Concediați din cauza mesajelor postate în social media
Există, fără îndoială, un miraj al mediilor de comunicare online și mai cu seamă al rețelelor de socializare și seamănă puțin cu gândul din „trăiește clipa”. Cu alte cuvinte, ușurința cu care putem împărți cu ceilalți și celorlalți orice fel de idee/imagine/nedumerire/supărare/dorință etc. ne poate face să ignorăm impactul pe care aceste idei/nemulțumiri le pot avea asupra imaginii noastre și, implicit, asupra vieții noastre profesionale.
Am mai spus până acum: nu credem că în sine conținutul postat în social media poate constitui un temei suficient pentru angajare sau concediere, dar el poate să scoată la iveală anumite trăsături de personalitate (asumate sau inconștiente), anumite motivații sau modele decizionale care pot atrage atenția unui angajator asupra unor potențiale conflicte/probleme/nemulțumiri. În plus, companiile se preocupă acum din ce în ce mai mult de riscurile legale cărora trebuie să le facă față în urma expunerii în social media, un motiv în plus pentru care este nevoie de o atenție crescută atunci când vine vorba de mesaje de la angajați sau candidați potențiali.
Articolul pe care vi-l recomandăm azi ne-a atras atenția pentru că descrie un fenomen care, credem noi, va deveni în timp normalitate. Chiar se fac concedieri din cauza conținutului postat în online, mai ales dacă acesta afectează major imaginea angajatorului și, în plus, dacă mesajele fac dovada unor lacune serioase de discernământ/corectitudine/confidențialitate/profesionalism din partea angajatului.
În absența unor politici organizaționale care să reglementeze utilizarea social media în timpul orelor de program (dar nu numai), credem că regula bunului simț ar trebui să fie de la sine înțeleasă. Se pare, însă, că bunul simț nu este întodeauna atât de la îndemână cum ne-am dori. O dovedesc cazurile descrise în acest articol care, din păcate, nu credem că sunt singurele.
Citește articolul 12 Most Spectacular Job Losses due to Social Media Stupidity. Atenție, deci, la ce postăm! Mesajele din social media au „picioare scurte”. 🙂
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam