Secțiune susținută de

Cum se construiește brandul personal?

Portal HR \ Opinia consultantului \ Cum se construiește brandul personal?

Una din cititoarele noastre ne-a intrebat:

In timpul interviurilor am fost intrebata cum se pozitioneaza brandul meu personal sau ceva asemanator. O intrebare care m-a cam incuiat, desi tot aud de personal branding. Ce inseamna, mai exact, acest brand personal si cum se construieste?

Noi ii raspundem:

Asa este, in ultima vreme vuiesc site-urile de cariera pe subiectul brandului personal. Imprumutat din jargonul marketingului, denumirea de “brand” asa cum apare ea in sintagma “brand personal” cauta sa surprinda toate aspectele legate de imaginea, reputatia, experienta, competentele, performantele profesionistului etc. In plus, brandul personal mai are si o dimensiune mai degraba volatila care reda ceea ce se vorbeste/spune/stie despre tine in piata.

Brandul personal nu este ceva de poti dezvolta peste noapte. Te poti gandi la el ca la un proiect derulat in paralel cu traseul tau profesional, astfel incat orice decizie/schimbare/performanta sau lipsa de performanta din orizontul tau profesional are sanse sa fie transferata in brandul tau personal.

Sunt cateva modalitati prin care iti poti da seama daca ai si cat de vizibil este un brand personal, dar si prin care ti-l poti dezvolta.

  1. Incearca o cautare pe Google dupa numele tau ca sa descoperi ce evenimente/idei/articole sunt asociate cu imaginea ta ca profesionist.
  2. Asigura-te ca ai o prezenta coerenta si de calitate pe LinkedIn dar si in retelele sociale (Facebook, Twitter), evitand sa lasi detalii picante din viata personala sa transpara in aceste medii de comunicare.
  3. Daca ai experienta in domeniul in care activezi, e important sa comunici acest lucru catre persoane relevante. Acest lucru se face proactiv (si nu doar cand iti cauti un job) prin participarea la evenimente, scrierea de articole pe site-uri de specialitate, scrierea unui blog etc.

In ceea ce priveste intrebarea pe care ai primit-o in interviu despre pozitionarea brandului tau personal, senzatia noastra este mai degraba ca evaluatorul a vrut sa vada in ce masura esti familiarizata cu acest concept si te preocupi de imaginea si reputatia ta. Pozitionarea efectiva este un amestec adesea greu de cuantificat intre un orizont proiectat de asteptari si realitatea carierei intr-o piata adesea usor haotica.

Data articol: mai 19, 2011

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam