Hot Now

Facebook in recrutare – studiu de caz

15 06 2011, Portal HR , Comenteaza, 5.200 afisari

Ne place sau nu, Facebook a incetat sa mai fie un fenomen si a devenit normalitate. Desi utilizarea acestei platforme sociale se face mai degraba in spatiul vietii private (si pentru „imbogatirea” acesteia), sau poate tocmai din acest motiv, multe organizatii internationale au considerat ca este o resursa valoroasa pentru procesele de recrutare si selectie.

Este insa nevoie de o clarificare. Facebook este doar un instrument, o modalitate de comunica actiuni ale organizatiei si de a cumula informatii despre profile potential interesante. Niciunul dintre sustinatorii utilizarii acestei platforme sociale in recrutare nu sugereaza nicaieri ca pe baza informatiilor obtinute se pot lua ca atare decizii de angajare.

Pentru cei cu experienta in recrutare, lucrurile sunt destul de clare. Orice informatie pe care o obtii despre un candidat potential trebuie verificata si calificata. Nu toate informatiile pe care le ai sunt relevante si consistenta unor profile de Facebook sau LinkedIn nu scuza in niciun fel lipsa unui proces bine pus la punct de evaluare.

Daca experienta companiei UPS in utilizarea Facebook ca instrument in recrutare si branding de angajator nu vi se pare suficienta, va sugeram azi inca un studiu de caz despre o companie americana (Home Depot) ale carei eforturi de marketing in recrutare au fost sustinute cu succes de pagina de Facebook dedicata carierei.

Articolul de pe ERE in care este prezentata aceasta experienta ne-a atras atentia in primul rand pentru ca descrie cu amanunte procesul treptat prin care Facebook a ajuns sa fie un instrument valoros in comunicarea brandului de angajator si, implicit, in recrutare. Ne-a confirmat inca o data convingerea ca initiativele de acest gen nu dau rezultate peste noapte si ca, in pofida criticilor si denigrarilor, aceasta platforma sociala poate sa fie mult mai mult decat o modalitate de a afla ce fac ceilalti si de a posta poze.

De la aplicatia de jocuri conceputa special pentru Home Depot, la tabul special pentru comunicarea pozitiilor vacante si la posibilitatea de a o cauta pe cea care ti se potriveste, pana la zona de evenimente care anunta unde se concentreaza efortul in recrutare pe luna in curs, pagina de Facebook Home Depot poate fi utilizata cu succes ca studiu de caz pentru orice initiativa de crestere a nivelului de cunoastere si constientizare a importantei acestei platforme in eforturile de resurse umane.

Citeste tot articolul On Facebook, Home Depot Is an Open Book as It Expands Its Recruitment Branding si descopera si mai multe motive pentru care o strategie de recrutare care nu include Facebook rateaza o resursa valoroasa de marketing in recrutare.

Adauga comentariu

Cele mai noi

În România și în lume se trece printr-o perioadă fără precedent, primind o lecție pentru care nu avem prea mult exercițiu: solidaritatea. Este important ca acum să înțelegem și să reflectăm la lucrurile mici care pot face diferența și care pot aduce o îmbunătățire atât țării, cât și întregii planete.  Din 2015, Națiunile Unite ne […]

Detalii

Revista CARIERE împreună cu EY organizează vineri 3 aprilie, de la ora 11:30 până la 12:30, primul webinar online din seria “Bright Talks in Difficult Times” în cadrul căruia alături de invitați se va discuta despre cele mai bune practici de securizare a angajaților aplicate de către angajatori în situația actuală. Acest webinar face parte […]

Detalii

În pandemie, munca la domiciliu nu mai este un moft ci o opțiune viabilă pentru majoritatea companiilor. Pentru că știm că, oricât de mult ne-ar ajuta tehnologia să ne reinventăm modul de a munci, în realitate lucrurile sunt mult mai dificile decât par la prima vedere, vă recomandăm azi o lectură utilă de la Editura […]

Detalii

Pandemia actuală are un impact asupra economiei la nivel global, iar domeniul construcțiilor nu constituie o excepție. Potrivit unui studiu demarat de IBC Focus, lider de piață în monitorizarea șantierelor din România, pe un eșantion de peste 300 de companii active în domeniu, 31% dintre respondenți estimează că în perioada următoare va crește rata șomajului. […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter