Ghidul de interviu este rezultatul firesc al proceselor de analiză a postului, definire a competențelor, indicatorilor comportamentali și de performanță ce au loc înaintea derulării propriu-zise a interviului.
Avantajele elaborării și utilizării unui ghid de interviu sunt numeroase, iată doar câteva:
Structura ghidurilor de interviu variază în funcție de companie, poziție, moment în timp când se face angajarea etc. Puteți să apelați la formate pre-definite, dar luați în calcul necesitatea de a le adapta nevoilor specifice ale procesului vostru de recrutare.
În practică, un ghid de interviu ar trebui să conțină:
1. Aspectele cheie care trebuie verificate.
De exemplu: Limbi străine, programe de calculator, disponibilitate de a călători etc.
2. Competențele critice pentru performanța în job, însoțite sau nu de întrebări conform metodologiei STAR.
Atenție!
Pericolul includerii întrebărilor deja formulate în ghidul de interviu este cu atât mai mare cu cât experiența evaluatorului este mai mică.
Tendința va fi de a folosi mecanic întrebările formulate anterior, fără să se urmeze firul normal al discuției și să se sondeze în adâncime aspecte care ies la iveală pe parcursul interacțiunii.
Acesta este motivul pentru care recomandăm mai degrabă exersarea elaborării interviurilor conform metodologiei STAR și evitarea ancorării discuției în formate pre-stabilite.
3. Profilul de performanță al postului
Sunt aici de mentionate cateva obiective critice ale poziției pentru care se recrutează. În timpul interviului se va putea sonda măsura în care candidatul a fost implicat până la momentul respectiv în activități similare și care au fost rezultatele obținute.
4. Profilul de motivație/ valori
Este de inclus aici o scurtă descriere, poate doar o enumerare, a aspectelor mai volatile legate de profilul persoanei căutate. Din nou, nu recomandăm includerea unor întrebări standard. Pericolul este acela de a ne rezuma la ele, cand discuția ar putea să ne ducă în cu totul alte direcții.
5. Nivelul de așteptari legate de pachet și salariu.
6. O rubrică în care să se menționeze aspecte ce trebuie lămurite mai departe.
7. Următoarea dată la care candidatul așteaptă un răspuns.
8. O zonă pentru comentarii libere, după finalizarea interviului.
În funcție de nivelul de detaliere, fiecare competență poate să fie însoțită de o scală de evaluare. În orice caz, un ghid de interviu este cu atât mai util cu cât îi permite evaluatorului mai mult spațiu pentru notarea răspunsurilor sau aspectelor critice menționate în discuție.
Ghidul de interviu nu trebuie folosit în nicio situație drept motiv pentru derularea interviului sub forma unui interogatoriu. El este, așa cum îi spune și denumirea, doar un ghid, un instrument de orientare care ajută la ordonarea ideilor evaluatorului și gestionarea cât mai bună a timpului și informațiilor vehiculate.
În timp, un evaluator cu experiență va putea să renunțe la un ghid elaborat în favoarea unei simple liste de competențe de urmărit și de indicatori de performanță de analizat. Restul aspectelor vor fi în mod firesc abordate în conversație fără a afecta fluența discuției și atmosfera relaxată.
Atragerea și păstrarea talentelor sunt preocupări majore pentru angajatorii din întreaga lume, însă mai mult de o treime (35%) dintre angajați sunt susceptibili să renunțe la locul de muncă în următoarele 12 luni, Generația Z (38%) și milenialii (37%) fiind cei mai predispuși să plece, potrivit studiului EY 2023 Work Reimagined Survey. Sondajul constată o […]
DetaliiGerke Witteveen este noul CEO al NN Pensii SAFPAP S.A., începând din 9 octombrie 2023. Gerke o înlocuiește pe Andreea Pipernea, care a condus NN Pensii SAFPAP S.A. în ultimii șase ani, și care va urma noi oportunități profesionale și antreprenoriale în afara NN. Gerke are o experiență de aproape 20 de ani în domeniul […]
DetaliiWellbeing.ro, unul dintre ei mai importanți furnizori de servicii de wellbeing din România, lansează parteneriatul cu Wellnessentially, o platformă digitală de wellness de ultimă generație care ajută angajatorii să reducă stresul angajaților și să își întărească cultura organizațională prin intermediul experienței gamificate, crescând astfel creativitatea, productivitatea și bună starea generală a acestora. Platforma Wellnessentially este […]
DetaliiAlina Botica este fotografă, cu specializare în fotografia de beauty, portret și cea de boudoir, reușind să facă femeile să se simtă bine în pielea lor ca să-și poată exprima feminitatea și printr-un shooting foto profesionist. N-a fost mereu simplu și nu și-a găsit nișa de specializare dintr-o dată, ci a trecut prin mai multe […]
Detalii