Secțiune susținută de

De ce conteaza implicarea angajatilor

Portal HR \ HR Pedia \ De ce conteaza implicarea angajatilor

Strategiile organizationale de implicare (in sensul responsabilizarii si fidelizarii) a angajatilor sunt din ce in ce mai des aduse in discutie de specialistii in resurse umane (si nu numai). Intr-un context volatil atat din punct de vedere economic, cat si al capitalului de incredere vehiculat in relatia angajator/angajat, a avea angajati implicati pare sa fie solutia nu doar pentru iesirea din criza ci si pentru evolutie pe termen lung.

Un studiu al Economist Intelligence Unit sponsorizat de Hay Group aduce in prim plan acest subiect si il aseaza pe bazele solide ale cercetarii si dovezilor concrete. Studiul Re-engaging with Engagement a fost derulat in perioada iulie – septembrie 2010, respondentii fiind lideri la nivel de top (termenul care ii reuneste fiind cel de C-executives) si manageri seniori (331 in total).

Cateva din concluziile studiului ne-au atras atentia si credem noi ca sunt revelatoare pentru variatiile (si de aici problemele care apar) in abordarea acestui subiect in organizatii:

1. Exista diferente semnificative intre importanta pe care o acorda implicarii angajatilor executivii de tip C (Chief Executive Officer, Chief Operating Officer etc) si managerii de pe nivele ierarhice inferioare. Primii par sa fie mult mai optimisti in ceea ce priveste nivelul actual de implicare al angajatilor si impactul pe care l-au avut pentru a ajunge la acest rezultat decat ceilalti.

2. Exista o diferenta semnificativa intre afirmatii/discurs si actiuni derulate efectiv in scopul cresterii implicarii (a se citi responsabilizarii si fidelizarii) angajatilor. 84% din respondenti sunt de acord ca angajatii carora le lipseste implicarea sunt unul dintre cele mai mari pericole pentru organizatii, dar masurile concvrete luate pentru a-i identifica si a schimba starea de fapt se lasa adesea asteptate.

3. Managerii cu un nivel mediu de autoritate nu sunt creditati cu abilitatea de a creste nivelul de implicare al angajatilor. In aceste conditii este putin probabil ca acestia sa inceapa sa isi asume o responsabilitate pentru care nu au suficient suport si nici capitalul de incredere necesar.

4. Majoritatea respondentilor sunt de acord ca angajatii cu state vechi in organizatie sunt o piatra de incercare atunci cand se pune problema cresterii nivelului lor de implicare (desi si pe marginea acestui subiect parerile par sa fie destul de impartite in functie de nivelul de autoritate al celui care raspunde).

Cateva din metodele prin care se poate creste nivelul de implicare al angajatilor sunt:

1. O atentie sporita acordata implicarii lor in sedintele de board.

2. Gestionarea problemelor cauzate de lipsa de implicare de la aparitia lor in organizatie.

3. Concentrarea pe autonomie si mai putin pe salariu.

4. Asigurarea implicarii managerilor de linie in efortul de responsabilizare si fidelizare a angajatilor.

Descarca tot raportul Re-engaging with Engagement de pe site-ul Hay Group pentru a vedea toate concluziile studiului si modalitatile efective de management al acestui aspect critic pentru performanta organizatiilor.

Data articol: decembrie 3, 2010

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam