Hot Now

Când ai spus „mulțumesc” ultima dată?

26 08 2015, Portal HR , Comenteaza, 2.437 afisari

Dacă stai pe gânduri ca să răspunzi la întrebarea asta, e semn clar că nu spui „mulțumesc” suficient de des și/sau nu o spui conștient fiind de importanța acestui cuvânt pentru toate aspectele vieții tale, personale sau profesionale.

Studiile arată fără urmă de îndoială că, cel puțin în spațiul biroului, există on legătură clară între nivelul de apreciere pe care îl primesc angajații (din partea șefului direct) și nivelul lor de motivație. În 2011, London School of Economics a publicat rezumatul concluziilor a peste 50 de studii care au demonstrat că oamenii sunt dispuși să muncească mai mult dacă sunt motivați intrinsec (idee demonstrată magistral și de Dan Pink, de altfel). În particular, cantitatea de efort crește dacă munca este percepută ca interesantă/stimulantă și, neapărat, dacă se simt apreciați de colegi (iată, așadar, că nu doar șefii trebuie să spună „mulțumesc” mai des :-)).

Pentru cei care continuă să susțină importanța stimulentelor financiare, studiile vin cu vești proaste. Odată ce este asigurat un nivel decent de retribuție, beneficiile în bani riscă să aibă efectul contrar celui dorit. Ele ajung să diminueze considerabil interesul și motivația pentru muncă, acele aspecte care îi fac pe angajați să dorească să facă treabă bună și să își atingă obiectivele.

Adam Grant, profesor la Wharton renumit pentru studiile sale despre comportamentul prosocial la locul de muncă insistă pe ideea că ” sentimentul că ești apreciat este cel mai puternic motivator la locul de muncă”. Orice alți stimuli își pierd treptat sensul: ai senzația că ai primit mărirea de salariu pentru că o meritai de mult, cheltuiești repede banii primiți ca bonus și nu te alegi cu mare lucru din ei și noua titulatură, odată obținută, nu mai sună atât de bine ca atunci când o aveau alții și ți-o doreai. Ceea ce rămâne la sfârșitul zilei este sentimentul că ești sau nu apreciat pentru ceea ce faci, că ceilalți din jur îți recunosc valoarea și importanța în organizație. Iar acest lucru se realizează, printre altele, și prin rostirea acelui simplu și banal „mulțumesc” (nu doar la finalul mailurilor în care ceri ceva unui coleg, ci în discuțiile de zi cu zi, oficiale sau nu).

Aflați mai multe despre importanța unui „mulțumesc” sincer la locul de muncă citind tot articolul Just Say ‘Thank You’ to the People You Work With.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Revista HR Manager împreună cu Humanistic organizează joi 4 iunie, între orele 14.00–16.00, a doua ediție a evenimentului online „FAST FORWARD. ORGANIZAȚIA DIGITALĂ”, în cadrul căruia se va discuta despre un viitor sustenabil, un alt fel de viitor unde managerul HR are șansa de a contribui decisiv sub presiunea cifrelor și a rezultatelor. Discuțiile se vor […]

Detalii

Inegalitatea de șanse la educație este una dintre problemele fundamentale cu care se confruntă sistemul de învățământ preuniversitar din România. 4 din 10 copii din România au părinți în şomaj sau cu venituri mici, ceea ce se traduce în condiţii de locuit precare, îngrijirea inadecvată a sănătăţii şi bariere în accesul la învăţământ, cultură, sport […]

Detalii

Asociaţia The Social Incubator lansează platforma vocaţională  www.bunincariera.ro cu scopul de a ajuta tinerii cu vârsta cuprinsă între 16-24 ani să își aleagă cariera potrivită. Bun în Carieră pune la dispoziţia tinerilor teste vocaționale, sesiuni de consiliere şi mentorat online, gratuite, pentru valorificarea potenţialului propriu şi informaţii despre paşii necesari traseului educațional și profesional, în funcție […]

Detalii

Programul FUTURE – Construiește cu pasiune susținut de compania internațională Vertiv este unul dintre inițiativele ce au reușit cu succes să se replieze în timp record și să livreze, gratuit, un program complex de #EducatieAltfel pentru 40 de studenți și 15 profesori din mediul universitar. „Adaptabilitatea a fost prima competență soft pe care am activat-o […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter