ierarhic, nu de sus în jos.
3. Spune poveștile celor valoroși.
4. Fă din recunoaștere o practică frecventă și la îndemână.
5. Leagă recunoașterea de valorile și obiectivele organizaționale.
Descoperă mai mult despre „greutatea” unui „mulțumesc” în efortul de atingere a obiectivelor organizaționale în articolul New Research Unlocks the Secret of Employee Recognition.
După trei ediții desfășurate online, ceremonia de decernare a Premiilor de Excelență în Resurse Umane revine live cu un nou format, HR Club Awards, și noi categorii de concurs, aliniate cu tendințele momentului. Alături de lideri de HR și de business din cele mai importante companii din România, ne vom întâlni pe 30 martie 2023, […]
DetaliiPepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță o nouă schimbare în cadrul echipei locale de management, prin numirea lui Vlad Vlădescu în funcția de East Balkans Snacks Marketing Manager. „Sunt încântat să preiau acest rol și să lucrez în continuare cu echipa noastră talentată pentru a dezvolta strategii care să creeze […]
DetaliiAstăzi, pe o piață din ce în ce mai competitivă, brandul de angajator joacă un rol strategic în promovarea și poziționarea companiilor, dar și în atragerea de talente noi și păstrarea angajaților valoroși actuali. Pe 5 aprilie, Employer Branding Conference 2023, cel mai important eveniment de profil din România, oferă profesioniștilor din HR oportunitatea de […]
DetaliiDiscuțiile despre salarii sunt în general tabu, însă în ultimii doi ani, dorința României de a se alinia la tendințele europene privind transparentizarea salariilor a dus către conversații mai deschise, astfel încât angajații să fie conștienți de valoarea lor din punct de vedere profesional. În acest sens, 9 din 10 angajați spun că își doresc […]
Detalii