Hot Now

Zen la birou – cum să faci lucrurile mai bine

14 09 2012, Portal HR , Un comentariu, 4.445 afisari

Pentru că e vineri și e normal să încercăm să ne relaxăm, vă propunem pentru azi sau pentru zilele de repaus care urmează o temă de gândire mereu de actualitate. Mai precis, haideți să încercăm să descoperim cele mai bune modalități de a reacționa la factorii de stres cărora trebuie să le facem față în sfera vieții profesionale. Poate să fie vorba despre colegi sau șefi cu care ne este greu să comunicăm, despre proiecte cu termene limită nerealiste, despre lipsa de resurse pentru ceea ce facem; toate își pun amprenta (adesea negativă) asupra motivației și performanței noastre.

Articolul pe care vi-l recomandăm pe această temă provine de pe unul dintre cele mai de succes bloguri internaționale: Zen Habits. Intitulat sugestiv The Zen of Work, articolul oferă o explicație pentru stresul de la locul de muncă pe cât de simplă pe atât de greu de „digerat” în cultura noastră care adesea se bazează mai mult pe a avea decât pe a fi. Astfel, motivul pentru care suntem atât de afectați/stresați de ceea ce ni se întâmplă la birou se datorează incapacității noastre de a renunța la a face lucrurile doar într-un anumit fel. Nu volumul de mailuri și telefoane este de vină pentru faptul că suntem stresați, ci modul în care reacționăm în fața acestui volum. Nu colegii și sefii sunt de vină pentru enervarea noastră, ci faptul că ne așteptăm ca ei să se comporte (doar) într-un anumit fel și nu acceptăm nimic altceva.

Soluția? Să renunțăm la ideile fixe, la modalitățile prestabilite în care credem că trebuie făcute lucrurile sau la ideile preconcepute despre cum trebuie să se deruleze o zi de muncă sau cum trebuie să reacționeze colegii/șeful.

Dacă vi se pare că ar putea să vă ajute o astfel de filosofie de muncă dar chiar și dacă o găsiți ușor deplasată, vă recomandăm să citiți articolul The Zen of Work. Poate nu o să puteți pune în aplicare toate sugestiile despre cum să vă schimbați abordarea și să fiți zen la locul de muncă, dar exercițiul lui „cum ar fi…” ar putea să vă aducă beneficii neașteptate.

Comentarii (1)
  1. Nicu spune:

    Salut voua,
    Pe cat de complicat, pe atat de simplu de inteles daca ne gandim ca defapt societatea si greutatile ei sunt pe umerii nostrii ai tuturor celor angajati intr-o activitate productiva.
    Angrenarea intr-un sistem a tuturor persoanelor functioneaza pe principiul ,,lantului de bicicleta”, care daca are toate zalele unse (se inteleg) ciclul de rotatie functioneaza usor si rezultatele sunt pe masura, iar cand o za se blocheaza (cineva se impotriveste) sistemul sufera pana la gasirea unei solutii, de ungere (lamurire) sau inlocuire (eliminare din sistem).
    Conditiile de functionare fiind afectate intotdeauna de mediul de desfasurare al activitatii, respectiv mediul curat in care toti angajatii depun eforturi constiente pentru binele comun sau/si mediul viciat in care orgoliul/aroganta/nepasarea isi face simtita prezenta si anumite persoane se opun binelui comun incercand schimbarea sensului de rotatie stiut si benefic tuturor.
    Br. Nicu

Adauga comentariu

Cele mai noi

Investițiile cumulate ale guvernelor și companiilor în îmbunătățirea competențelor și recalificarea forței de muncă ar conduce la  o creștere a  PIB global cu 6,5 trilioane de dolari și ar crea 5,3 milioane de locuri de muncă până în 2030, potrivit raportului “Upskilling for Shared Prosperity”, lansat la Davos de PwC și Forumul Economic Mondial. China […]

Detalii

40% dintre angajați spun că acasă au lucrat mai mult și mai eficient Sondaj Undelucram.ro despre impactul pandemiei asupra angajaților și angajatorilor Marketingul și HR-ul, departamentele cele mai afectate de pandemie O treime dintre companii au făcut disponibilizări 1 din 5 angajați și-a pierdut locul de muncă Persoanele necalificate și cu studii medii – cei […]

Detalii

Modificările recente aduse Codului fiscal vin în sprijinul companiilor, consideră majoritatea respondenților (56%) în cadrul unui sondaj realizat de PwC România, iar facilitatea care va fi aplicată de cele mai multe companii (67%) vizează beneficiile pentru angajații aflați în telemuncă. Astfel, doar 8% dintre participanți au spus că modificările nu le sunt utile, în vreme […]

Detalii

CIO Council și Revista CARIERE continuă seria de evenimente online CIO TALKS – Powered by CIO Council și organizează marți 26 ianuarie, între orele 15:00-17:30, cu o nouă ediție „Cybsersecurity and Digital Resilience”. Acest webcast explorează în principal modalitățile de asigurare și de menținere a securității cibernetice în această perioadă și în viitorul apropiat, dar și […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter