Cum si de ce invata adultii

Orice strategie de training, indiferent de resursele pe care le foloseste sau de combinatia de training in clasa si e-learning la care recurge, ar trebui sa ia in calcul, pentru a fi cu adevarat utila, cui si in ce fel se adreseaza celor pentru care este conceputa. Riscul de a nu intelege modalitatile variate si diferite in care invata adultii poate sa duca la esecul unor programe de dezvoltare care pe hartie pareau sa arate foarte bine.
Articolul pe care vi-l recomandam azi trateaza acest subiect din perspectiva celui care conteaza cel mai mult in efortul de invatare: adultul care trebuie sa invete si descrie cateva din caracteristicile esentiale ale unui astfel de „invatacel„. Aviz responsabililor de training, dar nu numai!
Iata cateva din atributele care ne-au atras atentia si care, credem noi, se pot transforma cu succes in filtre inspirate pentru decizia privind cele mai potrivite solutii de training:
Procesul de invatare va fi facilitat adesea de prezenta:
– autonomiei;
– orientarii spre rezultat;
– cunostintelor cu aplicabilitate practica imediata;
– posibilitatii de a invata experimentand;
– contextului care sa le permita depasirea unor bariere emotionale;
– echilibrului dintre procesul de invatare si celelalte aspecte ale vietii;
– intelegerii modului in care subiectele pe care le studiaza se incadreaza in „imaginea de ansamblu”;
– posibilitatii de a-si asuma succesul sau esecul procesului de invatare.
Citeste tot articolul Characteristics of Adult Learners pentru a intelege importanta fiecarui element in ecuatia procesului de invatare.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam