Hot Now

Şapte argumente pro prietenie pe Facebook între colegi

09 07 2013, Cristi Ariton , Comenteaza, 3.610 afisari

Articolul de astăzi este construit ca o reactie la adresa celor şapte motive pentru a nu te împrieteni cu colegii de muncă pe Facebook, motive exprimate pe blogul “Şi blondele gândesc”. E foarte ciudat că două dintre cele mai importante atuuri profesionale, conectivitatea şi diversitatea informării, să fie surclasate de următoarele idei:

1)    La serviciu nu mergi să îţi faci prieteni, ci să prestezi.

2)    Prietenul de azi poate fi duşmanul de mâine.

3)    Minciuna are picioare scurte dacă eşti conectat pe Facebook.

4)    Nu se ştie niciodată de unde sare invidia.

5)    Dacă vrei să intri pe Facebook în timpul serviciului, te prinde.

6)    Supravegherea ta la serviciu e de 8h, nu o transforma în 24/24.

7)    A fi profesionist e o calitate, a fi subiectiv e un defect.

În susţinerea acestor puncte sunt aduse ca argumente: ameninţarea libertăţii, expunerea în faţa subiectivităţii altora, nevoia de a fi bănuitor cu semenii, nevoia cultivării unei anumite distanţe profesionale, eliminarea riscului de a fi prins cu minciuna… Fără a analiza amănunţit relevanţa celor şapte itemi e clar că majoritatea se exclud reciproc.

Pentru a nu pica în plasa subiectivităţii (ce defect!), iată câteva motive bune pentru a respinge cererea de prietenie a unui coleg: intimitate, intenţia de a ţine Facebook doar pentru persoane cu care ai interacţiuni consistente, motive de ordin tehnic (aplicaţiile pe care respectivul le poate instala îţi pot afecta activitatea şi prieteniile). Un alt răspuns foarte bun şi care nu necesită explicaţii este: NU doresc, e suficientă interacţiunea de la birou (fără a recurge la scenarii decupate din povestea cu drobul de sare).

Şapte argumente pro prietenie pe Facebook între colegi:

– socializare profesională şi uşurinţă în comunicare (schimb rapid de informaţii, contacte, suport).

– co-participare în construirea reputaţiei personale sau a companiei.

– colaborare în promovarea anunţurilor de angajare ale companiei (sau a unor proiecte personale).

– usurinta obţinerii unei recomandări profesionale.

– o mai bună cunoaştere a colegilor se răsfrânge asupra calităţii atmosferei de lucru şi modelează aşteptările reciproce.

– participare eficientă în distribuirea mesajelor promoţionale ale companiei (colegii, ca ambasadori şi champions, pot urca şi menţine conţinutul în top feed).

– în spirit argumentativ blondin, niciodată nu ştii de unde sare ajutorul/lauda/recomandarea; colegul de azi e prietenul de mâine, iar la muncă mergi şi din nevoi sociale, nu doar ca să prestezi.

Studiile arată, dacă mai era necesar, că succesul vieţii profesionale stă în colaborare, relaţie, mobilitate şi flexibilitate. Mediul virtual nu poate lipsi din ecuaţie, cu avantaje, provocări şi minusuri. Fie că suntem prieteni online sau offline, minciuna are mereu picioare scurte, iar noi vom continua să avem sentimente şi subiectivisme, şi mai ales, colegii şi prietenii pe care îi merităm.

Adauga comentariu

Cele mai noi

La o simplă accesare a celui mai utilizat motor de căutare, spre exemplu, pentru ”influencer”, obții rapid (în doar 0,49 de secunde) 473.000 de rezultate. Poți afla că există Social Media Stars Index, care îi ordonează pe cei mai importanți dintre ei, și că, de curând, ANAF a declanșat o campanie de verificări ce vizează […]

Detalii

CIO Council și Revista CARIERE organizează miercuri, 8 decembrie, între orele 14.00-16.00, o nouă ediție din seria de evenimente online CIO TALKS – Powered by CIO Council cu tema: Povești despre date, tehnologie, diversitate, egalitate și incluziune. La această ediție se vor aduce exemple concrete de transformare a afacerii prin tehnologia aliniată la principiile “Diversity Equality and Inclusion” și de instalare […]

Detalii

–          Peste 60% din angajații români care își caută un alt job se consideră subapreciați la locul de muncă actual –          Aproape 19% consideră că și-au îmbunătățit abilitatea de a atrage venituri –          61% s-ar gândi să accepte un loc de muncă în străinătate, dacă acesta le permite să lucreze la distanță Ediția de toamna a studiului Randstad Workmonitor indică […]

Detalii

Creșterea ratei inflației pune presiune pe majorările salariale bugetate de companiile private din România pentru 2022, estimate anterior în medie la 7%, care ar trebui revizuite în sus cu două – trei puncte procentuale, pentru a compensa erodarea puterii de cumpărare, reiese din a doua parte a studiului PayWell 2021, realizat de PwC România. Majoritatea […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter