Hot Now

Responsabilul pentru siguranța și sănătatea în muncă

03 09 2018, Avocatnet , Comenteaza, 1.209 afisari

Salariatul care se ocupă de activitățile de prevenire și protecție ce țin de securitatea și sănătatea în muncă (SSM) este desemnat prin decizie scrisă a angajatorului, conform legislației în vigoare. Totuși, nu orice persoană poate fi responsabil cu SSM.

Desemnarea unuia sau mai multor salariați responsabili cu SSM la nivel de companie se face prin decizie scrisă a angajatorului, reiese din Legea securității și sănătății în muncă nr. 319/2006 și din normele sale de aplicare.

„Angajatorul va stabili numărul de lucrători desemnați în funcție de mărimea întreprinderii și/sau unității și/sau riscurile la care sunt expuși lucrătorii, precum și de distribuția acestora în cadrul întreprinderii și/sau unității”, scrie în norme.

Însă desemnarea pentru această funcție se face în funcție de anumite condiții. În primul rând, responsabil cu SSM poate fi numai un individ angajat cu contract individual de muncă cu normă întreagă. Asta înseamnă, automat, că niciun salariat cu normă parțială nu poate ocupa funcția.

În al doilea rând, salariatul desemnat trebuie să aibă o minimă pregătire în domeniul SSM (corespunzătoare unui nivel mediu). Asta implică, mai exact, studii liceale teoretice în profil real sau studii liceale tehnologice în profil tehnic (dovedite cu diploma de studii) și un curs în domeniul SSM cu o durată minimă de 80 de ore (dovedit cu certificatul de absolvire).

Citește tot articolul aici: În ce condiții se face desemnarea la firmă a unui responsabil cu SSM și cu ce se ocupă acesta

Adauga comentariu

Cele mai noi

Piața muncii se află într-o continuă dezvoltare ceea ce face ca o mare parte dintre angajatori să caute constant noi talente în cadrul companiilor. Pentru a se integra în piața muncii studenții au nevoie de o dezvoltare majoră atât a competențelor hard, precum și a celor soft: comunicare, lucrul în echipă, creativitate sau responsabilitate. „Profesorii […]

Detalii

Cisco a anunțat un nou portofoliu de soluții axate pe continuitatea afacerii, în cadrul CiscoLive!, eveniment organizat în mediul virtual pentru prima dată, în perioada 16-17 iunie 2020. Trăim într-o lume incertă, de aceea continuitatea operațională a devenit un obiectiv major pentru companii. Conform celui de-al cincilea studiu PwC COVID-19 CFO Pulse Survey în rândul […]

Detalii

Printre problemele ridicate în ultima vreme printre angajați și contabili a fost chestiunea diminuării numărului de zile de concediu de odihnă la care are dreptul un salariat, în contextul în care a stat o perioadă de timp în șomaj tehnic – în unele sectoare de activitate, unde sunt încă restricții, sunt salariați care încă se […]

Detalii

Revista HR Manager împreună cu Humanistic organizează miercuri 8 iulie, între orele 14.00-16.00, evenimentul online „DIGITAL LEARNING ORGANISATION. FAST FORWARD”. Vom afla cum arată și cum construim o strategie de digitalizare a procesului de învățare aplicabilă pentru o organizație care învață în mod constant, și nu doar forțată de împrejurări. Discuțiile despre digitalizarea procesului de învățare […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter