Zen la birou – cum să faci lucrurile mai bine
Pentru că e vineri și e normal să încercăm să ne relaxăm, vă propunem pentru azi sau pentru zilele de repaus care urmează o temă de gândire mereu de actualitate. Mai precis, haideți să încercăm să descoperim cele mai bune modalități de a reacționa la factorii de stres cărora trebuie să le facem față în sfera vieții profesionale. Poate să fie vorba despre colegi sau șefi cu care ne este greu să comunicăm, despre proiecte cu termene limită nerealiste, despre lipsa de resurse pentru ceea ce facem; toate își pun amprenta (adesea negativă) asupra motivației și performanței noastre.
Articolul pe care vi-l recomandăm pe această temă provine de pe unul dintre cele mai de succes bloguri internaționale: Zen Habits. Intitulat sugestiv The Zen of Work, articolul oferă o explicație pentru stresul de la locul de muncă pe cât de simplă pe atât de greu de „digerat” în cultura noastră care adesea se bazează mai mult pe a avea decât pe a fi. Astfel, motivul pentru care suntem atât de afectați/stresați de ceea ce ni se întâmplă la birou se datorează incapacității noastre de a renunța la a face lucrurile doar într-un anumit fel. Nu volumul de mailuri și telefoane este de vină pentru faptul că suntem stresați, ci modul în care reacționăm în fața acestui volum. Nu colegii și sefii sunt de vină pentru enervarea noastră, ci faptul că ne așteptăm ca ei să se comporte (doar) într-un anumit fel și nu acceptăm nimic altceva.
Soluția? Să renunțăm la ideile fixe, la modalitățile prestabilite în care credem că trebuie făcute lucrurile sau la ideile preconcepute despre cum trebuie să se deruleze o zi de muncă sau cum trebuie să reacționeze colegii/șeful.
Dacă vi se pare că ar putea să vă ajute o astfel de filosofie de muncă dar chiar și dacă o găsiți ușor deplasată, vă recomandăm să citiți articolul The Zen of Work. Poate nu o să puteți pune în aplicare toate sugestiile despre cum să vă schimbați abordarea și să fiți zen la locul de muncă, dar exercițiul lui „cum ar fi…” ar putea să vă aducă beneficii neașteptate.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam