Hot Now

Baza de date

29 09 2010, Portal HR , Comenteaza, 8.297 afisari

O baza de date de candidati eficient construita si gestionata poate economisi resurse semnificative (timp, bani etc) pentru orice proces de recrutare. Simpla indosariere alfabetica a CV-urilor primite in urma unui anunt nu mai este de mult o resursa viabila pentru procesele de recrutare actuale.

De la o baza de date construita in-house in Access, pana la cele mai rafinate produse ale companiilor care se ocupa cu dezvoltarea de astfel de instrumente (Filefinder, EGrabber etc.), o baza de date se va dovedi cu siguranta un instrument valoros, o investitie amortizata intr-un timp record.

Inainte de a dezvolta in-house sau de a achizitiona o baza de date pentru stocarea aplicatiilor primite, aveti in vedere cateva aspecte cheie care va vor ajuta sa faceti o investitie cu adevarat profitabila:

  1. Aspectul general al interfetei cu utilizatorul. Cat de usor este de folosit? Cat de incarcat este ecranul? Cat de usor este de explicat altor persoane cum sa il foloseasca?
  2. Cum se introduc datele? O baza de date care presupune introducere manuala a tuturor informatiilor va necesita o investitie constanta de timp si resurse umane pentru aceasta activitate. Bazele de date de ultima generatie permit copierea informatiilor in sistem copy-paste si au interfete speciale de import al cv-urilor care usureaza considerabil munca operatorului de baza de date. De multe ori exista o interfata si cu programele de mail prin intermediul carora se pot importa direct CV-uri in baza de date.
  3. Exista posibilitatea stocarii si CV-ului ca atasament la fisa aplicantului? Care este formatul in care poate fi stocat acest CV?
  4. Informatiile introduse sunt accesibile in timp real de catre toti utilizatorii? Care este intervalul de timp in care se face sincronizarea?
  5. Ce campuri sunt obligatorii? Exista posibilitatea introducerii de campuri obligatorii suplimentare?
  6. Cat de usor se face o cautare in baza de date? Cat de amanuntita poate sa fie cautarea?/ Cate filtre pot fi aplicate?
  7. Exista posibilitatea de identificare a dublurilor?
  8. Exista posibilitatea introducerii de comentarii legate de candidati deja intervievati/ contactati?
  9. Candidatii pot fi alocati pe proiecte de recrutare?
  10. Ce alte facilitati ofera soft-ul de baza de date?
  11. Care este investitia financiara? Exista posibilitatea obtinerii unor pachete de servicii? Mai ales in cazul bazelor de date pre-definite, companiile dezvoltatoare ofera de multe ori discount-uri semnificative pentru servicii integrate: instalare, training, service etc.
  12. Care este numarul maxim de inregistrari care pot fi introduse? Este necesar un up-grade in momentul in care acest numar a fost depasit? Ce implica acesta din punct de vedere al costurilor?
  13. Care sunt cerintele minime legate de sistemul de operare pe care poate fi instalat?
  14. Cat de repede se rezolva o problema de functionare identificata de un utilizator?
  15. Se poate discuta cu utilizatori ai bazei de date/ alte companii clienti pentru a afla impresiile lor legate de softul respectiv?

Adauga comentariu

Cele mai noi

Școala de Valori a lansat pe 20 iulie Tabăra online Laboratorul de cariere, o premieră în educația alternativă românească: primul program de experiențe pentru succes în care tinerii cu vârste între 16 – 20 ani își pot dezvolta abilitățile și identifica oportunitățile de dezvoltare academică și de carieră. Înscrierea în tabăra are loc până pe […]

Detalii

Absolvenții din promoția 2020 de la ciclul de licență și masterat din toată țara, dar și tinerii profesioniști care se află în căutarea unui loc de muncă sau unui program de internship/trainee sunt invitați să acceseze gratuit portalul de carieră Hipo.ro, unde până pe 14 august, se desfășoară Târgul Virtual pentru Absolvenți 2020, un eveniment […]

Detalii

Redacția Avocatnet a scris în ultimele luni despre foarte multe aspecte ce țin de relația angajator – salariat în contextul epidemiei de coronavirus. Acesta este motivul pentru care au putut să pună azi informațiile cap la cap pentru a face un ghid orientativ util pentru orice companie activă în momentul de față sau care se […]

Detalii

În perioada 1-9 septembrie 2020 se va desfășura ediția a XIV-a a Școlii de Vară HR Club Next Generation, dedicată studenților și masteranzilor pasionați de resurse umane. Adaptându-ne “noului normal”, formatul va fi puţin diferit faţă de anii trecuţi, iar cursurile se vor desfăşura pe o platformă virtuală, însă obiectivul rămâne acelaşi: continuăm să ne […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter