Hot Now

Responsabilitate în social media: gândește înainte să apeși!

16 12 2011, Cristiana Constantinescu , Comenteaza, 3.570 afisari

În engleză sună mai bine: think before you act! Iar dacă ne referim la social media, acțiunea se mută pe tastatură, nu-i așa? Pentru că o simplă apăsare Enter îți poate ruina imaginea. Ca persoană sau ca și companie.

Despre responsabilitate în rețelele sociale se vorbește tot mai mult. Pentru că social media se globalizează și tot ceea ce postăm pe site-urile de socializare este vizibil peste tot și lasă urme.

În cadrul conferinței despre recrutarea în social media organizată de BestJobs pe 29 noiembrie 2011 (Social Media Recruitment 2011), Tudor Galoș (Consumer Marketing Manager, Microsoft) a vorbit și despre responsabilitate în social media, despre senioritate, prioritizare și control.

“Be in charge!“, este îndemnul acestuia. “Dacă declari, pe pagina ta sau a companiei, se știe că…, reacția oricui va fi: De unde știi? Prove it! O poți demonstra?”, a mai spus Tudor Galoș. Pentru că, în cazul în care nu poți argumenta tot ce susții, apare pericolul de overshooting.

Despre overshooting în social media

Termenul este preluat din aviația militară, din timpul Celui de Al Doilea Război Mondial, spune Tudor Galoș, și descrie o situație în care un avion care atacă un aparat inamic se apropie prea mult de aripa acestuia, devenind din atacator – atacat. Mai simplu spus, este o conjunctură care apare atunci când întreci o anumită limită, a siguranței, și te expui periculos de mult.

În social media pericolul de overshooting apare mai ales în cazul acelora care, crezând că dețin controlul asupra oricărei situații, se supraexpun pe site-urile de socializare sau fac afirmații pe care nu le pot demonstra. Astfel, pierd controlul și își compromit imaginea.

Ca să eviți acest pericol, arată mereu că ești in charge, demonstrează tot ceea ce susții, poartă-te cu maturitate și, mai ales, responsablitate. Să nu-ți fie teamă să-ți recunoști eșecurile sau succesele, e mai sănătos decât să ai doar iluzia că deții cotrolul a tot ceea ce postezi.

Și în acest caz, ca în multe alte aspecte legate de ceea ce postăm în social media, educația (cei șapte ani de acasă, anii de facultate, experiența de business) își lasă amprenta asupra comportamentului fiecăruia.

În concluzie, dacă nu ești stăpân pe cunoștințele tale, abține-te să scrii, iar dacă nu știi despre ce este vorba recunoaște asta. Gândește-te de fiecare dată când postezi că părerea ta va fi indexată, fie că postezi în numele tău personal sau de pe pagina de companie. Atenție să nu te poziționezi fără să îți dai seama în poziția de overshooting!

Citește mai mult despre problemele legale ale recrutării prin social media, sau despre cum gestionează companiile crizele din online.

Pentru exemple de overshooting care poate duce la concediere, citește acest articol.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Revista HR Manager împreună cu Humanistic organizează joi 4 iunie, între orele 14.00–16.00, a doua ediție a evenimentului online „FAST FORWARD. ORGANIZAȚIA DIGITALĂ”, în cadrul căruia se va discuta despre un viitor sustenabil, un alt fel de viitor unde managerul HR are șansa de a contribui decisiv sub presiunea cifrelor și a rezultatelor. Discuțiile se vor […]

Detalii

Inegalitatea de șanse la educație este una dintre problemele fundamentale cu care se confruntă sistemul de învățământ preuniversitar din România. 4 din 10 copii din România au părinți în şomaj sau cu venituri mici, ceea ce se traduce în condiţii de locuit precare, îngrijirea inadecvată a sănătăţii şi bariere în accesul la învăţământ, cultură, sport […]

Detalii

Asociaţia The Social Incubator lansează platforma vocaţională  www.bunincariera.ro cu scopul de a ajuta tinerii cu vârsta cuprinsă între 16-24 ani să își aleagă cariera potrivită. Bun în Carieră pune la dispoziţia tinerilor teste vocaționale, sesiuni de consiliere şi mentorat online, gratuite, pentru valorificarea potenţialului propriu şi informaţii despre paşii necesari traseului educațional și profesional, în funcție […]

Detalii

Programul FUTURE – Construiește cu pasiune susținut de compania internațională Vertiv este unul dintre inițiativele ce au reușit cu succes să se replieze în timp record și să livreze, gratuit, un program complex de #EducatieAltfel pentru 40 de studenți și 15 profesori din mediul universitar. „Adaptabilitatea a fost prima competență soft pe care am activat-o […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter