Secțiune susținută de

Studiu de caz: recrutare prin social media

Portal HR \ Actual \ Studiu de caz: recrutare prin social media

Avantajele utilizarii retelelor sociale in recrutare suna foarte bine in teorie, dar avand in vedere faptul ca tehnica este inca la inceput, pare greu de inteles cum anume se pune la punct o strategie de social media pentru atragerea si angajarea celor mai potrivite talente pentru organizatie.

Acesta este si motivul pentru care azi va propunem un studiu de caz prezentat de cei de la ERE.net. Este vorba despre modul in care cei de la UPS au pus in practica recrutarea prin retele sociale si, mai ales, cum au urmarit daca aceasta le aduce rezultatele de care au nevoie.

Marea ironie a intregii initiative a fost ca, inainte de a-si propune aceasta strategie noua, compania UPS interzisese utilizarea Facebook-ului in timpul orelor de program. Se pare insa ca schimbarile din piata i-au ajuns din urma, astfel ca la sfarsitul anului 2009, compania si-a lansat pagina de cariere pe Facebook. Aceasta le-a oferit nu numai un canal de comunicare a joburilor vacante din organizatie, dar si o modalitate creativa de pozitionare a brandului de angajator si o reducere a costurilor legate de anunturi.

Din fericire, decizia de a implementa o astfel de pagina s-a dovedit mai mult decat inspirata, din motive precum:

1. informatiile demografice despre audienta interesata de companie si ofertele sale de joburi (de unde o intelegere clara si a modelului de motivatie si preferinte);

2. modul in care aplicantul foloseste o astfel de platforma (concluzia fiind ca rata de aplicare la joburi facute publice prin Facebook si Twitter este de doua ori mai mare decat prin mijloacele deja consacrate);

3. Rata interviu/angajare s-a dovedit a fi de 2:1;

4. Recuperarea investitiei in retele sociale pentru recrutare se face foarte repede, desi ele nu genereaza neaparat un volum foarte mare de angajari noi in clipa de fata.

5. Argumente pentru folosirea Facebook-ului pentru a intretine conversatii cu candidatii potentiali.

Concluzia pare sa fie evidenta: retelele sociale vor deveni in timp mai mult decat o moda in recrutare, vor fi o necesitate. Ele nu doar schimba accentul de la o comunicare unilaterala (publicarea anuntului in mediile traditionale nepermitand un feedback real de la audienta, decat indirect prin intermediul aplicatiilor primite) catre o conversatie reala, dar creste exponential nivelul de intelegere a pietei de candidati si a asteptarilor acestora.

Feedback-ul prin retele sociale este unul in timp real si chiar daca „gurile rele” pot spune ca un fan al unei pagini de Facebook nu este automat si un candidat bun pentru organizatie, valoarea reala a acestei metode de recrutare sta nu atat in cantitate cat mai degraba in calitate (a se citi in folosirea inspirata a eforturilor si resurselor).

Citeste tot studiul de caz Tracking Social Media Recruiting at UPS pentru a vedea si celelalte masuri specifice unei strategii de recrutare prin platforma sociale si modul in care aceasta poate fi efectiv masurata pe dimensiuni precum: nivelul de cunoastere a companiei in piata, puterea de influentare si actiunile cu impact asupra business-ului.

Data articol: februarie 11, 2011

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam