Cum recunosti un magnet de talente
Vorbim in ultima vreme mult despre talente, despre cum le descoperim si cum le crestem, despre importanta lor pentru organizatie si efectele pe termen lung ale absentei lor. Si mai vorbim si despre responsabilitatea HR-ului de a-i atrage pe cei mai buni, despre brandul de angajator care sustine sau submineaza acest efort, despre strategii de training nu inertiale, ci adaptate etc.
Vorbim insa mai rar despre rolul managerului in toate aceste actiuni. Este adevarat ca HR-ul (respectiv recrutorul intern) are o mare parte de responsabilitate atunci cand vine vorba de atragerea celor mai potrivite talente pentru organizatie, dar HR-ul in izolare nu are sanse prea mari sa sustina acest efort cu rezultate concrete. Si asta nu neaparat pentru ca adesea HR-ul nu e suficient racordat la realitatile business-ului (desi si asta e un semnal de alarma pe care l-am mai tras), ci pentru ca, in ultima instanta, decizia de angajare nu ii apartine recrutorului, ci managerului direct al celui nou angajat.
Logica articolului pe care vi-l recomandam azi de pe HBR este una cat se poate de evidenta: daca avem nevoie de talente (si avem), atunci avem nevoie si de managerii care sa stie sa si le atraga si sa le mentina in organizatie (denumiti de autor „magneti de talente”). Si atunci una din modalitatile prin care putem incerca sa abordam problema existentei insuficiente sau absentei talentelor in organizatie poate sa fie, intr-o prima faza, aceea de a atrage, motiva si angaja managerii care stiu la randul lor sa ii atraga pe cei mai buni profesionisti (sau, dupa caz, sa ii formeze pornind de la un potential pe care au stiut sa il surprinda in procesul de recrutare).
Desi nu e matematica, ne-a placut ideea ca profilul unui astfel de manager (adesea lider) poate fi recunoscut dupa cateva trasaturi definitorii:
1. Abilitatea de a recruta oameni care il depasesc pe anumite dimensiuni de competenta (nici vorba, deci, de frica aceea de „detronare”)
2. Cautarea si potentarea diversitatii (nici vorba, asadar, de profile si filosofii similare)
3. Cultivarea unei viziuni holistice asupra surselor de talente din industria in care activeaza (un adevarat „magnet de talente” nu se asteapta de la recrutor sa ii gaseasca cei mai bun profesionsti, la inceputul procesului de recrutare are deja cateva idei foarte clare si adesea chiar nume de persoane care pot fi contactate sau care pot oferi referinte despre talentele de care organizatia are nevoie).
Citeste tot articolul Three Ways to Recognize a Talent Magnet pentru o pledoarie autentica despre una din competentele cheie ale managerilor: aceea de a-si gasi, selecta si evalua oamenii.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam