Secțiune susținută de

Provocare pentru HR- socializarea joburilor

Portal HR \ Actual \ Provocare pentru HR- socializarea joburilor

Promovarea joburilor in mediile sociale a depăşit de mult timp stadiul de excepţie, e deja normal să întâlneşti oferte de muncă în feed-ul cu update-uri de pe Facebook sau Twitter. Dacă beneficiile sunt uşor de identificat şi exploatat, minusurile solicită un grad mai mare de atenţie. Acestea vizează în special două dimensiuni ale mesajului: durata de viaţă şi viteza de distribuţie. Studiile au arătat că vizibilitatea optimă a unui tweet este de câteva minute iar a unui status de câteva ore. În strânsă legătură cu durata de maximă vizibilitate creşte sau scade numărul de redistribuiri, reacţii etc.

În faţa acestor bariere o soluţie poate fi socializarea joburilor. Conceptual încearcă să atingă două direcţii: o rata mai mare de expunere şi un grad ridicat de înţelegere a postului, cerinţelor şi chiar a companiei care îl oferă.

Dacă promovarea unui job însemna postare, replică, redistribuire, prin socializare, fiecare detaliu semnificativ este supus aceloraşi procedee. Un scenariu de socializare poate fi următorul: postare anunţ (cu hashtag) – preluare şi redistribuire – cooptare influenceri/parteneri – diseminare oferta – stimulare conversatii – culegere feedback – masuratori – raport.

Toate aceste etape au rolul de a expune un mesaj specific în faţa unui public care, chiar dacă iniţial nu era interest de job sau promovarea lui, se va implica în conversaţii graţie experienţelor similare (experienţe proprii, ale cunoscuţilor sau aşteptări de la un anumit job). În final rezulta o rezervă consistentă de feedback şi şansa de a găsi oameni pasionaţi de jobul oferit şi de a-i recruta.

Notă: paşii de mai sus sunt orientativi, fiecare putând fi reluat, adaptat. Orice altă tehnică/strategie de promovare este binevenită.

Procedeul socializării joburilor depinde de o cunoaştere satisfăcătoare a elementelor analizei de reţea. Deşi mesajul pare a fi spontan generat, de cele mai multe ori contribuţiile oamenilor cheie sunt solicitate în mod direct. În acest sens, e bine că atunci când socializezi un job să ştii cine îţi sunt influencerii, cine îţi pot fi partenerii, cine sunt haterii, trolii sau de câţi champions poţi dispune. Dacă mesajul ajunge într-un punct mort, e necesar să ştii care îţi sunt “podurile” spre alte comunităţi.

Un pas în direcţia socializării de acest tip a fost făcut prin hashtag-ul “jobpenet”, iniţiativa limitându-se în cele din urmă doar la a agrega şi promova ofertele de job şi la a media contactul cu angajatorii.

Sperăm că iniţiativele departamentelor de HR se vor înmulţi în perioadele următoare.

Data articol: iulie 19, 2011

Sunt Cristi Ariton, licenţiat în sociologie, pasionat de HR, social media şi …pantofi. Recunosc sociologiei influenţa asupra manierei de a analiza şi scrie, iar ca om în ansamblu sunt reformat constant de simplitatea creştinismului. Inspiraţia şi curajul de a scrie îmi vin de la oameni, cărţi şi situaţii cotidiene.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam