Hot Now

Cum stabilim obiective?

14 01 2011, Portal HR , Comenteaza, 19.006 afisari

Una din cititoarele noastre ne-a întrebat:

De ce ar trebui să ținem cont atunci când suntem puși să stabilim obiective, astfel încât ele să fie realiste și, mai ales, realizabile?

Noi îi răspundem:

Într-un fel, întrebarea ta include și răspunsul. Metodele recomandate de stabilire a obiectivelor profesionale (căci bănuim că despre ele vorbim) includ mențiunea realismului și posibilității de a fi realizate drept criterii esențiale.

Cea mai cunoscută tehnică de elaborare a obiectivelor este aceea cunoscută în engleză prin abrevierea SMART:

SPECIFIC = SPECIFIC

Cum
?
Obiectivul trebuie să fie relevant și specific având în vedere natura postului pentru care este definit.

Exemplu:
Creșterea vânzărilor pentru o poziție în vânzări
Satisfacția clienților pentru o poziție în Customer Service.

 

MEASURABLE = MĂSURABIL

Cum?
Definiția obiectivului trebuie să includă valori specifice, măsurabile (cantitative, numerice) etc ce pot fi observate și înregistrate.

Exemplu:
Cifre, numere, procente clar exprimate:
30, 600, 75% etc.

 

ACTION ORIENTED = ORIENTAT CĂTRE ACȚIUNE

Cum?
Definiția obiectivului trebuie să includă verbele de acțiune care vor descrie genul de activități ce trebuie întreprinse pentru a-l atinge. Activitățile sunt observabile.

Exemplu:
Planifică, organizează, răspunde, rezolvă etc.

 

RESULT ORIENTED = ORIENTAT CĂTRE REZULTATE

Cum?
Obiectivul trebuie să menționeze clar care sunt rezultatele ce trebuie atinse (atenție! Este vorba de rezultate realiste și realizabile).

Exemplu:
Variațiile acelor cifre/ numere menționate mai sus, creșteri procentuale etc.

 

TIME INTEGRATED = ÎN INTERVALE DE TIMP DEFINITE

Cum?
Descrierea obiectivului trebuie să includă și referire la intervalul de timp în care se dorește ca obiectivul să fie realizat.

Exemplu:
3 luni, 6 luni, 30 de zile… de la momentul X (momentul angajării, momentul ocupării poziției etc.)

Fiecare dintre aceste detalii ușurează munca ulterioară de evaluare a performanței. Cu cât datele concrete sunt mai ușor de măsurat, cu atât va fi mai ușor de evaluat succesul sau eșecul. Cu cât detaliile despre intervalul de timp și, dacă se dorește, alte informații legate de contextul în care se desfășoară activitatea sunt mai clare, cu atât cele două părți implicate: ocupantul jobului și evaluatorul vor înțelege mai bine complexitatea și cerințele jobului.

Obiectivele astfel definite pot fi utile la nivel individual (dacă ni le stabilim pe cont propriu pentru carieră) sau organizațional (în proiecte de recrutare și de evaluare a performanței).

Adauga comentariu

Cele mai noi

Peste jumătate dintre angajații români (59%) sunt îngrijorați de impactul incertitudinii economice asupra siguranței locului de muncă, potrivit studiului Randstad Workmonitor, aflat la a  douăzecea ediție. O treime (33%) dintre aceștia sunt îngrijorați de pierderea locului de muncă, procent care crește la 43 % în cazul celor cu vârsta cuprinsă între 45-54 de ani. „Ediția […]

Detalii

Compania Huawei este recunoscută ca angajator de top în România pentru prima oară și pentru a patra oară consecutiv în Europa, în cadrul Top Employers 2023 anunțat recent.  Obținerea certificării Top Employer demonstrează angajamentul organizației de a contribui la o lume mai bună pe piața forței de muncă, care se manifestă prin excelență în politicile […]

Detalii

2022 a fost anul în care angajații au reînceput să se întoarcă la munca de la birou, după doi ani în care stilul de muncă remote a fost mai degrabă regula decât excepția, iar 2023 pare că va continua această tendință. Potrivit datelor celui mai recent sondaj realizat de eJobs România, în acest moment, 46,1% […]

Detalii

Tot mai mulți se plâng de lipsa de pregătirea a noilor generații, însă foarte puțin se adaptează nevoilor lor „Tinerii de azi au nevoie de activități practice și vor teoria doar ca suport.” +1200 tineri și profesori din toată țara au beneficiat de programul ce a inovat educația 72% dintre tinerii de azi regretă că […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter