Hot Now

Când ai spus „mulțumesc” ultima dată?

26 08 2015, Portal HR , Comenteaza, 3.171 afisari

Dacă stai pe gânduri ca să răspunzi la întrebarea asta, e semn clar că nu spui „mulțumesc” suficient de des și/sau nu o spui conștient fiind de importanța acestui cuvânt pentru toate aspectele vieții tale, personale sau profesionale.

Studiile arată fără urmă de îndoială că, cel puțin în spațiul biroului, există on legătură clară între nivelul de apreciere pe care îl primesc angajații (din partea șefului direct) și nivelul lor de motivație. În 2011, London School of Economics a publicat rezumatul concluziilor a peste 50 de studii care au demonstrat că oamenii sunt dispuși să muncească mai mult dacă sunt motivați intrinsec (idee demonstrată magistral și de Dan Pink, de altfel). În particular, cantitatea de efort crește dacă munca este percepută ca interesantă/stimulantă și, neapărat, dacă se simt apreciați de colegi (iată, așadar, că nu doar șefii trebuie să spună „mulțumesc” mai des :-)).

Pentru cei care continuă să susțină importanța stimulentelor financiare, studiile vin cu vești proaste. Odată ce este asigurat un nivel decent de retribuție, beneficiile în bani riscă să aibă efectul contrar celui dorit. Ele ajung să diminueze considerabil interesul și motivația pentru muncă, acele aspecte care îi fac pe angajați să dorească să facă treabă bună și să își atingă obiectivele.

Adam Grant, profesor la Wharton renumit pentru studiile sale despre comportamentul prosocial la locul de muncă insistă pe ideea că ” sentimentul că ești apreciat este cel mai puternic motivator la locul de muncă”. Orice alți stimuli își pierd treptat sensul: ai senzația că ai primit mărirea de salariu pentru că o meritai de mult, cheltuiești repede banii primiți ca bonus și nu te alegi cu mare lucru din ei și noua titulatură, odată obținută, nu mai sună atât de bine ca atunci când o aveau alții și ți-o doreai. Ceea ce rămâne la sfârșitul zilei este sentimentul că ești sau nu apreciat pentru ceea ce faci, că ceilalți din jur îți recunosc valoarea și importanța în organizație. Iar acest lucru se realizează, printre altele, și prin rostirea acelui simplu și banal „mulțumesc” (nu doar la finalul mailurilor în care ceri ceva unui coleg, ci în discuțiile de zi cu zi, oficiale sau nu).

Aflați mai multe despre importanța unui „mulțumesc” sincer la locul de muncă citind tot articolul Just Say ‘Thank You’ to the People You Work With.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Pe 30 martie 2023, aproape 300 de membri ai comunității HR Club s-au reîntâlnit live în cadrul celei de-a 15 ediții a decernării Premiilor de Excelență în Resurse Umane, unul dintre cele mai prestigioase evenimente de resurse umane ale anului. Înaintea ceremoniei de premiere, a avut loc o sesiune specială HR Club Talks live, dedicată […]

Detalii

Primul trimestru al anului se încheie cu aproape 100.000 de joburi noi postate pe eJobs.ro, cea mai mare platformă de recrutare online din România, dar și cu 2,7 milioane de aplicări, tablou aproape identic cu cel aferent primului trimestru al anului trecut. „Nu vedem diferențe notabile în ceea ce privește numărul de joburi postate sau […]

Detalii

Articol de Mădălina Trif, Senior Manager PwC România Companiile trebuie să-și regândească strategia de recompensare a angajaților, având în vedere că în ultimii zece ani echilibrul între viața profesională și cea personală, precum și formarea și dezvoltarea carierei, și-au triplat importanța în preferințele angajaților, în timp ce recompensa financiară a scăzut cu 24%, reiese din […]

Detalii

Un lider construiește o lume. E oare de ajuns ca ea să fie Bună și Adevărată? Pare că nu, pare că simțim cu toții și nevoia de Frumos. În 2023 vom vorbi Despre Frumos! Frumosul nu este totuna cu frumusețea estetică, chiar dacă o cuprinde. Frumosul este o filosofie de viață, o etică. Este acel […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter