Newsletter de carieră – studiu de caz
Urmăresc de ceva vreme newsletterul Sodexo cariere. După ce l-am parcurs câteva luni la rând am învăţat două lucruri importante: cum nu se face un newsletter şi cum se face un sistem de recomandări care transforma angajaţii în agenţi de recrutare.
În primul rând, un newsletter pentru secţiunea “cariere” nu trebuie să fie propagandistic, nici sub formă de comunicat de presă, nici utopic (cum mai fac unele companii “egolatre”), nici într-un ton rigid şi artificial (prea mult PR în HR). E foarte posibil ca acest stil să prindă în America de Nord, dar la noi…
În al doilea rând, sistemul de recomandări pus la punct prin platforma Sodexo Star Finder este de departe cel mai bun pe care l-am întâlnit. Este un exemplu de cum se face branding HR şi un mod eficient de a transforma angajaţii în agenţi de recrutare.
Ca puncte forţe am identificat:
– meniul précis şi prietenos,
– posibilitatea de a studia şi folosi materiale de marketing (necesare atragerii/convingerii talentelor),
– expunerea unui mic ghid de abordare a “stelelor”,
– posibilitatea de a recomanda un agent de recrutare şi
– prezentarea unor poveşti de succes.
Pentru că detaliile din spatele acestor puncte sunt protejate printr-un formular de autentificare, vizitatorii saitului au la dispoziţie o prezentare video intitulată “Your future” în urma căreia îşi pot face o idee despre ce înseamnă să faci parte din echipă.
Vă invit să studiaţi saitul Star Finder şi chiar secţiunea “cariere” a portalului principal. Aceasta din urmă este la rândul ei un model în ce priveşte socializarea profesională („hire minded attitude”) şi de construire a unui “ecosistem social media” în jurul nevoilor de resurse umane ale companiei.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam