Dezvoltare personala cum vor angajatii
In profilul motivational al unui profesionist, nevoia de dezvoltare personala este probabil unul din cele mai bune garantii pentru proiectarea interesului real si, in contextul potrivit, al performantelor. Cel putin din aceasta cauza, putine sunt companiile care isi permit sa ignore aceasta nevoie constanta a angajatilor, chiar si in vremuri de criza (sau mai ales atunci).
Exista insa o diferenta esentiala intre programele de dezvoltare personala puse la punct si derulate doar pentru a bifa existenta lor pe o lista de activitati impuse si o strategie de dezvoltare care porneste de la intrebarea esentiala: „ce isi doresc, de fapt, angajatii?”. Utilitatea acestei abordari este evidenta nu doar in rata ridicata de implicare si satisfactie, ci si in „istoria” pe care o scrie si ale carei efecte benefice asupra brandului de angajator nu vor intarzia sa apara.
Ne-am bucurat sa aflam ca astfel de initiative depasesc nivelul teoretic si ca exista si la noi programe de dezvoltare personala asa cum si le doresc angajatii. In particulat este vorba de HP Romania, iar povestea o puteti citi in continuare.
Un centru de servicii care numără aproape 3.000 de angajați este o provocare pentru orice departament de resurse umane, cu atât mai mult cu cât activitatea acestor oameni este aceea de suport pentru echipe ale companiei răspândite în toată Europa. Mai mult decât atât, un astfel de centru joacă un rol vital în dezvoltarea afacerilor companiei la nivelul de profesionalism cerut de statutul său de top în industria IT mondială. Cu o asemenea răspundere pe umeri, rolul echipei de resurse umane devine esențial: oamenii din centrul operațional HP de la București au nevoie de toată atenția și motivația necesare pentru a excela în activitatea lor de zi cu zi.
Desigur, avem la îndemână un set de practici profesionale excepționale, puse la dispoziție de colegii noștri de la compania-mamă, pe care le aplicăm ca la carte. Pachetele salariale și pachetele de beneficii personalizate sunt un reper pentru întreaga industrie de profil. Politicile de recrutare foarte bine puse la punct ne ajută să-i convingem pe cei mai buni să ni se alăture. Industria IT a fost una cu adevărat răsfățată în ultimii ani, iar competiția acerbă dintre companii a sporit foarte mult nivelul de sofisticare al pachetelor oferite candidaților. Cu toate acestea, factorul local este cel care face diferența: lucrăm alături de oamenii noștri ,în aceeași încăpere, la birouri alăturate. Vorbim cu ei, înțelegem ce își doresc și ce au nevoie. Trebuie să știm nu numai să-i convingem să ni se alăture, ci și să rămână în companie pe termen lung. Așadar, avem nevoie în permanență de soluții creative care să ne ajute să transformăm relația angajator-angajat într-una de parteneriat.
Cum în orice parteneriat un rol important îl joacă atenția față de nevoile celuilalt, noi credem că locul de muncă trebuie să fie o componentă firească și plăcută a vieții fiecăruia dintre noi. De aceea, conștienți fiind că volumul de muncă nu ne lasă întotdeauna să ne simțim în largul nostru, am lansat, in București, un program extins dedicat „Stării de Bine” – un set de activități construite pe trei piloni principali, care să îi ajute pe angajații noștri să găsească soluții la preocupări cotidiene importante. Cei trei piloni ai acestui proiect sunt sănătatea corporală, bunăstarea financiară și managementul stresului, iar activitățile programate până acum au venit ca o continuare a beneficiilor deja existente..
Astfel, pe parcursul acestui program, am invitat la sediul companiei o serie de specialiști care au susținut workshop-uri și seminarii pe teme precum sănătate și nutriție, întreținerea condiției fizice, dar și întâlniri care au detaliat diferite instrumente financiare și cele mai bune metode de utilizare a acestora. De asemenea, echilibrul dintre viața personală și cea profesională și gestionarea cât mai bună a resurselor fizice și intelectuale ale fiecărui individ au fost alte două teme despre care le-am vorbit angajaților noștri.
O componentă importantă a programului a fost comunicarea: o echipă dedicată de Ambasadori ai stării de bine a anunțat la nivel intern agenda și descrierile fiecărei activități în parte. În plus, le-am pregătit angajaților o pagină web specială, care, pe lângă informațiile despre cei trei piloni ai programului, este o sursă centralizată de informare și planificare a activităților de acest gen din centru.
La finele primelor 2 saptamani, peste 500 de angajați participaseră la cel puțin una dintre activitățile care le-au fost propuse, motiv foarte bun să credem că programul Romania Wellness organizat în cadrul HP Global eBusiness Operational Center a fost nu numai un succes, ci confirmarea că această inițiativă poate fi considerată un exemplu demn de urmat.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam