Cine are nevoie de feedback? Răspunsul este cât se poate de evident. Dar deși cu toții avem nevoie să înțelegem care este impactul acțiunilor noastre, cu toții avem în egală măsură nevoie de un feedback sincer, consistent și cu adevărat util.
Așa cum menționează și articolul de pe HBR pe care vi-l recomandăm azi, se scrie mult și des despre cum să oferim feedback celorlalți dar foarte puțin și rar despre cum să cerem un feedback care să ne fie cu adevărat folositor. Oricât de mult am prefera să auzim doar lucruri bune despre noi și activitatea noastră, feedback-ul exclusiv pozitiv nu face decât să ne țină blocați în aceleași tipare de comportament, nu ne oferă ocazia de a învăța și de a ne schimba, ba din contră.
Revenind la articolul despre care vorbeam mai sus, autorul atrage atenția încă de la început că feedback-ul are șanse să fie util doar în condițiile în care renunțăm la atitudini defensive și la nevoia de a ne explica alegerile care au dus la primirea feedback-ului respectiv. Cum era de așteptat, revenim la ideea de atitudine și la nevoia de a conștientiza faptul că, de fapt, feedback-ul este un cadou pe care trebuie să îl apreciem la justa valoare.
Iată, așadar, câteva din modalitățile prin care ne putem asigura că vom primi un feedback care să ne ajute cu adevărat (fără ca asta să însemne că vom primi întotdeauna informații care să ne facă plăcere). Atunci când cerem feedback ar trebui să:
1. Comunicăm clar interlocutorului că vrem un feedback sincer, indiferent ce ar însemna asta.
2. Ne concentrăm întrebările pe viitor, încercând să aflăm ce putem face mai bine data viitoare.
3. Cerem mai multe detalii/informații pentru a înțelege exact de ce acțiunile noastre au dus la feedback-ul respectiv.
4. Ascultăm fără a judeca (și, am adăuga noi, fără a ne simți obligați să ne apărăm).
5. Notăm feedback-ul pe care îl primim.
Practica cererii și acceptării feedback-ul este cu siguranță una pe care o putem îmbunătăți în permanență dacă ne asumăm conștient acest lucru. Dincolo de succesul proiectelor la care lucrăm zi de zi, ea ne poate ajuta în discuțiile de evaluare a performanței dar și în orice efort de dezvoltare personală (care include dar nu se limitează la zona profesională).
Citiți mai multe despre acest subiect în articolul de pe HBR: How to Ask for Feedback That Will Actually Help You.
Anul 2023 a fost unul dificil pentru sectorul IT, atât la nivel global, dar mai ales în România. Pe de o parte, concedieri semnificative în prima parte a anului au lăsat foarte mulți candidați în căutare de job într-o piață cu pretenții tot mai ridicate, iar pe de altă parte, impozitarea veniturilor de peste 10.000 […]
DetaliiCustomer Experience Romania organizează CX Conference Bucharest 2023, un eveniment conceput pentru a sustine transformarea domeniul experienței clienților în România. Conferința va avea loc pe data de 25 octombrie la Nord Events Centre și se adresează liderilor din domeniul CX, marketing, resurse umane, customer care, customer service, vânzări, operațiuni și antreprenorilor romani. CX Conference Bucharest […]
Detalii91,2% dintre angajatorii care au participat la cel mai recent sondaj derulat de eJobs România au declarat că au în plan să facă angajări până la finalul anului. 5,4% spun că au blocat toate angajările, în timp ce 3,4% nu știu exact care va fi cursul evenimentelor până la final de an. Dintre cei care […]
DetaliiIndependenți, pragmatici, la curent cu noile tehnologii, tinerii din generația Z sunt deciși să își trăiască viața și să își construiască parcursul educațional și profesional conform propriului set de valori. Anual, la IUF- The International University Fair participă peste 20.000 de elevi și studenți. Datele ultimelor ediții ne arată că tinerii din România sunt din […]
Detalii