Modele de competenta pentru HR
Pornind de la premiza ca in general HR-ul indeplineste (sau ar trebui sa indeplineasca in organizatii) 4 roluri mari, studiul Corporate Executive Board de pe HR Toolbox pe care vi-l recomandam azi stabileste modul in care aceste roluri pot fi definite prin modele de competenta specifice.
Analiza se bazeaza pe un efort de separare a rolurilor functionale pentru fiecare membru din echipa de HR:
1. Partenerul strategic
2. Managerul operational
3. Responsabilul in momente de criza
4. Mediatorul in relatiile cu angajatii.
Motivele pentru care studiul propune aceasta separare si definire individuala a rolurilor este unul cat se poate de logic si care ne-a atras atentia prin gradul ridicat de aplicabilitate: in vreme ce pentru pozitia de Manager HR accentul va cadea in mod semnificativ pe rolul de partener strategic, pentru celelalte pozitii din cadrul echipei de HR ponderea trebuie sa fie diferita.
Pentru a defini o pozitie din HR in termeni cat mai utili pentru procese ulterioare de recrutare, management al performantei, training si dezvoltare etc, este necesara stabilirea combinatiei corecte de procentaje din cele 4 roluri enumerate mai sus.
Descarca tot studiul Building a Competency Model for HR Account Team Members pentru a intelege toate detaliile acestui proces.
Nu uita! Trebuie sa fii membru HR Toolbox pentru a avea acces la aceste informatii. Inscrierea este gratuita.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam