Ingrediente pentru un angajator de top
Importanta angajatilor implicati si motivati in organizatie nu mai este deja un subiect care sa necesite multa argumentatie pentru a sta in picioare. Dar de la descoperirea importantei lui la punerea in act a comportamentelor care provoaca si rasplatesc ceea ce adesea este denumit prin termenul „angajament” (engagement), drumul este suficent de complicat pentru a necesita clarificari suplimentare.
Articolul de pe Harvard Business Review pe care vi-l recomandam azi abordeaza acest subiect din perspectiva ingredientelor care fac o organizatie sa se poata mandri cu statutul de angajator de top. Atata vreme cat studiile au dovedit ca performanta organizationala este direct afectata de nivelul de „angajament” al membrilor organizatiei, nevoia de a stabili care sunt factorii efectivi care determina acest angajament devine o necesitate strategica.
Ne-a placut metafora prin care autorul, Tony Schwartz, defineste ingredientul esential al organizatiilor de top: Sfantul Graal al angajamentului este masura in care organizatiile reusesc sa faca fata cu succes nevoilor multidimensionale ale angajatilor sai. In mod asemanator cu teoriile motivationale ale lui Maslow, aceste nevoi pot fi impartite in patru categorii mari: fizice, emotionale, mentale si spirituale.
Ce inseamna concret nevoile fizice? Sanatatea este una din ele si autorul mentioneaza ca, printre companiile cu care a lucrat, Google este una dintre cele mai atente cu acest aspect. In aceeasi ordine de idei, i se pare hilar faptul ca organizatiile sunt adesea mai dispuse sa investeasca bugete considerabile in intretinerea echipamentelor tehnice cu care lucreaza, dar practica indiferenta atunci cand vine vorba de sanatatea angajatilor.
Dar nici sanatatea fizica nu este suficienta. Cea mentala si emotionala sunt cel putin la fel de importante si vestile sunt la fel de ingrijoratoare si in aceasta zona. Mai putin de 40% dintre angajati au senzatia ca managerii lor sunt cu adevarat interesati de binele celor pe care ii coordoneaza.
Foarte interesanta ni s-a parut si ideea unui mediu de lucru bazat numai pe rezultate, in care angajatii isi stabilesc singuri programul si modul in care isi duc la indeplinire sarcinile, fiind evaluati numai pe baza rezultatelor.
Ce transforma o organizatie intr-un angajator de top? Pentru inceput, o schimbare de mentalitate: de la nevoia acuta de a scoate cat mai mult din oameni la dorinta sincera de a le satisface nevoile multidimensionale… pentru ca atunci rezultatele nu vor intarzia sa apara.
Citeste tot articolul What It Takes to Be a Great Employer pentru a vedea si alte exemple de companii care au in vedere echilibrul fizic, emotional, mental si spiritual al angajatilor lor.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam