Hot Now

Studii despre recrutarea socială într-o perspectivă sociologică

14 02 2012, Cristi Ariton , Comenteaza, 4.212 afisari

Sociologii spun că atunci când se întrunesc condiţiile unei revoluţii, schimbarea nu va întârzia să apară. Deşi ei fac trimitere mai mult la mişcări sociale ample decât la schimbări semnificative în alte paliere ale vieţii, ideea nu îşi pierde din aplicabilitate atunci când discutăm despre social media şi domeniul resurselor umane. În acest caz, condiţiile sunt date de noile abordări conceptuale şi realizări tehnologice. Ambele au o doză de entuziasm în virtutea căruia forma tinde să capete o importanţă mai mare decat fondul dar unele concepte slujesc în mod real dezvoltării organizaţiei (business partner, recrutare socială, comunitate de talente, brand de angajator etc.).

Sociologic, înregistrăm rata de adopţie de către companii a ATS-urilor cu integrare în reţelele sociale, numărul conturilor profesionale în reţelele sociale, felul cum sunt construite comunităţile de talente, sursele din care provin candidaţii, modul de aplicare, numărul de aplicaţii dedicate recrutării sau chiar conţinutul agendei evenimentelor dedicate tematicii în discuţie.

Pentru a duce discuţia dinspre cercetarea sociologică a schimbărilor înspre impactul acestora în departamentul de resurse umane şi în realizarea scopului afacerii vă propun spre studiu două rapoarte recente. Unul este alcătuit de Bullhorn Reach (The 2012 Social Recruiting Activity Report) şi celălalt este “State of Recruiting 2012” realizat de TalentTechnology.

Am fost surprins să văd că ambele plasează Twitter înaintea Facebook în ce priveşte eficienţa în recrutare (la unele aspecte întrece şi LinkedIn). O altă constatare e că multitudinea surselor de recrutare pune în topul dificultăţilor pentru un recrutor managementul candidaturilor şi contactarea aplicanţilor, fapt ce aduce în discuţie necesitatea construirii unei comunităţi de talente.

O ultimă constatare: o agenţie este mai eficientă* decât reprezentantul unei companii în ce priveşte recrutarea pe LinkedIn, Facebook şi Twitter. Acest fapt ridică semne de întrebare asupra punerii în practică a unor concepte noi. Merită investiţia în consolidarea brandului de angajator în conditiile în care ratele de aplicare pentru o poziţie sunt aproape triple în favoarea agenţiilor de recrutare?

Dincolo de provocarea parcurgerii acestor studii vă lansez invitaţia de a include între preocupările voastre observarea felului cum un concept naşte practici sau cum practicile contribuie la cristalizarea unui concept. Nu uitați să împărtăşiţi şi cu noi concluziile la care ajungeţi.

*se are în vedere numărul de aplicări primite raportat la numărul total de utilizatori de care dispune o agenţie sau un recrutor.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Școala de Valori a lansat pe 20 iulie Tabăra online Laboratorul de cariere, o premieră în educația alternativă românească: primul program de experiențe pentru succes în care tinerii cu vârste între 16 – 20 ani își pot dezvolta abilitățile și identifica oportunitățile de dezvoltare academică și de carieră. Înscrierea în tabăra are loc până pe […]

Detalii

Absolvenții din promoția 2020 de la ciclul de licență și masterat din toată țara, dar și tinerii profesioniști care se află în căutarea unui loc de muncă sau unui program de internship/trainee sunt invitați să acceseze gratuit portalul de carieră Hipo.ro, unde până pe 14 august, se desfășoară Târgul Virtual pentru Absolvenți 2020, un eveniment […]

Detalii

Redacția Avocatnet a scris în ultimele luni despre foarte multe aspecte ce țin de relația angajator – salariat în contextul epidemiei de coronavirus. Acesta este motivul pentru care au putut să pună azi informațiile cap la cap pentru a face un ghid orientativ util pentru orice companie activă în momentul de față sau care se […]

Detalii

În perioada 1-9 septembrie 2020 se va desfășura ediția a XIV-a a Școlii de Vară HR Club Next Generation, dedicată studenților și masteranzilor pasionați de resurse umane. Adaptându-ne “noului normal”, formatul va fi puţin diferit faţă de anii trecuţi, iar cursurile se vor desfăşura pe o platformă virtuală, însă obiectivul rămâne acelaşi: continuăm să ne […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter