Hot Now

Cum îmi negociez salariul?

14 03 2018, Career Advisor , Comenteaza, 13.080 afisari

Unul dintre cititorii noștri ne-a întrebat:

Recruiterul m-a sfătuit să-mi negociez salariul, adică să cer mai mult decât mi se oferă pentru că am șanse să primesc mai mult. Problema este că nu mă pricep deloc la negocieri. Cum trebuie să fac? Să zic exact cât vreau sau sî intreb doar dacă se poate mai mult? Cum se procedează, concret, la o negociere de salariu?

Noi îi răspundem:

Spre deosebire de negocierile salariale care au loc în cadrul unei organizații și care permit un acces nemijlocit la dovezi clare pentru care este cerută mărirea, negocierile din timpul proceselor de recrutare riscă adesea să devină un joc de putere și să influențeze negativ comunicarea între cele două părți implicate.

Este adevarat că teoretic orice proiect de recrutare demarat are în vedere un anumit “buget” pe care compania angajatoare și-l poate permite pe partea de compensații și beneficii. E de sperat ca acesta să fie racordat pe de o parte la sistemul intern de retribuire financiară și, pe de alta, la nivelele existente în piață pentru poziția respectivă și experiența cerută.

În situația în care un recrutor ți-a atras atenția că bugetul disponibil este mai mare decât așteptările tale la momentul în care se derulează proiectul de recrutare, ai câteva variante la dispoziție:

  1. Să încerci o clarificare a ceea ce înseamnă mai mult, dacă nu în valoare absolută, cel puțin în marjă procentuală, pentru a-ți putea ajusta orizontul de așteptări.
  2. Să presupui (adesea corect) că așteptările tale nu sunt semnificativ mai mici decât bugetul alocat pentru poziăia respectivă și că o creștere cu 20% te-ar apropia probabil de ceea ce compania este pregatită să ofere.
  3. Să încerci să afli mai multe informații din piață despre pachetele de compensații și beneficii pentru poziția pentru care ai candidat și, în masura în care experiența ta este concludentă și consistentă, să îți ajustezi așteptările la realitate.

Oricum, cele trei variante enumerate mai sus nu se exclud și ar trebui să stea la baza unei discuții constructive între candidat și angajator.

Nu îți recomandăm să intri într-un joc al puterii în care să refuzi să pui cărțile pe masă. Atunci când discută cu un candidat care refuză să explice care îi sunt așteptările salariale, reacția angajatorului este adesea una de retragere. Sunt puține companiile care își pot permite să emita oferte oficiale fără a se asigura din vreme că au șanse ca acestea să fie acceptate (un motiv în plus pentru care recrutorii externi sunt presați adesea de către clienti să ofere informații concrete despre așteptările candidatului).

Nu te sfătuim nici să explici care îți sunt așteptările actuale și să întrebi dacă îți pot oferi mai mult. Orice cerere de mărire salariala trebuie explicată în termeni obiectivi și cu dovezi clare de performanță, argumentația nu trebuie să se bazeze pe motive emoționale sau intuitive (“știu din surse sigure că oferiți mai mult”).

În final, de altfel, negocierea se poate purta doar în momentul în care primești o ofertă concretă (si mai cu seamă în situațiile în care aceasta este sub nivelul la care te-ai așteptat). Până la momentul respectiv, orice discuție despre pachet salarial este doar la nivel informativ și oferirea acestor date unui potențial angajator nu te poziționeaza în inferioritate. Te asiguri astfel, printre altele, că nu-ți pierzi timpul cu discuții cu șanse minime de finalizare.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Investițiile cumulate ale guvernelor și companiilor în îmbunătățirea competențelor și recalificarea forței de muncă ar conduce la  o creștere a  PIB global cu 6,5 trilioane de dolari și ar crea 5,3 milioane de locuri de muncă până în 2030, potrivit raportului “Upskilling for Shared Prosperity”, lansat la Davos de PwC și Forumul Economic Mondial. China […]

Detalii

40% dintre angajați spun că acasă au lucrat mai mult și mai eficient Sondaj Undelucram.ro despre impactul pandemiei asupra angajaților și angajatorilor Marketingul și HR-ul, departamentele cele mai afectate de pandemie O treime dintre companii au făcut disponibilizări 1 din 5 angajați și-a pierdut locul de muncă Persoanele necalificate și cu studii medii – cei […]

Detalii

Modificările recente aduse Codului fiscal vin în sprijinul companiilor, consideră majoritatea respondenților (56%) în cadrul unui sondaj realizat de PwC România, iar facilitatea care va fi aplicată de cele mai multe companii (67%) vizează beneficiile pentru angajații aflați în telemuncă. Astfel, doar 8% dintre participanți au spus că modificările nu le sunt utile, în vreme […]

Detalii

CIO Council și Revista CARIERE continuă seria de evenimente online CIO TALKS – Powered by CIO Council și organizează marți 26 ianuarie, între orele 15:00-17:30, cu o nouă ediție „Cybsersecurity and Digital Resilience”. Acest webcast explorează în principal modalitățile de asigurare și de menținere a securității cibernetice în această perioadă și în viitorul apropiat, dar și […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter