Hot Now

Firmele de recrutare

29 09 2010, Portal HR , Comenteaza, 5.739 afisari

Decizia apelarii la serviciile unei firme de recrutare pentru identificarea unor candidati potriviti trebuie cantarita atat din punct de vedere financiar, cat si al impactului calitativ pe care il poate avea asupra procesului de recrutare per ansamblu.

Amortizarea investitiei intr-un serviciu de recrutare profesionist este cu atat mai rapida cu cat calitatea procesului este una dovedita si controlata in permanenta.

O firma de recrutare buna:

  1. colaboreaza cu clientul in elaborarea profilului cautat oferind informatii relevante despre disponibilitatea profilelor respective in piata si gradul de realism al cerintelor;
  2. ofera informatii critice despre pachetele de compensatii si beneficii necesare pentru atragerea celor mai potriviti candidati;
  3. stabileste cele mai potrivite modalitati de recrutare/ atragere de candidati in functie de natura pozitiei (anunt sau abordare directa/ head-hunting sau executive search);
  4. cunoaste cele mai bune medii de publicare a anunturilor de recrutare avand in vedere natura pozitiei (are acces la diferite site-uri de job-uri si poate evalua in mod corect impactul anuntului in functie de genul de audienta asteptata);
  5. are o retea de contacte eficienta prin intermediul careia poate activa anuntul de recrutare atat formal cat si informal (este vorba aici atat de retelele sociale oficiale, dar si de contactele directe/ telefonice pe care le poate utiliza o firma de recrutare cu reputatie buna si experienta in piata);
  6. are o baza de date actualizata care ii permite activarea rapida a unor contacte cheie in diferite domenii de interes;
  7. are o reputatie buna in piata, atat in randul clientilor, cat si in randul candidatilor;
  8. utilizeaza un proces de recrutare in etape, sustinut de rapoarte periodice catre client privind stadiul procesului si provocarile intalnite;
  9. are consultanti cu experienta in permanent contact cu clientii, asigurand transparenta procesului;
  10. ofera termene realiste de livrare a listei scurte de candidati (de cele mai multe ori un proces corect si eficient de recrutare dureaza intre 4 si 6 saptamani pana la livrarea listei scurte);
  11. livreaza liste scurte eficiente (o lista scurta de mai mult de 3 – 5 candidati isi pierde in mod inevitabil calitatea de lista scurta, ridicand semne de intrebare asupra calitatii procesului de evaluare);
  12. adapteaza metodele de evaluare in functie de natura pozitiei (va sti ce metode de evaluare sa recomande: interviu structurat, teste, centre de evaluare etc.);
  13. are o garantie realista pentru performanta candidatului plasat.

In ceea ce priveste aspectele financiare, delimitarea intre firmele care lucreaza “la succes” fata de cele care percep un avans (denumite in engleza “retained”) este una foarte clara.

Firmele cu o reputatie stabilita in piata si cu o experienta considerabila vor avea tendinta sa perceapa un onorariu in 3 transe (30% la semnarea contractului, pentru demararea procesului de recrutare, 30% la prezentarea si acceptarea listei scurte de catre client si 40% la plasament), justificarea fiind legata de faptul ca practic tot efortul de cautare, identificare, evaluare si recomandare este derulat in intervalul dintre prima si a doua transa. Un contract de acest gen garanteaza implicarea ambelor parti: a companiei de recrutare care deruleaza procesul dar si a clientului pe care il va implica indeaproape in etapele acestui proces, oferind informatii critice despre piata, candidati si nu in ultimul rand despre reputatia companiei client in ochii candidatilor potentiali.

Chiar si in eventualitatea in care procesul nu se finalizeaza cu un plasament, aceasta prima transa nu este “pierduta”. Procesul de cautare, selectie si evaluare a avut loc si din el se pot trage concluzii pertinente privind gradul de realism in elaborarea profilului cautat, racordarea la realitatile pietii etc.

Adauga comentariu

Cele mai noi

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță o nouă schimbare în cadrul echipei locale de management, prin numirea lui Vlad Vlădescu în funcția de East Balkans Snacks Marketing Manager. „Sunt încântat să preiau acest rol și să lucrez în continuare cu echipa noastră talentată pentru a dezvolta strategii care să creeze […]

Detalii

Astăzi, pe o piață din ce în ce mai competitivă, brandul de angajator joacă un rol strategic în promovarea și poziționarea companiilor, dar și în atragerea de talente noi și păstrarea angajaților valoroși actuali. Pe 5 aprilie, Employer Branding Conference 2023, cel mai important eveniment de profil din România, oferă profesioniștilor din HR oportunitatea de […]

Detalii

Discuțiile despre salarii sunt în general tabu, însă în ultimii doi ani, dorința României de a se alinia la tendințele europene privind transparentizarea salariilor a dus către conversații mai deschise, astfel încât angajații să fie conștienți de valoarea lor din punct de vedere profesional. În acest sens, 9 din 10 angajați spun că își doresc […]

Detalii

BusinessMark are plăcerea să invite specialiștii în resurse umane, employer branding și talent aquisition la conferința „Tomorrow@work”, ce va avea loc marți, 21 martie 2023, la București – JW Marriott Grand Hotel, cât și online. Peste 20 de specialiști români și internaționali vor vorbi despre cum va arăta munca în viitor și cum ne putem […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter