Ce înseamnă o comunitate de talente în 2013
2013 pare să fie anul în care angajatorii şi persoanele din departamentul de recrutare aduc în discuţie și mai mult problema identificării talentelor pentru diferite poziţii cheie. Indiferent de situaţia de la nivelul pieţei muncii, găsirea acestor talente atât de necesare pentru sănătatea organizației este întotdeauna dificilă.
Potrivit studiului anual 2013 Talent Shortage realizat de către Manpower Group, compania multinaţională axată pe servicii de recrutare, angajatorii din Statele Unite ale Americii şi din întreaga lume totodată, continuă să se confrunte cu lipsa persoanelor talentate şi cu absența abilităţilor necesare pentru a completa poziţiile vacante disponibile.
Crearea unei comunități de talente poate fi o soluție eficientă pentru a identifica, recruta și crește cei mai valoroși profesioniști de pe piața muncii. Există, însă, diferite accepțiuni ale conceptului de talent community. Unele persoane definesc comunitatea de talente ca fiind baza de date CRM, alţii sunt de părere că aceasta poate fi reprezentată de grupul dedicat al companiei de pe LinkedIn sau de acea platformă online creată special pentru a identifica noi talente. Aceste opinii diferite par să creeze discuţii interesante pe marginea acestui subiect referitoare la decizia de a investi sau nu într-o comunitate de talente.
Articolul pe care vi-l recomandăm astăzi aduce în discuţie atât noţiunea de talent community cât şi categoriile de comunităţi identificate pe piaţă în decursul ultimilor ani. În ceea ce privește definiţia acesteia, s-a pus accentul pe acel grup interactiv de oameni ce pun bazele unei comunităţi online și sunt uniţi de un interes comun.
Iată care sunt câteva tipuri diferite de comunităţi frecvent întâlnite în ultima perioadă:
1. Reţeaua de talente a apărut odată cu platforma de recrutare Jobs2Web cunoscută acum drept SuccessFactors şi se bazează pe un sistem de alertă a joburilor în care un membru își selectează tipul de job vizat într-o companie de care este direct interesat, primind pe e-mail informații cu privire la disponibilitatea unei poziții vacante. Potrivit unor date arătate de SuccessFactors, clienții acestei rețele de talente o consideră drept o soluție eficientă pentru procesul de recrutare.
2. Comunitatea brandului de angajator este o altă metodă de a atrage talente pentru o carieră într-o anumită companie prin numărul de fani adepți ai propriului brand. Astfel, această comunitate a companiei evidențiază valorile sale de angajator, misunea sau ce înseamnă să devii un membru al echipei. Acest tip de comunitate funcționează foarte bine în cazul companiilor lider de piață pe un anumit domeniu de activitate.
3. Comunitatea formată în jurul unei profesii este cea de-a treia formă de comunitate întâlnită și urmărește să aducă informații valoroase și utile membrilor săi. De obicei, aceste comunități nu sunt focusate pe pe joburi, ci pe ideea de carieră dintr-o anumită nișă sau arie de interes. O astfel de comunitate va avea succes, deoarece oferă acces la un conținut valoros pentru membrii săi prin actualizarea constantă cu noi date și informații din aria respectivă de interes.
Pentru mai multe informații despre subiectul comunității de talente, cât și despre cele 4 modele identificate până în momentul de față, vă recomandăm să citiți întreg articolul intitulat What is a Talent Community in 2013?.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam