Decizia apelarii la serviciile unei firme de recrutare pentru identificarea unor candidati potriviti trebuie cantarita atat din punct de vedere financiar, cat si al impactului calitativ pe care il poate avea asupra procesului de recrutare per ansamblu.
Amortizarea investitiei intr-un serviciu de recrutare profesionist este cu atat mai rapida cu cat calitatea procesului este una dovedita si controlata in permanenta.
O firma de recrutare buna:
In ceea ce priveste aspectele financiare, delimitarea intre firmele care lucreaza “la succes” fata de cele care percep un avans (denumite in engleza “retained”) este una foarte clara.
Firmele cu o reputatie stabilita in piata si cu o experienta considerabila vor avea tendinta sa perceapa un onorariu in 3 transe (30% la semnarea contractului, pentru demararea procesului de recrutare, 30% la prezentarea si acceptarea listei scurte de catre client si 40% la plasament), justificarea fiind legata de faptul ca practic tot efortul de cautare, identificare, evaluare si recomandare este derulat in intervalul dintre prima si a doua transa. Un contract de acest gen garanteaza implicarea ambelor parti: a companiei de recrutare care deruleaza procesul dar si a clientului pe care il va implica indeaproape in etapele acestui proces, oferind informatii critice despre piata, candidati si nu in ultimul rand despre reputatia companiei client in ochii candidatilor potentiali.
Chiar si in eventualitatea in care procesul nu se finalizeaza cu un plasament, aceasta prima transa nu este “pierduta”. Procesul de cautare, selectie si evaluare a avut loc si din el se pot trage concluzii pertinente privind gradul de realism in elaborarea profilului cautat, racordarea la realitatile pietii etc.
PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță o nouă schimbare în cadrul echipei locale de management, prin numirea lui Vlad Vlădescu în funcția de East Balkans Snacks Marketing Manager. „Sunt încântat să preiau acest rol și să lucrez în continuare cu echipa noastră talentată pentru a dezvolta strategii care să creeze […]
DetaliiAstăzi, pe o piață din ce în ce mai competitivă, brandul de angajator joacă un rol strategic în promovarea și poziționarea companiilor, dar și în atragerea de talente noi și păstrarea angajaților valoroși actuali. Pe 5 aprilie, Employer Branding Conference 2023, cel mai important eveniment de profil din România, oferă profesioniștilor din HR oportunitatea de […]
DetaliiDiscuțiile despre salarii sunt în general tabu, însă în ultimii doi ani, dorința României de a se alinia la tendințele europene privind transparentizarea salariilor a dus către conversații mai deschise, astfel încât angajații să fie conștienți de valoarea lor din punct de vedere profesional. În acest sens, 9 din 10 angajați spun că își doresc […]
DetaliiBusinessMark are plăcerea să invite specialiștii în resurse umane, employer branding și talent aquisition la conferința „Tomorrow@work”, ce va avea loc marți, 21 martie 2023, la București – JW Marriott Grand Hotel, cât și online. Peste 20 de specialiști români și internaționali vor vorbi despre cum va arăta munca în viitor și cum ne putem […]
Detalii