Hot Now

Studii despre recrutarea socială într-o perspectivă sociologică

14 02 2012, Cristi Ariton , Comenteaza, 4.534 afisari

Sociologii spun că atunci când se întrunesc condiţiile unei revoluţii, schimbarea nu va întârzia să apară. Deşi ei fac trimitere mai mult la mişcări sociale ample decât la schimbări semnificative în alte paliere ale vieţii, ideea nu îşi pierde din aplicabilitate atunci când discutăm despre social media şi domeniul resurselor umane. În acest caz, condiţiile sunt date de noile abordări conceptuale şi realizări tehnologice. Ambele au o doză de entuziasm în virtutea căruia forma tinde să capete o importanţă mai mare decat fondul dar unele concepte slujesc în mod real dezvoltării organizaţiei (business partner, recrutare socială, comunitate de talente, brand de angajator etc.).

Sociologic, înregistrăm rata de adopţie de către companii a ATS-urilor cu integrare în reţelele sociale, numărul conturilor profesionale în reţelele sociale, felul cum sunt construite comunităţile de talente, sursele din care provin candidaţii, modul de aplicare, numărul de aplicaţii dedicate recrutării sau chiar conţinutul agendei evenimentelor dedicate tematicii în discuţie.

Pentru a duce discuţia dinspre cercetarea sociologică a schimbărilor înspre impactul acestora în departamentul de resurse umane şi în realizarea scopului afacerii vă propun spre studiu două rapoarte recente. Unul este alcătuit de Bullhorn Reach (The 2012 Social Recruiting Activity Report) şi celălalt este “State of Recruiting 2012” realizat de TalentTechnology.

Am fost surprins să văd că ambele plasează Twitter înaintea Facebook în ce priveşte eficienţa în recrutare (la unele aspecte întrece şi LinkedIn). O altă constatare e că multitudinea surselor de recrutare pune în topul dificultăţilor pentru un recrutor managementul candidaturilor şi contactarea aplicanţilor, fapt ce aduce în discuţie necesitatea construirii unei comunităţi de talente.

O ultimă constatare: o agenţie este mai eficientă* decât reprezentantul unei companii în ce priveşte recrutarea pe LinkedIn, Facebook şi Twitter. Acest fapt ridică semne de întrebare asupra punerii în practică a unor concepte noi. Merită investiţia în consolidarea brandului de angajator în conditiile în care ratele de aplicare pentru o poziţie sunt aproape triple în favoarea agenţiilor de recrutare?

Dincolo de provocarea parcurgerii acestor studii vă lansez invitaţia de a include între preocupările voastre observarea felului cum un concept naşte practici sau cum practicile contribuie la cristalizarea unui concept. Nu uitați să împărtăşiţi şi cu noi concluziile la care ajungeţi.

*se are în vedere numărul de aplicări primite raportat la numărul total de utilizatori de care dispune o agenţie sau un recrutor.

Adauga comentariu

Cele mai noi

CIO Council și Revista CARIERE organizează miercuri, 19 mai, între orele 15.00-17.30, o nouă ediție din seria de evenimente online CIO TALKS – Powered by CIO Council cu tema Digital Leadership. Building Frameworks for Digital Success. CIO Council propune o discuție deschisă despre cum pot crește organizațiile eficiența operațională folosind tendințele actuale din tehnologie, precum […]

Detalii

Pe 12 mai 2021, de la ora 09:30, BusinessMark are plăcerea să vă invite o nouă ediție a evenimentului „Magnetico. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices”, ce va avea loc online. În cadrul conferinței, care vizează HR Managers & HR Directors, Talent & Acquisition Managers, Employer Branding […]

Detalii

Studiul realizat de Grayling în rândul a 550 de lideri din domeniul afacerilor arată că 2021 va fi un an esenţial pentru companii în urma pandemiei de COVID-19 şi în perspectiva conferinţei COP26 Aspectele legate de criteriile ESG (de mediu, sociale şi de guvernanţă) vor avea o mai mare importanţă în 2021, consideră liderii din […]

Detalii

Pe 18 și 19 mai va avea loc prima conferință online internațională, dedicată conceptului de „Employer Branding” în România. EBcon 2021 va reuni peste 350 de profesioniști internaționali și locali, entuziaști ai HR, Marketing și Employer Branding și peste 15 speakeri care vor fi prezenți pe scena virtuală pentru a aborda tematici relevante pentru evoluția […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter