Secțiune susținută de

Responsabilitate în social media: gândește înainte să apeși!

Portal HR \ Actual \ Responsabilitate în social media: gândește înainte să apeși!

În engleză sună mai bine: think before you act! Iar dacă ne referim la social media, acțiunea se mută pe tastatură, nu-i așa? Pentru că o simplă apăsare Enter îți poate ruina imaginea. Ca persoană sau ca și companie.

Despre responsabilitate în rețelele sociale se vorbește tot mai mult. Pentru că social media se globalizează și tot ceea ce postăm pe site-urile de socializare este vizibil peste tot și lasă urme.

În cadrul conferinței despre recrutarea în social media organizată de BestJobs pe 29 noiembrie 2011 (Social Media Recruitment 2011), Tudor Galoș (Consumer Marketing Manager, Microsoft) a vorbit și despre responsabilitate în social media, despre senioritate, prioritizare și control.

“Be in charge!“, este îndemnul acestuia. “Dacă declari, pe pagina ta sau a companiei, se știe că…, reacția oricui va fi: De unde știi? Prove it! O poți demonstra?”, a mai spus Tudor Galoș. Pentru că, în cazul în care nu poți argumenta tot ce susții, apare pericolul de overshooting.

Despre overshooting în social media

Termenul este preluat din aviația militară, din timpul Celui de Al Doilea Război Mondial, spune Tudor Galoș, și descrie o situație în care un avion care atacă un aparat inamic se apropie prea mult de aripa acestuia, devenind din atacator – atacat. Mai simplu spus, este o conjunctură care apare atunci când întreci o anumită limită, a siguranței, și te expui periculos de mult.

În social media pericolul de overshooting apare mai ales în cazul acelora care, crezând că dețin controlul asupra oricărei situații, se supraexpun pe site-urile de socializare sau fac afirmații pe care nu le pot demonstra. Astfel, pierd controlul și își compromit imaginea.

Ca să eviți acest pericol, arată mereu că ești in charge, demonstrează tot ceea ce susții, poartă-te cu maturitate și, mai ales, responsablitate. Să nu-ți fie teamă să-ți recunoști eșecurile sau succesele, e mai sănătos decât să ai doar iluzia că deții cotrolul a tot ceea ce postezi.

Și în acest caz, ca în multe alte aspecte legate de ceea ce postăm în social media, educația (cei șapte ani de acasă, anii de facultate, experiența de business) își lasă amprenta asupra comportamentului fiecăruia.

În concluzie, dacă nu ești stăpân pe cunoștințele tale, abține-te să scrii, iar dacă nu știi despre ce este vorba recunoaște asta. Gândește-te de fiecare dată când postezi că părerea ta va fi indexată, fie că postezi în numele tău personal sau de pe pagina de companie. Atenție să nu te poziționezi fără să îți dai seama în poziția de overshooting!

Citește mai mult despre problemele legale ale recrutării prin social media, sau despre cum gestionează companiile crizele din online.

Pentru exemple de overshooting care poate duce la concediere, citește acest articol.

Data articol: decembrie 16, 2011

Jurnalist de profesie, am urmat Jurnalism și Științele Comunicării din pasiune pentru presa scrisă. Între 1999 și 2011 am lucrat în trusturile Edipresse și Ringier, în redacțiile mai multor reviste, însă mediul online a câștigat, zic eu, pariul cu presa scrisă, așa că m-am hotărât să devin freelancer. Scriu, în continuare, din pasiune, chiar dacă suportul este altul, iar această schimbare îmi lasă timp pentru ceea ce prețuiesc cel mai mult: să fiu alături de familie.

Vezi profilul Linkedin

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam