Hot Now

Şapte argumente pro prietenie pe Facebook între colegi

09 07 2013, Cristi Ariton , Comenteaza, 3.258 afisari

Articolul de astăzi este construit ca o reactie la adresa celor şapte motive pentru a nu te împrieteni cu colegii de muncă pe Facebook, motive exprimate pe blogul “Şi blondele gândesc”. E foarte ciudat că două dintre cele mai importante atuuri profesionale, conectivitatea şi diversitatea informării, să fie surclasate de următoarele idei:

1)    La serviciu nu mergi să îţi faci prieteni, ci să prestezi.

2)    Prietenul de azi poate fi duşmanul de mâine.

3)    Minciuna are picioare scurte dacă eşti conectat pe Facebook.

4)    Nu se ştie niciodată de unde sare invidia.

5)    Dacă vrei să intri pe Facebook în timpul serviciului, te prinde.

6)    Supravegherea ta la serviciu e de 8h, nu o transforma în 24/24.

7)    A fi profesionist e o calitate, a fi subiectiv e un defect.

În susţinerea acestor puncte sunt aduse ca argumente: ameninţarea libertăţii, expunerea în faţa subiectivităţii altora, nevoia de a fi bănuitor cu semenii, nevoia cultivării unei anumite distanţe profesionale, eliminarea riscului de a fi prins cu minciuna… Fără a analiza amănunţit relevanţa celor şapte itemi e clar că majoritatea se exclud reciproc.

Pentru a nu pica în plasa subiectivităţii (ce defect!), iată câteva motive bune pentru a respinge cererea de prietenie a unui coleg: intimitate, intenţia de a ţine Facebook doar pentru persoane cu care ai interacţiuni consistente, motive de ordin tehnic (aplicaţiile pe care respectivul le poate instala îţi pot afecta activitatea şi prieteniile). Un alt răspuns foarte bun şi care nu necesită explicaţii este: NU doresc, e suficientă interacţiunea de la birou (fără a recurge la scenarii decupate din povestea cu drobul de sare).

Şapte argumente pro prietenie pe Facebook între colegi:

– socializare profesională şi uşurinţă în comunicare (schimb rapid de informaţii, contacte, suport).

– co-participare în construirea reputaţiei personale sau a companiei.

– colaborare în promovarea anunţurilor de angajare ale companiei (sau a unor proiecte personale).

– usurinta obţinerii unei recomandări profesionale.

– o mai bună cunoaştere a colegilor se răsfrânge asupra calităţii atmosferei de lucru şi modelează aşteptările reciproce.

– participare eficientă în distribuirea mesajelor promoţionale ale companiei (colegii, ca ambasadori şi champions, pot urca şi menţine conţinutul în top feed).

– în spirit argumentativ blondin, niciodată nu ştii de unde sare ajutorul/lauda/recomandarea; colegul de azi e prietenul de mâine, iar la muncă mergi şi din nevoi sociale, nu doar ca să prestezi.

Studiile arată, dacă mai era necesar, că succesul vieţii profesionale stă în colaborare, relaţie, mobilitate şi flexibilitate. Mediul virtual nu poate lipsi din ecuaţie, cu avantaje, provocări şi minusuri. Fie că suntem prieteni online sau offline, minciuna are mereu picioare scurte, iar noi vom continua să avem sentimente şi subiectivisme, şi mai ales, colegii şi prietenii pe care îi merităm.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Școala de Valori a lansat pe 20 iulie Tabăra online Laboratorul de cariere, o premieră în educația alternativă românească: primul program de experiențe pentru succes în care tinerii cu vârste între 16 – 20 ani își pot dezvolta abilitățile și identifica oportunitățile de dezvoltare academică și de carieră. Înscrierea în tabăra are loc până pe […]

Detalii

Absolvenții din promoția 2020 de la ciclul de licență și masterat din toată țara, dar și tinerii profesioniști care se află în căutarea unui loc de muncă sau unui program de internship/trainee sunt invitați să acceseze gratuit portalul de carieră Hipo.ro, unde până pe 14 august, se desfășoară Târgul Virtual pentru Absolvenți 2020, un eveniment […]

Detalii

Redacția Avocatnet a scris în ultimele luni despre foarte multe aspecte ce țin de relația angajator – salariat în contextul epidemiei de coronavirus. Acesta este motivul pentru care au putut să pună azi informațiile cap la cap pentru a face un ghid orientativ util pentru orice companie activă în momentul de față sau care se […]

Detalii

În perioada 1-9 septembrie 2020 se va desfășura ediția a XIV-a a Școlii de Vară HR Club Next Generation, dedicată studenților și masteranzilor pasionați de resurse umane. Adaptându-ne “noului normal”, formatul va fi puţin diferit faţă de anii trecuţi, iar cursurile se vor desfăşura pe o platformă virtuală, însă obiectivul rămâne acelaşi: continuăm să ne […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter